Plaats reactie
1
Bericht opgesplitst vanuit: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 441#p53441" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu had ik nog een vraag over Anti-Virussen/ -Malware: Ik zie dat jij Emsisoft Anti-Malware + Online Armor Premium gebruikt.
Hoe zijn je bevindingen hiermee?
Zou je het dus een ander aanraden?
Ook om beide programma's aan te schaffen?
Heeft de Online Armor Premium naast de Emsisoft Anti-Malware een duidelijke meerwaarde? Zo ja, welke?
2
Hoi,

Mijn bevindingen over Emsisoft Anti-Malware en Online zijn erg goed, en ik kan beide programma's zeker iedereen aanraden om te gebruiken.
Wellicht doet de naam Anti-Malware anders vermoeden maar dit is gewoon een compleet beveiligingspakket, die gebruik maakt van eigen virusdefinities en de definities van "Bitdefender", beide staan erg goed aangeschreven in de diverse tests die met regelmaat worden uitgevoerd.
MRG Flash test - http://www.mrg-effitas.com/current-test ... t-results/" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer test-resultaten van onder andere Emsisoft Anti-Malware zijn na te lezen op de website: http://www.anti-malware-recensies.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je Emsisoft Anti-Malware en Online Armor willen aankopen kies dan voor de Emsisoft Security Pack dit is een combinatie van Emsisoft Anti-Malware en Online Armor maar dan ben je in de aanschaf goedkoper uit.

Emsisoft Anti-Malware (EAM) is het primaire beveiligingspakket zeg maar, je hoeft dus niet meer apart gebruik te maken van een virusscanner. EAM biedt niet alleen op basis van definities bescherming maar ook op basis van gedrag (behaviour blocking) die zal waarschuwen als er verdachte activiteit wordt gedetecteerd.
De combinatie van “Bestandsbewaking” , “Gedragsbewaking” en “Surfbeveiliging” geeft dit pakket een prima beveiliging voor de computer.

Online Armor (OA) heeft hierin een meerwaarde aangezien dit een uitgebreide firewall is, de standaard firewall van Windows is maar een een richting firewall die alleen het inkomende verkeer (summier) controleert. OA is daarentegen wel een firewall die in twee richting beschermt en zowel het inkomende als het uitgaande verkeer monitort.
Daarnaast is OA ook uitgerust met een HIPS (Host Intrusion Prevention Systemen) functionaliteit waarmee beknopt omschreven het gedrag van applicaties in de gaten wordt gehouden. Met een goede HIPS en de juiste instellingen op het systeem kan je een computer eigenlijk zo beveiligen dat malware geen kans meer heeft om het systeem te infecteren.

Online Armor is echter ook geheel gratis te gebruiken echter is dit dan wel met minder functionaliteit, de Bank modus die bescherming biedt bij het online bankieren en winkelen is dan bijvoorbeeld niet aanwezig net zoals de Bestands- & Registerbescherming.

Online Armor Free - Deze gratis versie bevat een standaard firewall en programmabeveiliging (HIPS). Tevens bevat het een verbeterde bescherming tegen allerlei trucs om een firewall te omzeilen. Online Armor Free is geschikt voor iedereen die een gratis firewall wil gebruiken als extra bescherming van het systeem.

Online Armor Premium - Biedt dezelfde mogelijkheden als de hierboven genoemde gratis versie plus een flink aantal extra beveiligingsmogelijkheden. Zoals de bank modus die extra bescherming biedt bij het online bankieren, register- en bestandsbescherming, meer geavanceerde instellingen en instellingen importeren & exporteren.

Meer informatie en een compleet Nederlandstalige handleiding is te vinden op de volgende website: http://www.online-armor-firewall.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo achilles,

Een aanrader is het zeker ik gebruik het nu al meer dan een maand en heb zelfs een tweede gratis 30 dagen licentie mogen ontvangen.
Mijn ervaringen zijn tot op het moment van schrijven alleen maar positief en menkan zeggen wat ie wil maar het zijn dus niet de bekende merken die het beste virussen en andere rottigheid tegenhouden.
Dit is mijn topic http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 256&t=8328" onclick="window.open(this.href);return false; misschien heb je er iets aan.
4
Toyota schreef:Mijn ervaringen zijn tot op het moment van schrijven alleen maar positief en menkan zeggen wat ie wil maar het zijn dus niet de bekende merken die het beste virussen en andere rottigheid tegenhouden.
Zelf gebruik ik Emsisoft programma's al jaren, dus voor mij zijn ze niet onbekend.

Maar het is altijd al zo geweest dat de meeste mensen alleen bekende programma's kennen (daarom zijn het ook bekende programma's natuurlijk :lol: ) en niet verder kijken dan die bekende programma's. Wanneer iets bekend en populair is, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat het ook goed is. Men weet alleen niet beter en gebruikt daarom maar het programma dat anderen ook gebruiken...

Een bedrijf als Emsisoft geeft het geld dat wordt verdiend liever uit aan het verder verbeteren van het product dan dat ze het uitgeven aan reclame.
En wanneer de programma's ook daadwerkelijk goed zijn dan wordt dit wel bekend, het gaat alleen niet zo snel...
5
Hoi,
Toyota schreef:Mijn ervaringen zijn tot op het moment van schrijven alleen maar positief en men kan zeggen wat ie wil maar het zijn dus niet de bekende merken die het beste virussen en andere rottigheid tegenhouden.
Een heel mooi voorbeeld is Zembla, vorig jaar is er een uitzending omtrent "cybercrime" en "ransomware" geweest, en Jos Slats de programmamaker van Zembla is toen bij mij langs geweest. Ik heb toen op mijn laptop een kleine demo laten zien in een virtuele installatie over deze malware daarbij viel Emsisoft Anti-Malware op die op de laptop actief was en daar vroeg hij naar gezien deze niet bekend was?

Ik heb toen de malware eveneens vanuit mijn virtuele installatie naar de (host) laptop zelf gekopieerd omdat ik zeker wist dat de "Bestands" & "gedrags" bewaking toch wel zou inspringen, Jos Slats keek mij eerst een soort van verbazend aan en met andere woorden weet je wel zeker wat je doet? Op het zelfde moment werden de malware gerelateerde bestanden zonder deze uit te voeren netjes in quarantaine geplaatst.
Dit was trouwens een heel leuk en informatief gesprek en hebben we ongeveer bij elkaar genomen een kleine twee uur zitten bomen over malware, cybercrime en alle andere dubieuze zaken op het internet.
ctrlaltdelete schreef:Maar het is altijd al zo geweest dat de meeste mensen alleen bekende programma's kennen (daarom zijn het ook bekende programma's natuurlijk :lol: ) en niet verder kijken dan die bekende programma's. Wanneer iets bekend en populair is, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat het ook goed is. Men weet alleen niet beter en gebruikt daarom maar het programma dat anderen ook gebruiken...
Klopt en kijk maar eens in de lokale folder van Dixons of Mycom, hier staat altijd Norton of Macfee en in andere folders zien je soms wel een Norman maar daar blijft het ook wel bij.
De bekendheid en het gebruik is dus eigenlijk onlosmakelijk verbonden met reclame en verkoop van bepaalde software, en zoals ctrlaltdelete terecht opmerkt is dat veelal mond op mond reclame waar een bepaald product wordt geprezen, en alle andere producten die minder aan reclame besteden het onderspit delven terwijl deze in de praktijk toch echt wel een goede bescherming bieden en soms nog wel beter als je kijkt naar de resultaten van gerenommeerde testen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Dit zijn hele nuttige reacties beste mensen. Ik was al vrijwel verkocht over Emsisoft, maar nu ga ik er zelfs mijn first born naar noemen! ;D
Hartelijk dank voor jullie input en alvast een fijn weekend iedereen! :dank:
7
Your first born? :lol:

De naam Emsisoft is samengesteld uit de initialen van de oprichter van Emsisoft. Zijn initialen zijn M.C. en dat spreek je in het Engels uit als Emsi.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”