Plaats reactie
1
Hallo ik wil graag een game computer gaan samenstellen.
Ik weet weinig tot niks van computers.

Ik wil op mijn pc spellen zoals Arma 3, Squad, CSGO, Rust, goed kunnen spelen,
het hoeven geen ultra settings te zijn, maar zolang ik het redelijk speelbaar is is het goed.

Mijn budget is maximaal €700.

Ik had zelf al wat samengezocht:
(AMD heeft wel mijn voorkeur)

Processor: AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1GHz

Koeler: Cooler Master Hyper 103

Moederbord: MSI A68HM Grenade

Geheugen: Crucial 8GB DDR3-1600

Grafische kaart: AMD Radeon R7 240 1GB

Harde schijf: 1000GB HDD Sata III

Optische drive: DVD Brander / Speler

Voeding: 550 Watt Corsair

Windows 10 home

Verder is een standaard geluidskaart goed. Beeldscherm en verdere accessoires heb ik al dus zijn niet nodig.

Tips/verbeteringen zijn welkom!!
Alvast bedankt voor jullie feedback!
2
Hallo en welkom op het forum,

Waarom heeft AMD je voorkeur? Momenteel is een systeem met bijvoorbeeld een Intel Core i5-6400 meer future proof.
Voor het gestelde budget kan je denk effectiever een systeem samenstellen dan op basis van deze AMD processor.

Wat betreft Windows 10 kan je deze als student ook gratis via Surfspot bestellen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo, ik hoorde van mensen die ik ken dat AMD vaak goedkoper is en even goed als Intel. Als ik zelf een pc samenstel is het dan mogelijk om Windows 10 er zo apart op te zetten, zonder dat ik die er gelijk bij koop?

Bedankt voor de reactie.
4
Goedkoper en even goed is natuurlijk relatief te noemen, je wilt natuurlijk immers het meeste waar voor je geld. Met andere woorden een systeem dat zo optimaal mogelijk is samengesteld.
Je wilt natuurlijk ook dat deze enigszins toekomstbestendig is, zo kan je op basis van een Intel Core i5-6400 als een systeem samenstellen met DDR4 geheugen.

Ik heb daarvoor even een voorbeeld gemaakt, zoals aangegeven een Intel Core i5-6400 met 8GB DDR4 geheugen en als videokaart een krachtigere Sapphire Nitro R9 380 i.p.v. de budget R7 240.
Met deze samenstelling kom je op een totaalprijs van €683,78 inclusief assemblage. (Klik hier voor het complete winkelmandje)

Wat betreft de Windows versie kan je deze natuurlijk altijd later installeren. Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo, bedankt voor de reactie!

Ik ben vergeten te vermelden bij de originele post dat ik dit samengesteld op gamepc.nl.
Kan u mij vertellen wat betere opties kunnen zijn dan de samenstelling die ik nu heb?
Ik ben begonnen bij de Game PC Budget en vandaar verder geüpgraded.
6
Hallo,

Zoals je al aangeeft ben je van een budget game PC uitgegaan, echter qua budget kan je dan een veel betere samenstelling maken.
Het Intel systeem is qua configuratie dan ook beter dan het AMD systeem met een toch wat verouderde AMD processor.

Zie ook de "Tweakers Desktop Best Buy Guide - Maart" dit basis gamesysteem sluit ook perfect aan bij jouw budget.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,

Nu heb ik toch weer een vraag, ik heb wat aanpassingen gedaan in het winkelwagentje.

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelma ... 37548%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is wel het maximale bedrag wat ik heb.
Maar omdat ik een beginner ben met pc´s weet ik niet of dit allemaal bij elkaar past, en of het wel in de behuizing past.
Ik ben wel van plan om later nog een SSD erbij te kopen, maar dit gaat op het moment nog niet.

Groetjes Lennart
11
Overcloaken wil ik later misschien wel gaan doen dus ik denk dat ik bij de 6600k blijf. Dan ga ik maar ff laaste restjes sparen en kan ik eindelijk gamen.
13
Ja ik heb al een nieuwe moederbord gekozen, stond nog niet bij deze samenstelling. ik heb alleen nog een vraagje.
Heb ik een koeler nodig voor de i5 6600k, zonder overcloak?
15
Hallo, ik zit weer met een paar vraagjes.

Dit is de samenstelling nu: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelma ... 67805%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu zit ik alleen te twijfelen over de interne vaste schijf, ik wil niet meer betalen voor een andere schijf eventueel,
maar als er betere opties zijn dan deze zou ik het graag willen weten.
De SSD ga ik later kopen i.v.m. budget.

Ook twijfel ik om gelijk te overcloaken, is het echt een verschil?

Er zit geen koeler standaard bij de I5 6600K lees ik, maar heb niet meer dan maximaal € 35 voor een koeler.
De koeler die er nu bij zit weet ik niet van of die goed is maar heb er maar 1 gekozen :D

Alvast bedankt voor alle moeite!!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”