Plaats reactie
1
Ik heb nu een tijdje al mijn beveiliging (AV en Firewall) onder Emisoft draaien en ga daar eens ongezouten mijn mening over geven. :P

Allereerst alles werkt zoals het zou moeten werken. De laatste scan die ik heb gedaan heeft keurig netjes alle samples, die ik op mijn systeem had verspreid, keurig netjes gevonden. :good:

Ik heb echter ook een paar opmerkingen.
Allereerst vind ik het vreemd dat Emisoft niet correct wordt herkent door windows.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Voor mij niet zo'n probleem, maar ik kan mij voorstellen dat andere gebruikers zich zorgen gaan maken.
Even voor de duidelijkheid, dit draait op een netbookje waar niks geks op geïnstalleerd staat. (Standaard win 7 installatie)
Daarnaast vind ik de uitgebreide scan wel heeel erg lang duren. Ik heb 85 GB aan data op de netbook staan en de scan duurde bijna 8 uur. Als dit een indicatie is voor de standaard tijdsduur, wil ik niet weten hoelang mijn gewone pc nodig heeft. (2,2 TB aan data en de nodige verdachte tooltjes)

De firewall doet uitstekend zijn werk, maar is af en toe iets te fanatiek (op sommige site werkt de firewall als een uitstekende adblocker :P). Met de standaard instellingen worden de nodige standaard updates geblokt en wordt je een beetje moe van van het toestemming geven.
Natuurlijk is dit makkelijk op te lossen door de permissies in te voeren. Ik kan me echter voorstellen dat voor de 'standaard' gebruiker dit allemaal iets te technisch word. Voor de gevorderde gebruiker is het een uitstekende tool om zijn netwerkverbindingen te monitoren.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Kort samengevat.
Emisoft heeft met Antimalware en online armor 2 uitstekende producten neergezet, maar de doelgroep is naar mij idee de gevorderde gebruiker die alles in de gaten wilt houden. Voor de N00b is het pakket te technisch (online armor meer dan antimalware)
Het zou dan ook een idee zijn om de standaard instellingen van het pakket te vereenvoudigen en de geavanceerde functies vrij te geven met behulp van een vinkje advanced settings oid.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
2
Vladimir schreef:Allereerst vind ik het vreemd dat Emisoft niet correct wordt herkent door windows.
Probeer deze 'fix' eens en kijk of Emsisoft nu wel in de WMI geregistreerd staat na de reboot?

1. Ga naar start>uitvoeren of type het commando "services.msc" in het zoekvenster van startmenu.
2. Navigeer naar de service "Windows Management Instrumentation"
3. Klik met de rechtermuisknop op deze service en klik op de optie "stoppen"
4. Waarschijnlijk krijgt u bij het stoppen de melding dat er 'afhankelijke services' gestopt moeten worden, ga hier gewoon mee akkoord.
  • Afbeelding
5. Navigeer nu naar de volgende map: C:\Windows\System32\Wbem
6. Verwijder hier de map "Repository" (inclusief bestanden en submappen).
7. Herstart nu de computer.
8. De service "Windows Management Instrumentation" wordt nu automatisch weer gestart en de map "Repository" wordt ook weer opnieuw aangemaakt.
9. Het onderhoudscentrum wordt nu bijgewerkt
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik had de oplossing al gevonden, alleen nog niet uitgevoerd. ;)
Op zich stoor ik mij er ook niet aan, maar dit is iets wat uit de box zou moeten werken. Ik weet ook niet of meerdere mensen hier last van hebben of dat dit een incident is.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
Vladimir schreef:Ik had de oplossing al gevonden, alleen nog niet uitgevoerd.
Ook deze 'fix' ?
Vladimir schreef:Op zich stoor ik mij er ook niet aan, maar dit is iets wat uit de box zou moeten werken. Ik weet ook niet of meerdere mensen hier last van hebben of dat dit een incident is.
Out of the box! :D nee de WMI wil nog weleens corrupt raken zie b.v. dit topic :-[ 8)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Vladimir,

Wanneer je EAM én OA gebruikt is het ten eerste aan te raden deze programma's zodanig in te stellen dat ze elkaar niet controleren.

In Online Armor gaat dit via; Opties > tabblad Uitzonderingen, en daar de map toevoegen waarin Emsisoft Anti-Malware is geïnstalleerd.

In Emsisoft Anti-Malware kun je Programmaregels maken voor de verschillende processen van Online Armor, en dan kiezen voor "Dit programma altijd toestaan".
Beter is nog om dit via de zgn. "Witte lijst" te doen.
Ga in EAM naar Bewaking, tabblad Bestandsbewaking, en klik op "Witte lijst bewerken".
Kies daar voor het uitsluiten van de Online Armor processen die je wilt uitsluiten.


Dat EAM soms niet wordt herkend door Windows als actieve AV is echt een Windows probleempje. Op veel systemen wordt EAM wel herkend als actieve AV.

Betreffende Online Armor...

Welke standaard updates worden geblokt?
Staan er in de OA Programma lijst ook programma's die niet vertrouwd zijn?
Wanneer een programma niet vertrouwd is, dan is het logisch dat er steeds om toestemming wordt gevraagd. Wanneer een programma een installer is, geef dit dan ook aan.
Controleer in Online Armor > Programma's of alle programma's daar vertrouwd zijn en ook de status "Toegestaan" hebben.


De standaardinstellingen van beide programma's zorgen voor de minste popups.
6
Allereerst, Ik heb verder geen problemen en had alles al ingesteld. Maar hartelijk dank voor je hulp :cool: :dank:
ctrlaltdelete schreef:Wanneer je EAM én OA gebruikt is het ten eerste aan te raden deze programma's zodanig in te stellen dat ze elkaar niet controleren.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, waarom moet de gebruiker dit instellen? Hij koopt / leent / trailed 2 produkten van de zelfde fabrikant en hoort dit niet standaard naadloos met elkaar samen te werken?

Wat ik al zei, ik ben dik tevreden, maar ik kan mij voorstellen dat dit een struikelbok is.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
7
Vladimir,

De programma's worden nu inderdaad allebei door het in Oostenrijk gevestigde Emsisoft uitgebracht.
Online Armor is in het begin echter ontwikkeld door Tall Emu, een bedrijf in Australië, en vorig jaar is het programma (+ developers) overgenomen door Emsisoft. Emsisoft was al eerder verantwoordelijk voor de Anti-virus engine in Online Armor ++.

Online Armor is dus niet vanaf het begin ontwikkeld door Emsisoft, en om die reden werken de programma's nog niet naadloos samen met de standaard instellingen. Niet dat dit een probleem is, maar wanneer je de programma's zo instelt dat ze elkaar niet controleren scheelt dat wel wat onnodige meldingen.

Er wordt elke dag gewerkt aan verbeteringen van de software. Heb zelf in de laatste 24 uur 3 nieuwe Bèta versies van OA getest.

De volgende versie van Online Armor, waarschijnlijk versie 6, zal geheel opnieuw worden ontwikkeld/geschreven waardoor die zeker met de standaard instellingen al prima met Emsisoft Anti-Malware zal samenwerken, en er zal uiteindelijk ook een all-in-one programma verschijnen.
8
Thanks voor alle info :D
mochten jullie nog beta testers zoeken, ik hou mij aanbevolen.
Zie mij als een heavy user die ook niet bang is voor een sample'tje ;)
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”