Plaats reactie
1
Het is tijd geworden om een nieuwe PC aan te schaffen. Heb al veel gezocht op internet en uiteindelijk kwam ik bij deze desktop uit:

Acer Aspire TC-780 16710 NL voor 649 Euro

Ik ben zeker niet op zoek naar een high end PC maar wel een PC die die een aantal jaren mee kan en het belangrijkste voor mij is dat mijn desktop snel werkt en blijft werken, rekening houdende met het feit dat ik vaak meerdere programma's tegelijk open heb staan zoals fm, muziek, internet, enz

Graag verneem ik een advies of deze PC voldoet waarvoor ik mijn PC wil gaan gebruiken.

Waarvoor gebruik ik mijn PC?
Ik gebruik de PC vooral om te internetten, Muziek en Films downloaden en afspelen (ook HD 1080P) en branden op een CD/DVD.
Tv kijken doe ik ook soms via Ziggo Go op mijn pc.
Spelletjes speel ik vooral via websites bijv. via Facebook en kaartspelltjes online.
Mocht ik nog evt. zwaardere spelletjes via software (geen 3D) willen spelen is deze pc daar ook geschikt voor?
Foto's bewerken doe ik heel soms maar zeker geen zware programma's gebruik ik daarvoor. Video's bewerken doe ik nooit.
Kan ik de PC op mijn TV aansluiten?

Is er een nadeel aan zo'n kant en klare PC en is het beter om een zelfgebouwde PC aan te schaffen? Maar dat wordt moeilijk denk ik voor 650 - 750 Euro.
Verder vraag ik me af of de ssd schijf groot genoeg is met 128 GB. Ik neem aan dat W10 erop komt te staan en de programma's die ik gebruik.
Ter vergelijking de c schijf van mijn PC waar ik nu nog mee werk was maar 58,5 GB groot en deze is wel helemaal vol gelopen.en er staat alleen het besturingssysteem op en de programma's die ik gebruik.
Verder heb ik nog de vraag of er een mogelijkheid is om er later een extra Hardisk in te hangen en heel misschien een videokaart maar alleen als dat extra voordelen met zich meebrengt.
Graag jullie advies en mening over deze desktop en voel je vrij om zelf een PC samen te stellen bij Azerty in delfde prijsklasse ongeveer (mag tot 750 Euro) die wellicht beter presteert en die goed functioneert hoe ik mijn PC wil gaan gebruiken.

Ik hoop dat ik niet teveel vraag en dat alles duidelijk is.

Bvd,
Jack
2
Hallo,

Qua systeemeisen zal dit systeem zeker voldoen voor de taken die je aangeeft.
Maar er kleven inderdaad wel nadelen aan een kant-en-klaar systeem, denk bijvoorbeeld aan de voeding.
Bij het plaatsen van een videokaart zal je hier wellicht al tegen de problemen aanlopen vanwege de beperkte capaciteit van de voeding.

Ik heb bij Azerty even een systeem samengesteld op basis van een Intel Pentium G4560, een SSD van 275 GB en een 2TB harde schijf.
Verder 8 GB geheugen, een optische drive en Windows 10 Home (64 bit).
Link naar winkelmandje. Inclusief assemblage zonder installatie van Windows kom je uit op € 665,74

Eventueel zou je nu ook al kunnen kijken naar een AMD Ryzen systeem, die in tegenstelling tot Intel meer toekomstbestendig is.
Dit systeem bevat een AMD Ryzen 5 1400, met verder gelijke specificaties als het Intel systeem.
Alleen zit er een ander moederbord in en een losse videokaart omdat de CPU geen ingebouwde GPU heeft.
Hierdoor komt de prijs ietwat boven je budget uit, maar wilde deze optie toch ook even vermelden.
Link naar winkelmandje. Inclusief assemblage zonder installatie van Windows kom je uit op € 903,06

Wanneer je via dit forum het systeem besteld krijg je uiteraard nog korting bij Azerty.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je reactie!
Ik zie dat je de processor bij Intel ipv een i5 een Intel pentium G4560 hebt toegevoegd, is dat veel minder?
Voordeel is natuurlijk veel meer SSD en HDD capaciteit tov de Acer PC.

De AMD configuratie is wel een stuk duurder maar is wel een heel mooi systeem lijkt mij.

Is het moeilijk om W 10 zelf te installeren of wijst het zich allemaal vanzelf?  Heb nooit zelf een besturingssysteem geïnstalleerd vandaar de vraag. Zou het graag zelf proberen zolang ik maar niks kan beschadigen evt.

Ik zal de systemen eens nader bekijken de komende paasdagen en kom er zeker op terug.

Fijne Paasdagen,

Jack
4
Hallo,

En eveneens fijne paasdagen gewenst...

De pentium G4560 is wat nieuwer dan de core i5 7400. Zie ook deze vergelijkingstabel van hardware.info.
Voor de beschreven doeleinden heb je meer aan de G4560 met hyperthreading dan de toch ietwat verouderde quad core i5.

Windows installeren is een fluitje van een cent, en je kan niks beschadigen hoor.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,

Ik heb de afgelopen dagen de 2 systemen bekeken en vergeleken en mijn voorkeur gaat dan in eerste instantie uit naar het Intel systeem.
Aangezien ik geen (zware) games speel (alleen online) zijn mijn vragen nog, ook na wat vergelijken op internet, is de Ryzen 5 1400 niet wat overkill en in welk opzicht is de AMD meer toekomstbestendig dan het Intel systeem?
Misschien dat er nog wat kleinere upgrades aan het Intel systeem kunnen worden toegevoegd bijv. een andere wellicht dan ook betere behuizing en een ander/beter moederbord? Een extra koeler? Of is dit allemaal niet nodig?
Jij hebt met verstand van zaken het Intel systeem zorgvuldig samengesteld voor wat ik met mijn PC wil gaan doen dus goed is goed lijkt me en keuzes maken is en blijft altijd moeilijk.

Windows 10 installeren zal me overigens wel lukken, bedankt voor de toegevoegde video.

Groet,
Jack
6
Hallo,

De AMD Ryzen is in zoverre meer toekomstbestendig omdat AMD heeft laten weten de AM4 socket tot 2020 te blijven gebruiken.
In die drie jaar kan je dus gemakkelijk nog een CPU-upgrade uitvoeren zonder een nieuw moederbord te hoeven aanschaffen.

Maar het Intel systeem voldoet aan de gestelde eisen, en ook met dit systeem kan je nog jaren vooruit.
Als je een andere behuizing wilt is de Coolermaster Silencio 352 zeker een aanrader.
Zoals de naam al aangeeft een stille behuizing met twee geluidsarme koelers. Ook heeft deze aan de voorzijde een SD kaartlezer en usb-poorten.

Met deze andere behuizing komt het systeem uit op een totaalprijs van € 697,38 (Winkkelmandje)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Ik heb een nieuwe PC aangeschaft. Het heeft een tijdje geduurd maar was meer omdat ik steeds meer begon te twijfelen om een eigen PC samen te stellen.
Ik heb best veel research gedaan en verschillende webshops die ook pc's assembleren een e-mail gestuurd waar ik nooit echt bevredigende antwoorden op kreeg.
Ook als ik op websites van webshops zelf een PC samenstelde was het vaak dat er één component niet op voorraad was en als ik dan een vervangend component uitzocht was het regelmatig dat een uur later er een ander component ineens niet voorradig was. Ik was eigenlijk bang dat ik weken op mijn systeem moest wachten en niet meer van de deal kon afkomen omdat het een geassembleerd systeem betreft.
Omdat ik zelf niet kan (durf) assembleren en mijn vorige ASUS kant en klaar systeem dik 8 jaar heeft meegegaan (doet het nog steeds alleen erg verouderd) uiteindelijk dan toch gekozen voor een kant en klaar systeem. Het is wederom een ASUS systeem geworden met oa de volgende specificaties:

Processor:  i5-7400
Grafisch: Onboard HD630
Intern geheugen: 8 GB @ 2400mhz 
Opslag: SSD 256 GB + geïntegreerde kaartlezer
Optische Drive: Asus DVD super Multi
Netwerk: Ethernet + WIFI + Bluetooth
Poorten: HDMI x 1 + USB 2.0 x 4 + USB 3.0 X2
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Inclusief toetsenbord en muis

De prijs die ik betaalde voor deze desktop was 549 Euro.
Verder heb ik een 3 TB externe harde schijf á 98 Euro gekocht.

Ik kan begrijpen dat dit systeem wellicht minder van kwaliteit zal zijn qua componenten als een self build systeem maar als je zelf niet kan assembleren leek me dit systeem toch een goed alternatief zeker voor deze prijs.
Ik heb de PC nu 2 weken en hij bevalt me prima waarvoor ik hem gebruik. Veel sneller en stiller natuurlijk dan mijn oude pc en Windows 10 kan me ook wel bekoren al is het wel even wennen en wat zoeken soms.

Ik heb nog enkele vraagjes omtrent de betaalde versies van Malwarebytes en Hitmanpro. Moet je Hitmanpro en Hitmanpro alert beiden aanschaffen om een vergelijkbaar product te hebben als Malwarebytes 3.0?
Welke van de 2 kan ik beter aanschaffen zeker gelet op ransomware? Kan ik beiden naast mijn ziggo antivirus gebruiken?
8
Hallo,

Als eerste gefeliciteerd met je nieuwe computer, ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. :good:
Jack1960 schreef:Ik heb nog enkele vraagjes omtrent de betaalde versies van Malwarebytes en Hitmanpro. Moet je Hitmanpro en Hitmanpro alert beiden aanschaffen om een vergelijkbaar product te hebben als Malwarebytes 3.0? Welke van de 2 kan ik beter aanschaffen zeker gelet op ransomware? Kan ik beiden naast mijn ziggo antivirus gebruiken?
Sinds versie 3.0 is Malwarebytes Premium te gebruiken als volwaardige virusscanner. Dat wil zeggen dat je het antiviruspakket van bijvoorbeeld Ziggo niet meer nodig hebt.
Zowel Malwarebytes als HitmanPro.Alert bieden bescherming tegen ransomware, waarbij HitmanPro.Alert geschikt is als aanvullende beveiligingssoftware.

HitmanPro.Alert kan je dus prima naast een virusscanner gebruiken. En met een licentie van Alert kan je ook HitmanPro zelf activeren.
Wel is F-Secure nogal fel in het detecteren van mogelijk incompatibele software.
Ook wil het nogal eens conflicteren als er geen uitzonderingen zijn ingesteld zodat de pakketten elkaar niet controleren.

Eventueel zou je ook kunnen kiezen voor een gratis virusscanner in combinatie met Malwarebytes Free en bijvoorbeeld HitmanPro.Alert.
De gratis versie van Malwarebytes als second-opinion naast de virusscanner en HitmanPro.Alert als real-time aanvulling.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”