Plaats reactie
1
Hallo

Enkele keren per maand laat ik Malwarebytes een uitgebreide scan doen en nu is dit gevonden.

Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Users\Anneke\AppData\Local\Temp\tvqNZwxr.exe.part (PUP.Optional.Softonic.A) -> Geen actie ondernomen.

Voorlopig heb ik nog niets gedaan omdat het ook niet aangevinkt staat.
2
Hallo en welkom op het forum,

De "PUP.Optional.Softonic.A" detectie van Malwarebytes Anti-Malware kan je gewoon geheel zonder problemen laten verwijderen.
Zo te zien is het een installatiebestand in de categorie potentieel ongewenste programma's (PUP), en een gedeelte van een programma wat via Softonic is binnengehaald.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hartelijk dank voor je snelle support ik heb het laten verwijderen.
Wat bedoel je met (een installatiebestand in de categorie potentieel ongewenste programma's (PUP)?
Ik geen flauw idee hoe het op mijn computer is gekomen ben altijd uiterst voorzichtig met downloaden en alles.

Anneke
4
Hallo,

Met een installatiebestand bedoel ik dat het een softwareprogramma betreft wat is gedownload, het bestand (tvqNZwxr.exe.part) in de %temp% folder is volgens de detectienaam van Malwarebytes Anti-Malware afkomstig van de website van Softonic waar gratis software wordt aangeboden. Echter zijn alle downloads van die website verpakt in een wrapper die al dan niet optioneel ongewenste software installeert.
Vandaar dat Malwarebytes het ook detecteert als PUP.Optional.Softonic.A.
PUP staat hiervoor Potentially Unwanted Program, dus een ongewenst programma die wellicht gebundeld is met ongewenste software.
Optional betekent dat het verwijderen optioneel is, dus een gebruikerskeuze en vandaar staan dergelijke items niet standaard geselecteerd voor verwijderen, zie ook het onderstaande artikel voor meer informatie.

Malwarebytes vindt PUPs wat nu?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Het zou goed kunnen dat ik daar ooit iets heb gedownload maar dat is toch al weer lang geleden geweest dus wel apart dat het niet eerder is gevonden.
Maar nogmaals bedankt voor je hulp masxtar :dank:
6
Hoi,

Graag gedaan, en wat betreft de detectie Malwarebytes Anti-Malware heeft het pas sinds kort de detectie op PUPs aangescherpt dus worden er wellicht dagelijks nieuwe detecties toegevoegd.
Het kan dus makkelijk voorkomen dat iets van een aantal weken terug nu pas wordt gedetecteerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”