Plaats reactie
1
Hallo,
zojuist heb ik een snelle scan gedaan met MBAM en deze detecteerde 1220 infecties ? Kan dit kloppen ?
Wat moet ik nu ondernemen? (selecteren en verwijderen of eerst een herstelpunt maken of geen actie ondernemen?)
2
Dat kan inderdaad, maar mogelijk is het overgrote aantal te wijten aan registry keys. Kan je de laatste logfile van MBAM plaatsen?

DItt logbestand is terug te vinden onder het tabblad logbestanden in MBAM zelf.


MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "mbam-log-jaar-xx-xx (xx-xx-xx).txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware zelf onder het tabblad logbestanden.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Dag Marcel,

Dit zijn inderdaad allemaal sporen van adware of PUP (potentieel ongewenste programma's). Deze mag je dus gerust laten opruimen door MBAM.

Voer eventueel hierna nog AdwCleaner uit als extra controle:
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
AdwCleaner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[S0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”