Plaats reactie
1
Ik ben Emsisoft nu aan het verkennen en wie kan mij vertellen wat precies de bedoeling is van de paranoïde modus.
Deze staat uitgevinkt en daar achter staat Activeer paranoïde modus (toont meer verdachte activiteiten).
Bij de help knop staat: Geeft veel meer meldingen over verdachte activiteiten, die niet altijd kwaadaardig zijn. Deze optie is alleen aanbevolen voor experts.
Nu ben ik dus verre van een expert maar wat moet ik mij voorstellen bij verdachte activieiten die niet altijd kwaadaardig zijn?
2
moore,

De Paranoïde modus is echt af te raden wanneer je geen expert bent.

Als voorbeeld neem ik even Internet Explorer.
Dit programma (en ook andere browsers) vertonen nogal wat verdacht gedrag dat nu automatisch wordt goedgekeurd.

Wanneer de Paranoïde modus is ingeschakeld zul je de vreemdste meldingen over verdacht gedrag te zien krijgen die wél correct zijn, maar nu eenmaal horen bij Internet Explorer.

Zie hier de informatie over een versie van Internet Explorer 8
http://www.isthisfilesafe.com/sha1/EADC ... tails.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar zie je o.a. :

Reported Behavior

Action: Spyware like activity - 24 x
Action: Trojan downloader activity - 21 x
Action: Change the browser settings - 18 x
Action: Modify autorun entries - 11 x
Action: Install something invisibly - 1 x
Action: Dialer like activity - 1 x
Action: Backdoor like activity - 1 x
Action: Inject code to other applications - 1 x
Action: Simulate mouse or keyboard activities - 1 x
Action: System's group policies changes - 1 x

In Paranoïde modus krijg je bovengenoemde meldingen terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Wanneer je nu een verkeerde beslissing neemt op een van die meldingen zal Internet Explorer niet meer goed functioneren.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”