Plaats reactie
1
Ik heb hier een Asus laptop van nog geen 3 kwart jaar oud van een vriendin gehad om eens na te kijken en kreeg daar op geen enkele manier de Emergency Kit werkend via de installatie.

Als ik ging installeren op C:\EEK gaat alles goed maar als ik dan wil scannen kan ik via het menu niet op de Emergency Kit Scanner klikken.
Toen heb ik op mijn eigen computer alles op een USB stick geinstalleerd dus U:\EEK en dat ging ook helemaal goed.
USB stick in de laptop geplugd en via dat scherm kon ik op start.exe klikken en kon toen wel op de Emergency Kit Scanner klikken>
Toen heb ik alles van de USB stick naar de C drive gezet maar weer hetzelfde probleem het klikken op de Emergency Kit Scanner ging niet?

Via de USB stick kon ik het dus wel starten maar op de C drive zelf niet. :whistle:
Wat trouwens met de USB stick wel vreemd was is dat deze na het aanmaken gecontroleerd moest worden?
3
Via Team Viewer heb ik de Emergency Kit wel kunnen starten met a2emergencykit.exe maar via start.exe lukt het nog steeds niet.
Het gebruikersaccount heeft volledige administratorrechten en daar kan het niet aan liggen denk ik.
5
Ik haal morgen de laptop nog even op dan kan ik op mijn werk tussendoor even wat dingetjes proberen.
Via Team Viewer is het toch maar een beetje behelpen.

Als je nog tips hebt wat ik kan proberen hoor ik het graag. :)
6
Denk dat het probleem in de command prompt zit.

Via start.exe en via EmergencyKitScanner.bat wordt de command prompt geopend, dan wordt de volgende opdracht uitgevoerd:

Code: Selecteer alles

ECHO OFF

cd Run

start a2emergencykit.exe

Exit
Da's alles... en daarom is het wat vreemd dat 't menu of het batch file niet wil werken op die laptop.
7
Tussen de bedrijven door heb ik wat digetjes geprobeerd en wat me nu ineens opviel is dat ik niet bij alle bestanden een melding kreeg van het UAC in Windows.
Heel vreemd allemaal en heb het even op een rijtje gezet wat er bij welk bestand gebeurd.

* EmergencyKit (Snelkoppeling), hierbij geen UAC melding - klikken op Emergency Kit Scanner werkt niet. Commandline trouwens ook niet.
* EmergencyKitScanner.bat wel UAC melding en Emergency Kit start op.
* CommandlineScanner.bat geen UAC melding en gaat vanzelf scannen.
* a2emergencykit.exe wel UAC melding en start op.

Als ik EmergencyKitScanner.bat aanpas met de driveletter van mijn USB stick dan werkt start.exe wel en kan ik dus ook gewoon scannen.

Code: Selecteer alles

ECHO OFF

start U:\run\a2emergencykit.exe

Exit
Het ziet er uit of er op de schijf met Windows de rechten van de gebruiker niet goed zijn en dat hierdoor Emergency Kit niet kan openen.
Moet wel zeggen dat op deze laptop Bitlocker actief is geweest maar weet niet of dit van invloed kan zijn.

De laptop is al weer terug naar de eigenaar maar als ik nog iets kan testen kan ik dit later altijd nog doen dan haal ik hem gewoon weer even op of probeer het via Team Viewer.
8
Het lijkt mij ook een rechtenkwestie. Als dit alleen een klein probleempje oplevert met de Emergency Kit zou ik me er verder niet druk om maken. Mochten er meer vreemde dingen gebeuren op dat systeem dan is het wel raadzaam om het eens verder uit te zoeken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”