Plaats reactie
1
Zo nu en dan krijg ik een melding dat na het opnieuw scannen van bestanden in quarantaine niet meer als malware worden gezien.
In het schermpje heb ik de keuze tussen ja en nee maar ik kan helemaal niet zien om wat voor bestand dat nu gaat en in als ik in quarantaine kijk staat er bij quarantaine lijst opslaan dit.

Emsisoft Anti-Malware v. 5.1.0.15
(C) 2003-2011 Emsi Software GmbH - http://www.emsisoft.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ID Object
0 C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-575290578-3991593364-1438356737-1000\$RP7T5AS.zip Clean
1 C:\Users\Quatro\AppData\Roaming\jkl\install.exe Clean
2 C:\boot\KillIt.exe Riskware.Win32.KillApp!A2
Afbeelding Ik neem aan dat die melding behoort tot de bestanden met Clean als vermelding maar hoe weet ik nu voor welk bestand die melding is?
2
Quatro,

Het gaat inderdaad om de bestanden waar Clean achter staat.

Het bestand KillIt.exe wordt aangeduid als Riskware. Eigenlijk is het een mooi maar gevaarlijk stuk gereedschap dat heel handig kan zijn wanneer je weet wat het is en hoe te gebruiken. Maar, je wilt het niet op je systeem hebben staan als het door iemand of door iets anders wordt gebruikt.

Onderin Quarantaine staat False Positives terugzetten. Daar kun je ook op klikken.
3
Ik heb beide bestanden met clean erachter laten teruzetten maar $RP7T5AS.zip kon ik nergens meer terugvinden en install.exe was 0.kb dus heb ik handmatig verwijderd.
KillIt.exe heb ik nooit zelf op de computer gezet dus deze kan ik ook beter verwijderd dan?

Alvast dank voor uw hulp.
4
$RP7T5AS.zip is een zip bestand dat al in de prullenbak zat toen het door Emsisoft Anti-Malware werd gedetecteerd. Dus die zal je zeker niet missen.
Een 0 kb bestand is wat vreemd, maar die zul je ook niet missen.

C:\boot\KillIt.exe kan ook op de pc zijn geplaatst door een goed programma dat wordt gebruikt om malware te verwijderen, of iets in die richting. Staan er meer bestanden of programma's in C:\boot\ ?

Bij twijfel gewoon in Quarantaine laten staan totdat je zeker weet of dat bestand noodzakelijk is.
5
In de map boot staan ook nog de volgende bestanden.
1. bootmgr.exe.mui
2. memtest.exe.mui
3. BCD
4. BCD.LOG
5. BCD.LOG1
6. BCD.LOG2
7. BOOTSTAT.DAT
8. memtest.exe
6
Quatro,

Die bestanden behoren bij een bootmanager.
Ik zou ze gewoon laten staan omdat je flinke problemen kunt krijgen wanneer je daarin iets gaat veranderen.
7
Mijn oprechte excuses voor het late antwoord maar door privé-omstandigheden kon ik niet eerder reageren.
Heel erg bedankt voor het advies en wederom de gegeven hulp en deze bestanden laat ik dus verder maar met rust.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”