Plaats reactie
1
Gisteren heeft Emsisoft versie 9.0.0.4103 Emsisoft Anti-Malware uitgebracht en in vergelijking met de voorgaande versies is er heel veel veranderd waaronder een geheel vernieuwde gebruikersinterface van het beveiligingspakket. Maar ook qua prestaties, geheugengebruik en functionaliteiten is Emsisoft Anti-Malware geoptimaliseerd voor een nog betere gebruikerservaring, performance is natuurlijk een belangrijk aspect van beveiligingssoftware.

Echter is Emsisoft anti-Malware 9.0 ook voorzien van nieuwe functionaliteiten met betrekking tot de nieuwste verbeteringen in de beveiliging van huidige Windowsversies zoals ASLR (Address Space Layout Randomization) en DEP (Data Execution Prevention). Al deze verbeteringen komen de uiteindelijke geboden beveiliging flink ten goede, waardoor het pakket een nog betere bescherming biedt.

Het meest opvallende is natuurlijk wel de geheel vernieuwde gebruikersinterface en qua gebruikersgemak heeft dit vele voordelen, wanneer één van de verschillende beschermingslagen is uitgeschakeld zal dit middels een verandering van het statusscherm worden weergeven, maar ook het pictogram van Emsisoft Anti-Malware op de taakbalk zal een indicatie geven wanneer er een beschermingslaag niet actief is. Hieronder de verschillende statussen met de indicatie van de geboden bescherming, en zoals u op verschillende schermen kunt zien geeft dit een zeer duidelijke indicatie van de geboden bescherming.
  • Groen Uw computer is volledig beschermd.
  • Oranje Uw computer is gedeeltelijk beschermd.
  • Rood Uw computer is niet beschermd.
Afbeelding Nieuwe functies van Emsisoft anti-Malware 9.0
Zoals reeds vermeld is de geheel vernieuwde gebruikersinterface de meest opvallende en visuele wijziging van Emsisoft anti-Malware 9.0, en het hoofdscherm bevat nu alle essentiële informatie over de geboden bescherming maar ook de mogelijkheden om direct een scan uit te voeren, de items in quarantaine te bekijken en het raadplegen van de opgeslagen logbestanden van de uitgevoerde scans en de real-time bescherming. In vergelijking met de voorgaande versie heeft Emsisoft Anti-Malware dan ook een algehele metamorfose gehad en op de onderstaande twee afbeeldingen ziet u voor de beeldvorming de algehele veranderingen.

Verbeterde functionaliteit en gebruikersgemak
Het voornaamste doel van Emsisoft Anti-Malware is het aanbieden van een compleet beveiligingspakket met de focus op maximale efficiëntie in elk opzicht. Emsisoft Anti-Malware is geen beveiligingspakket met allerlei functies die niet direct iets bijdragen aan de uiteindelijke beveiliging voor uw computer. Het is echt puur een beveiligingspakket met al essentieel doel het malware-vrij houden van uw computer.

Snellere scans en verbeterde detectie
Emsisoft maakt al jaren gebruik van de dual-scanner technologie, waarbij zowel de eigen antivirus-engine van Emsisoft als die van Bitdefender wordt gebruikt. En het heeft met succes talloze testen en awards gewonnen van gerenommeerde anti-virus testlaboratoria zoals AV-Comparatives en Virus Bulletin (VB100). Deze technologie is in de vernieuwde versie wederom geoptimaliseerd, onder andere is de scansnelheid sterk verbeterd maar ook de achterliggende technieken voor het detecteren van malware.

Drie real-time beschermingslagen

1. Surfbeveiliging
Middels de "surfbeveiliging" zal Emsisoft Anti-Malware automatisch websites blokkeren waarvan bekend is dat deze malware of spyware verspreiden. Deze functie werkt op basis van een zogenaamde "blacklist" waarin bekende gevaarlijke en frauduleuze websites zijn opgenomen, deze lijst wordt meerdere malen per dag bijgewerkt om zo een optimale bescherming te kunnen bieden.
Tevens blokkeert deze functie ook dubieuze advertentienetwerken en andere frauduleuze tracking websites.

2. Bestandsbewaking
De "bestandsbewaking" is eigen de basis bescherming van Emsisoft Anti-Malware, middels de "bestandsbewaking" worden alle bestanden op de computer real-time gecontroleerd wanneer deze worden gedownload, gestart, aangemaakt of gewijzigd. Daar er in de basis gebruik wordt gemaakt van twee engines, namelijk die van Emsisoft zelf en die van Bitdefender, resulteert dit in een dubbele bescherming die zorgt voor een optimale detectie van malware.

3. Gedragsbewaking
De "gedragsbewaking" is eigenlijk de meest belangrijke aanvulling op de "bestandsbewaking", want middels deze technologie is het mogelijk om nieuwe malware waar zelfs nog geen virusdefinities voor bestaan te kunnen detecteren.
Deze functie is gekoppeld aan het Emsisoft Anti-Malware Netwerk (EAMN) waarbij de bestandseigenschappen online (in the cloud) geverifieerd worden.
Wanneer een actief programma het gedrag vertoont dat lijkt op het gedrag van bijvoorbeeld een worm, trojan of spyware dan zal dit gedrag worden geblokkeerd totdat u toestemming geeft dat dit gedrag is toegestaan of dat dit gedrag, of het hele programma, voortaan geblokkeerd dient te worden. Dit geeft u de mogelijkheid om malware te stoppen indien die op uw systeem actief is voordat er schade wordt aangericht. Deze gedragsbewaking is niet afhankelijk van een database omdat er naar het gedrag van programma's wordt gekeken.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImageImage
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Heeft iemand deze al in gebruik? Mijne is net verlopen en ik ben al dan niet tijdelijk weer terug naar Avast.

Wat ik me namelijk afvraag is of je ook nog altijd custom instellingen kunt maken.
Zo liet ik in versie 8 nog de binnenkomende mail wel scannen, de uitgaande echter niet. Oke de mailscanner is er uit. Maar ook waren er bepaalde directory's die uitgesloten werden van scan en realtime beveiliging door mij en ik dacht zelfs nog iets aangepast te hebben aan de filescan om snelheid te verbeteren.:)
Kan dat nog allemaal? Of heb je alleen maar deze 3 keuzes en evt. de mogelijkheid om bepaalde bestanden/mappen van scannen/realtime protectie uit te sluiten.

Iemand hier bekend mee?
Greetings, Black Tiger.
3
Ik heb deze versie in gebruik, en Emsisoft heeft momenteel een aanbieding naar aanleiding van deze release, de komende 9 dagen kan je via deze link een jaarlicentie voor € 9,99 bestellen. En wanneer je het "Emsisoft Referral Rewards Programma" gebruikt kan je gratis de licentie tot het oneindige verlengen.

Maar over het pakket zelf, de configuratiemogelijkheden zijn identiek aan de voorgaande versie en zeker niet in mindere mate aanwezig. Ik heb echter niet van alle vensters een screenshot gemaakt in het artikel hierboven. De e-mailscanner is inderdaad uit Emsisoft Anti-Malware gehaald en kreeg hier vanochtend ook al een vraag over en gemakshalve link ik dan ook even naar dat topic.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dan gaan we het toch maar zelf weer eens bekijken.:)
Bedankt voor de link, scheelt toch weer 20 euro met de normale prijs voor verlenging. :dank:
Greetings, Black Tiger.
5
Graag gedaan en dit is inderdaad een mooie prijs voor een jaarlicentie, en het "Referral Rewards Programma" gebruik ik zelf ook en momenteel is mijn licentie nog 5262 dagen geldig wat neer komt op zo'n 14 jaar.
In de nieuwe versie is alleen de Nederlandse vertaling nog niet helemaal up-to-date met betrekking tot de nieuwe gebruikersinterface, maar dat geldt ook voor de andere talen afgezien van de Engelse taal.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Geen probleem, ik denk tegenwoordig v.w.b. software toch al bijna geheel in het Engels. Nederlandse foutmeldingen vertaal ik naar het Engels om 't beter te begrijpen. :D

Inmiddels is de nieuwe versie al geïnstalleerd en alles kan ermee wat ermee zou moeten kunnen. Ook het uitzonderen van realtime bewaken en/of scannen van bepaalde bestanden of directory's. Dat ziet er wel iets anders uit maar is nog steeds mogelijk. Je kunt ondanks die basis beveiligingsopties toch nog aanpassingen maken in het laten vragen of automatisch afwerken bij problemen dus dat is perfectos. Ziet er vooralsnog wederom goed uit!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”