Plaats reactie
1
Hoi,

Sinds kort krijg ik met steeds popups van malwarebytes antimalware dat er een kwaadaardige website geblokkeerd is en in dat scherm staat uTorrent.exe dus ik denk dat ik een virus in utorrent hebt zitten.

Malwarebytes Anti-Malware
http://www.malwarebytes.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Protection, 13-6-2014 8:22:29, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malware Protection, Starting,
Protection, 13-6-2014 8:22:29, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malware Protection, Started,
Protection, 13-6-2014 8:22:29, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Starting,
Protection, 13-6-2014 8:22:31, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Started,
Update, 13-6-2014 8:22:38, SYSTEM, HazelPC, Scheduler, Malware Database, 2014.6.12.6, 2014.6.13.3,
Protection, 13-6-2014 8:22:39, SYSTEM, HazelPC, Protection, Refresh, Starting,
Protection, 13-6-2014 8:22:39, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Stopping,
Protection, 13-6-2014 8:22:39, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Stopped,
Protection, 13-6-2014 8:22:42, SYSTEM, HazelPC, Protection, Refresh, Success,
Protection, 13-6-2014 8:22:42, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Starting,
Protection, 13-6-2014 8:22:42, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, Started,
Detection, 13-6-2014 8:50:27, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 124.28.64.25, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,
Detection, 13-6-2014 8:50:27, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 124.28.64.25, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,
Detection, 13-6-2014 8:50:38, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 178.236.137.32, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,
Detection, 13-6-2014 8:50:38, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 178.236.137.32, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,
Detection, 13-6-2014 8:50:51, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 91.188.52.127, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,
Detection, 13-6-2014 8:50:51, SYSTEM, HazelPC, Protection, Malicious Website Protection, IP, 91.188.52.127, 63610, Outbound, C:\Users\*****\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe,

(end)
Afbeelding
2
Hallo en welkom op het forum,

Deze meldingen worden veroorzaakt doordat uTorrent een P2P (peer-to-peer) applicatie is, wanneer er vervolgens verbinding wordt gemaakt met een bepaalde host zeg maar waarvan het betreffende IP-adres bekend is vanwege dubieuze doeleinden of het verspreiden van malware zal MBAM hier melding van geven.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een uTorrent virus, wanneer je deze meldingen niet meer wilt krijgen kan je deze uitschakelen door uTorrent.exe aan de malware uitsluitingen toe te voegen.
  • Open Malwarebytes Anti-Malware en klik vervolgens op Instellingen.
  • Klik in het linker gedeelte op Malware uitlsuitingen.
  • Klik vervolgens op de knop Voeg toe en navigeer naar de map "C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\uTorrent"
  • Selecteer uTorrent.exe en klik op openen om de uitsluiting toe te voegen.
  • Nu zal je als het goed is geen pop-ups meer krijgen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor de vlotte reactie en de geruststelling dat het geen virus is en zal de tip ook gelijk even toepassen om van die popups af te zijn. :bow:
7
Ik zit met ditzelfde probleem, en heb het op kunnen lossen door de notificaties uit te zetten, echter zie ik dan naar mijn weten NIET wanneer er een programma o.i.d in quarantaine wordt geplaatst... Bestaat hierdoor het risico dat software zonder pardon verwijderd wordt omdat Malware-Bytes dit als Malware/virus ziet?
8
Hallo,

Malwarebytes Anti-Malware zal nooit definitief (dus fysiek) gedetecteerde items verwijderen, deze worden altijd in quarantaine geplaatst. Alleen krijg je hier geen melding meer van als de notificaties zijn uitgeschakeld.

Mocht er bijvoorbeeld iets onterecht in Quarantaine zijn geplaatst kan je dit altijd via "Historie > Quarantaine" nazien en het betreffende bestand terug plaatsen. Aanvullend kan je dan het betreffende bestand uitsluiten van de bescherming zodat deze niet opnieuw als kwaadaardig c.q. schadelijk gedetecteerd zal gaan worden. (Doe dit echter alleen als je 100% zeker weet dat het om een onterechte detectie "false positive" gaat.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Maxstar schreef:Hallo,

Malwarebytes Anti-Malware zal nooit definitief (dus fysiek) gedetecteerde items verwijderen, deze worden altijd in quarantaine geplaatst. Alleen krijg je hier geen melding meer van als de notificaties zijn uitgeschakeld.

Mocht er bijvoorbeeld iets onterecht in Quarantaine zijn geplaatst kan je dit altijd via "Historie > Quarantaine" nazien en het betreffende bestand terug plaatsen. Aanvullend kan je dan het betreffende bestand uitsluiten van de bescherming zodat deze niet opnieuw als kwaadaardig c.q. schadelijk gedetecteerd zal gaan worden. (Doe dit echter alleen als je 100% zeker weet dat het om een onterechte detectie "false positive" gaat.)
Dankjewel, hier ben ik inderdaad mee bekend, maar wilde het tóch even zeker weten, want ik ken scanners die dus wél fysiek software verwijderd zonder dat ik mij hiervan bewust ben... Fijn dat Malware-Bytes hier niet aan meedoet!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”