Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb de betaalde Emsisoft Anti Malware programma en die blokkeert de websites van KPN, Quicknet en HCCnet sinds vanochtend.

Code: Selecteer alles

Emsisoft Anti-Malware - Version 8.0
Surfbeveiliging

Datum	PID	Bron	Gebeurtenis	Gedrag/Infectie
7/12/2013 3:18:37 PM	7276	C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe	Geblokkeerd door regel	HOME.HCCNET.NL
7/12/2013 12:37:25 PM	4340	C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe	Geblokkeerd door regel	MEMBERS.QUICKNET.NL
7/12/2013 12:34:29 PM	4340	C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe	Geblokkeerd door regel	MEMBERS.QUICKNET.NL
7/12/2013 12:32:49 PM	4340	C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe	Geblokkeerd door regel	MEMBERS.QUICKNET.NL
7/12/2013 8:00:38 AM	4340	C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe	Geblokkeerd door regel	HOME.KPN.NL
7/12/2013 8:00:35 AM	4340	C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe	Geblokkeerd door regel	HOME.KPN.NL
Ik dacht eerst dat het aan Firefox lag en No-Script maar met Google Chrome heb ik het ook?
2
Driekus,

De surfbeveiliging van Emsisoft Anti-Malware blokkeert die hosts omdat er veel malware op zulke hosts wordt gedetecteerd.

Bekijk deze informatie van Google eens:

http://www.google.com/safebrowsing/diag ... .HCCNET.NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com/safebrowsing/diag ... UICKNET.NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com/safebrowsing/diag ... OME.KPN.NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfde verhaal geldt voor bijvoorbeeld:
http://www.google.com/safebrowsing/diag ... rs.home.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com/safebrowsing/diag ... landnet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer je die informatie hebt gezien zul je wel begrijpen waarom die hosts worden geblokkeerd.

Natuurlijk is niet elke website die daar te vinden is schadelijk, het zal een klein percentage zijn. Maar wanneer er op een host malware wordt gedetecteerd dan wordt die hele host geblokkeerd en niet een subdomein van die host.

Wil je toch echt een website van iemand zien op bijvoorbeeld home.hccnet.nl dan moet je het volgende doen;

1. Open Emsisoft Anti-Malware > Bewaking > Hostregels.
2. Let erop dat er een vinkje staat bij 'Mijn eigen regels' en bij 'ingebouwde lijst'.
3. typ in het zoekveld; hccnet
4. Je ziet nu HOME.HCCNET.NL die als malware host wordt gezien.
5. Dubbelklikken op die regel en de gewenste actie kiezen.

Afhankelijk van je browser kan het noodzakelijk zijn dat je daarna eerst je browser moet sluiten en weer starten en/of dat je de DNS cache van het systeem moet wissen.
DNS cache wissen is een optie in CCleaner. Heb je geen CCleaner, dan kun je de DNS cache ook wissen door een command prompt te openen (Start > Uitvoeren > CMD) en de opdracht ipconfig /flushdns te geven.
3
Beste ctrlaltdelete,

Het is wel een rigide maatregel om direct alles te blokkeren maar ik begrijp wel het standpunt dat je dit niet kan filteren met het komen en gaan van websites.
Ik ben juist een aantal maanden terug van de Microsoft beveiliging overgestapt naar Emisosft Anti Malware en niet zonder reden want ik ben tot drie keer toe door XS4ALL afgesloten geweest van het internet.
De helpdesk kon niet beloven dat dit niet meer zou voorkomen maar gaf wel het advies om de Microsoft beveiliging te verwijderen en een beter veiligheidspakket te nemen.
Toen ben ik op Google gaan zoeken en kwam ik uit op een website met recensies en Emsisoft Anti Malware was de beste koop wat ik eruit kon opmaken en die heb ik voor 1 jaar nu gekocht om te proberen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden alleen moet ik heel erg wennen aan de manier waarop de meldingen worden gegeven want met de Microsoft beveiliging ging dit vanzelf en had ik nooit geblokkeerde websites.
Wil je toch echt een website van iemand zien op bijvoorbeeld home.hccnet.nl dan moet je het volgende doen;

1. Open Emsisoft Anti-Malware > Bewaking > Hostregels.
2. Let erop dat er een vinkje staat bij 'Mijn eigen regels' en bij 'ingebouwde lijst'.
3. typ in het zoekveld; hccnet
4. Je ziet nu HOME.HCCNET.NL die als malware host wordt gezien.
5. Dubbelklikken op die regel en de gewenste actie kiezen.
Dit begrijp ik maar dat zal er dan zeker wel voor zorgen dat ook alles van home.hccnet.nl zal worden toegestaan of heb ik dat verkeerd.
4
Driekus,

Wanneer op een bepaalde host malware wordt gedetecteerd dan zijn andere delen van diezelfde host ook niet te vertrouwen.

Normaal gesproken maakt dat verder ook helemaal niets uit, dan gaat het om een bepaalde website die wordt geblokkeerd.
Bij de hosts home.hcc.net of members.home.nl en vergelijkbare hosts heeft dit jammer genoeg ook gevolgen voor de subdomeinen waar verder niets mee aan de hand is. Maar het is onmogelijk om elke minuut al die subdomeinen te controleren en het hosts bestand in Emsisoft Anti-Malware aan te passen.

Het zelf wijzigen van een hostregel is zo gepiept en zal niet vaak nodig zijn.


De manier waarop meldingen worden gegeven kun je zelf ook wijzigen. Je kunt ervoor kiezen dat alles stilletjes wordt geblokkeerd. Je kunt kiezen voor een melding rechtsonder in het scherm. En je kunt ook nog kiezen voor een grotere melding in het midden van het scherm waar je zelf moet kiezen om iets te blokkeren of toe te staan.
5
ctrlaltdelete schreef:De manier waarop meldingen worden gegeven kun je zelf ook wijzigen. Je kunt ervoor kiezen dat alles stilletjes wordt geblokkeerd. Je kunt kiezen voor een melding rechtsonder in het scherm. En je kunt ook nog kiezen voor een grotere melding in het midden van het scherm waar je zelf moet kiezen om iets te blokkeren of toe te staan.
Waar kan ik dit exact veranderen want in het Anti Malware programmascherm bij CONFIGURATIE : POPUPS zie ik alleen maar vinkjes voor nieuwsvensters updateberichten en herstartwaarschuwingen.
6
Driekus,

Wat betreft de meldingen voor de surfbeveiliging, die kun je instellen bij; Bewaking > Surfbeveiliging
De meldingen van de realtime bewaking kun je instellen bij; Bewaking > Bestandsbewaking (onderaan).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”