Plaats reactie
1
Online Armor gaf eerder deze week overigens wel een melding:
C:\Windows\System32\rpcnetp.exe
Hash(MD5): 7D2734B66D1B3D0E810FC5BBD59FB4B4

en vroeg me te blokkeren of te weigeren. Ik wist niet wat ik moest doen en heb het genegeerd. Goed of fout?
2
Mieke,

Wanneer je in de popup van Onine Armor op de naam van het programma rpcnetp.exe klikt, dan krijg je deze pagina te zien;
http://www.isthisfilesafe.com/sha1/064D ... tails.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staat niet of het een goed of slecht programma is, maar er is op diezelfde pagina, onderin, ook nog een link te zien naar Virustotal.
Klik dan op die link en je ziet het resultaat van ongeveer ± 45 virusscanners die exact ditzelfde bestand hebben gecontroleerd.

Geen enkel scanner detecteerde iets, dus dan is het programma rpcnetp.exe wel te vertrouwen.

Je kunt ook achteraf controleren. Kijk dan in Online Armor geschiedenis en vind de regel over rpcnetp.exe. Klik dan achter rpcnetp.exe op het vraagteken, en de pagina met extra info over dat bestand wordt geopend.

Er is zelfs nog een 3e mogelijkheid om meer informatie over een programma te vinden wanneer dat in de lijst met programma's staat. Rechtsklikken op het desbetreffende programma, kiezen voor 'Bestandsinformatie weergeven' en in het venster dat dan verschijnt op de knop 'Meer..." klikken. Dan opent ook die webpagina met meer informatie.

Meer info over Online Armor is hier te vinden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”