Plaats reactie
1
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
ik denk aan 800 euro

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
beeldscherm, muis toetsenbord, speakers zal ik hergebruiken, dus vraag ik graag advies m.b.t. de computer zelf.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
bouwkundig 3d modelleerwerk, grafisch werk, renderen

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
belangrijk is dat Revit Architecture soepel draait, voor system requirements zie:
https://knowledge.autodesk.com/support/ ... ducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daarnaast gebruik ik Sketchup met V-ray plugin en gebruik ik Adobe programma's als Photoshop en Illustrator.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc?
windows 10, draadloos internet
ik heb gelezen dat een Xeon processor van meer dan 3,0 Ghz het best zou zijn voor de bouwkundige en grafische programmatuur die ik gebruik.
zou je me dit ook adviseren en zo ja welke compatible componenten zou je me dan adviseren?

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? nee
- Welke software heb je nodig? windows 10
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 1, reeds tot mijn beschikking

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd. ja

Alvast dank voor het advies!
2
Hallo en welkom op het forum,

Gezien het budget zal het een beetje schipperen zijn, vandaar dat ik i.p.v. een Xeon voor een Intel Core i5-6600 / 3.3 GHz heb gekozen.
Bij deze samenstelling heb ik enkel gekozen voor de assemblage, de installatie van Windows 10 is namelijk zelf heel goed te doen en scheelt toch weer €30.

Als behuizing heb ik gekozen voor een Cooler Master Silencio 352, deze is lekker stil en compact en heeft aan de voorzijde een SD kaartlezer en USB-Poorten.
Verder is er een SSD van 240GB aanwezig en een reguliere harde schijf met een opslagcapaciteit van 2TB.
Het complete winkelmandje van deze samenstelling komt uit op € 945,92, wat wel iets boven het budget is maar dat kan allemaal nog aangepast worden.

Wat betreft de Windows versie kan je deze natuurlijk altijd later installeren. Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 07 jul 2016 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Winkelmandje aangepast
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Op de behuizing zou je inderdaad iets kunnen bezuinigen door bijvoorbeeld een Cooler Master N200, maar dat scheelt maar dat scheelt maar €13. Of je moet echt heel budget gaan met de behuizing.
Het geheugen was een foutje, ik had namelijk eerste een winkelmandje met een moderbord met een H110 chipset. Nadat ik het moederbord had vervangen was ik vergeten het geheugen aan te passen. :-[
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dank voor jullie adviezen! :good:
Ik denk dat deze componentenlijst goed aansluit bij mijn wensen.

Ik heb toch nog een aanvullende vraag, zodat ik het goed kan vergelijken:
stel dat we een stap sneller zouden gaan naar een intel core i7 of een xeon processor, wat betekent dat ongeveer voor de totale kosten?
6
Hallo,

Met een upgrade naar een Intel Core i7-6700 / 3.4 GHz ben je c.a. € 90 duurder uit, zie hiervoor dit aangepaste winkelmandje.
Net zoals MikeInTosh al aangaf kan je dan ook nog overwegen om het geheugen uit te breiden naar 16GB à €83,12 - https://azerty.nl/0-6117-844626/kingsto ... ddr4-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”