Plaats reactie
1
beste Maxstar,

misschien is mijn vraag niet toepasselijk op dit forum, maar ik hoop dat je me nog een keer misschien kunt beantwoorden. ik wil namelijk proberen om zelf een desktop te gaan bouwen.
moet namelijk wel een beetje snel zijn voor games te gaan spelen.
weet je misschien een goede website die de juiste informatie kan geven en de stappen kan uitleggen om een desktop te gaan bouwen?
of nog beter misschien kun je zelf mijn uitleggen over van alles daarover.
maar dan hoor ik het wel van je Maxstar.

ps: laptop werkt stukken beter nou :good: :D
3
Geef inderdaad zoals @iEscape aangeeft even door wat exact de wensen zijn. Dus minimaal het budget, waar je het systeem voor gaat gebruiken, en welke randapparatuur je allemaal nodig hebt. Zie ook dit topic met info over het zelf bouwen van een computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
waar kan ik het goedkoopst een behuizing kopen?
dan bedoel ik een Big Tower waar alle alle onderdelen goed inkunnen.
in Nederland zeker,maar is wel heel duur . is China een betere optie?
maar bij welke winkel dan,weet iemand dat ?
6
Gewoon in Nederland, maar even in de pricewatch kijken waar de gewenste behuizing het scherpst geprijsd is. Vanuit China betaal je misschien wel hogere verzendkosten, in het slechtste geval krijg je één of andere vage replica binnen.

Waarom kies je voor een big tower? Een gewone ATX-Case (of uATX) is tegenwoordig heel efficiënt qua ruimte en airflow.

Heb je al een samenstelling van de (interne) hardware die je wilt gaan gebruiken? Daar kan je dan vervolgens een gepaste behuizing / voeding bij zoeken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
ik wil een pc bouwen voor gaming , nu zit ik te kijken naar moederborden, maar waar moet ik naar kijken om een goed moederbord te kopen om te gamen, heb je al een goed moederbord voor 50 of 60 euro?
ik ben op zoek naar een moederbord tot 75 euro. maar je heb zoveel soorten ik weet niet wat ik nodig heb.
kan je mijn misschien wat tips en advies geven over het moederbord en de procesor en videokaart?
12
Via privébericht liet je weten dat je je oog hebt laten vallen op de Cooler Master Masterbox MB511 behuizing en je graag een Intel-systeem wenst. Ik heb hieronder even een voorbeeld samenstelling gemaakt. Totaalprijs is € 1.283,21, klik hier voor het overzicht in een winkelmandje.

Behuizing: Cooler Master Masterbox MB511
Voeding: Be quiet! PURE POWER 11 600W
Processor: Intel Core i5-10400F - Processor
Moederbord: Gigabyte B460M DS3H
Geheugen: HyperX Predator 16 GB
SSD: Samsung 970 EVO 500GB M.2
HDD: Seagate IronWolf 4TB
Videokaart: Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo Maxstar,

dank voor de informatie, maar de behuizing is een goede prijs voor mijn , maar die videokaart is voor mijn te veel geld.
is er ook een goede videokaart voor 100 euro of daaronder? ik ben geen professionele gamer. en die voeding is 600 watt
kan dat niet minder ? want die zijn dan goedkoper. en dat moederbord is een micro-ATX geen ATX .
een ATX zijn meer aansluitingen en sloten .
ik wil eigenlijk goedkope componenten maar dat het evengoed een goede game pc wordt.
hoef niet voor een professioneel te zijn:)
14
Om een passend advies te kunnen geven is het wel belangrijk om te weten wat de specifieke wensen zijn.

1. Wat is het maximale budget voor de samenstelling?
2. Welke games wil je bijvoorbeeld gaan spelen?
3. Wil je die op high-res kunnen spelen of neem je genoegen met minder details?
4. Welke randapparatuur / software (OS) wil je aan de samenstelling toevoegen?

Micro-ATX doet tegenwoordig echt niet onder voor Full-ATX, Welke aansluitingen mis je bijvoorbeeld bij m-ATX in vergelijking met een full-size ATX moederbord? Een full-size ATX moederbord is alleen interessant als je bijvoorbeeld meerdere videokaarten wilt gebruiken. Voor een normaal systeem voldoet m-ATX prima, ook kan je dan een compactere behuizing kiezen. Over beschikbare ruimte hoe je je geen zorgen te maken, de behuizingen zijn tegenwoordig veel efficiënter ingedeeld.

Wat betreft de videokaart is het best wel afhankelijk van de eisen, net als de voeding voor de gebruikte hardware. Voor deze configuratie ga je het met een 350/400W voeding (mogelijk) niet trekken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
hallo Maxstar,

ja, dat is nogal een aardige opdracht om te voltooien, lijkt me een uitdaging om een kast te bouwen, maar loop toch tegen een hoop dingen aan die ik niet zo verwacht had, maar goed ik ga het toch proberen.
maximaal butget, ja, wat zijn de duurste componenten onderdelen? butget ongeveer 300 &400 euro hooguit 500 euro.
en ik denk dat het niet voor me eigen is, me dochter speelt het spel Roblox, en mischien wil ze nog andere games gaan spelen, maar ik weet nog niet welke dat zijn. high -res is wel mooi naturlijk maar wat minder mag ook wel, ze speel nu op een asus laptop intel core i3 1,8 ghz .
ik wil dat het wel wat sneller gaat als de laptop. windows 10 wil ik er wel op hebben.
dvd speler er in , een ssd harde schijf of 2 schijven misschien, we hebben nu wifi , maar kan dat op het moederbord ook? want hoe krijg je verbinding met internet? zeker met een netwerkkaart LAN of zo?
die behuizing die ik genoemd hebt: Cooler Master MasterBox MB511 midi tower gaat ATX, Mini-ITX moederborden in.
dus micro ATX zou er dan ook in gaan?
maar ja , misschien minder uitbreidingen zitten erop, ja het is moeilijk om te zeggen wat ik er nu nog meer in of op wil hebben in het systeem. ik vind 1 videokaart voor nu wel even genoeg, maar ja heb je ook een goede videokaart voor ongeveer 100 euro die bij het moederbord past? ik weet ook wel dat kan je niet vergelijken met een videokaart van 600 euro,maar dat hoeft voor mijn ook niet.
ja, de voeding ik weet dan echt niet wat het beste is die ik kan gaan gebruiken voor het systeem die ik gaat bouwen. die moet wel ook goed wezen maar niet te duur.
Maxstar , wat raad je me aan waaar ik iets meer geld ik kan steken aan een onderdeel, en andere onderdelen wat minder geld?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”