Plaats reactie
1
Als Malwarebytes Antimalware gestart is lijkt het normaal maar binnen enkele seconden verschijnt een popup schermpje met de mededeling:
Malwarebyte Antimalware werkt niet meer. Het programma wordt afgesloten.
In veilige modus werkt het wel maar dat schijnt niet de aanbevolen manier te zijn.
De Probleemoplosser van Windows zegt dat het programma niet compatibel is!
Computergegevens:
Windows 8.1 Pro in 32 bits uitvoering.
Ruud

p.s.
in mijn profielgegevens staat (nog) dat Windows Defender actief is, intussen is die uitgeschakeld.
Nu gebruik ik de betaalversie van Avast
2
Hallo en welkom op het forum,

Laten we als eerste eens een compleet schone installatie proberen, gaat het trouwens om de gratis of betaalde versie van Malwarebytes Anti-Malware.

1. Download mbam-clean naar het bureaublad en voer deze uit.
Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)

2. Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Heb de aanwijzingen opgevolgd. MBAM opnieuw gedownload/geïnstalleerd
Nederlandse versie.
Heb vinkje bij de probeerversie weggehaald
Resultaat hetzelfde
Na openen komt binnen 2 seconden weer die melding dart het niet goed meer werkt.
Zal daarom uitwijken naar ander antimalware programma, Emsisoft en/of JRT
Bedankt voor de hulp (poging)
vriendelijke groet
Ruud
4
Hallo,

JRT (Junware Removal Tool) is geen anti-malware programma wat vergelijkbaar is met MBAM en of Emsisoft. JRT is vooral bedoeld om adware te verwijderen, niet voor overige kwaadaardigheden in de categorie malware.

Maar wat betreft MBAM, kan je eens kijken of deze na bijvoorbeeld een "clean boot" wel zonder problemen functioneert.

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Heb de aanwijzingen opgevolgd via msconfig alles uitgeschakeld en opnieuw gestart.
Het resultaat blijft het zelfde.
Weer dat popup schermpje.
Het vreemde is dat MBAM op mijn laptop met W 7 wel goed werkt en op de p.c. met W 8.1 dus niet.
Zal het dus met een ander programma moeten doen.
Heb de indruk dat Emsisoft Emergency Kit ook goed werkt en hetzelfde doet. ( al een keer gebruikt)
Bedankt voor de assistentie.
Ruud
6
Nog even terug.
Had de aanwijzingen waarschijnlijk niet helemaal goed toegepast.
Alsnog uitgevoerd.
Nu werkte MBAM wel echter ZONDER dat er Internetverbinding was.
(dat kwam kennelijk door het uitschakelen van de services)
Dat betekent dus ook geen update van de versie.
1 PUP aangetroffen zonder risico.
Na herstart weer Internetverbinding.
Opnieuw MBAM geprobeerd, opnieuw dat popup venster.
Conclusie ????
Zonder Internet verbinding werkt MBAM (bij mij) wel, met verbinding niet!
We zullen het er maar bij laten vind u ook niet!
Bedankt en vriendelijke groeten
Ruud

p.s.
mijn profiel aangepast
7
Hallo,

Welke PUP is er exact gedeerd, er zijn namelijk diverse adware varianten die een malafide proxyserver activeren (een restant) daarvan zou wel eens voor dergelijke problemen kunnen zorgen.
Dat Malwarebytes Anti-Malware met een actieve internetverbinding niet optimaal functioneert en zonder wel, geeft al enigszins aan dat we het eerder in de computer zelf moeten zoeken dan bij MBAM?

Ik zou zelf graag nog wel even verder willen zoeken, dergelijke problemen zijn altijd wel een uitdaging.. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Prima!
Ook als iets niet lukt vind ik het een uitdaging er toch achter te komen...
Mogelijk zit het in de p.c. maar waarom dan wel werkend in veilige modus?
Die PUP die gevonden werd stond onder: gebruikers/Ruud/downloads.
Het was de Softtoner installer van een decryptie programma voor dvd's
Maar die stond er pas enkele dagen op en ook daarvoor weigerde MBAM al dienst en
een gevaarlijke malware lijkt me dat ook niet.
Rara ?
Ruud
9
Hallo,
Rudolfm schreef:Mogelijk zit het in de p.c. maar waarom dan wel werkend in veilige modus?
Blijkbaar start er iets op in de normale modus wat conflicteert met Malwarebytes Anti-Malware, laten we daarom eens met FRST kijken of we in dit logbestand daarvan iets kunnen ontdekken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Farbar Recovery Scan Tool logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "FRST.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Het logbestand met de naam "Addition.txt" hoeft u niet te plaatsen, alleen wanneer hier specifiek om wordt gevraagd.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Maxstar:
Dit werkt niet goed.
Heb de 32 bits versie van dat FRST(want mijn W 8.1. is 32-bits) gedownload. Bij "uitvoeren als administrator" kwam een waarschuwing van Windows dat dit programma een risico zou kunnen vormen.
"Toch uitvoeren" aangeklikt maar toen gebeurde er niets meer, alleen het beruchte blauwe rondje bleef draaien op het geopende venster "Downloads" en toen dat te lang ging duren was zelfs het venster niet te sluiten! Geen reactie via het kruisje rechtsboven!
Dan maar via startknop geprobeerd "opnieuw opstarten", blauw scherm met rondje en tekst Opnieuw opstarten. Zou nu nog aan de gang zijn als ik niet, als noodgreep, gewoon maar de stekker uit het stopcontact gehaald had. Daarna normale start en werking.....
Zo kwam ik van de regen in de drup....
Ik laat dat MBAM maar voor wat het is, dat lijkt me toch het beste. Wat er met mijn p.c. aan de hand is komen we zo niet achter, draait overigens goed.
Heb het ook al een keer geprobeerd met tijdelijke uitschakeling van Avast maar dat had geen gevolg.
De p.c. is 6 jaar oud, Fujitsu-Siemens Scaleo P, met redelijk goede specificaties. Intel Duocore processor, 3 GB RAM, 2 Sata schijven van elk 335 GB.
Is destijds geleverd met Vista, upgrade naar W 7 en vorig jaar oktober upgrade naar W 8 en toen update W 8.1
Ruud
11
Hallo,

Dat ook FRST niet goed functioneert is denk toch wel een indicatie dat er meer aan de hand kan zijn, maar zonder diepere analyse komen we daar niet achter. Je zou nog eens een andere tool kunnen proberen als je dat tenminste wilt?

Download Afbeelding OTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
OTL logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "OTL.txt" & "Extras.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Heb de berichten verwijderd vanwege de (privé gegevens die in de bijlagen staan.
Was 1 keer gedownload, neem aan door Maxstar
Ruud
13
Hoi Ruud,

Ik werk voor MBAM en we hebben al een paar mensen met dit probleem geholpen, zonder te weten wat de precieze oorzaak is.
Zou je het volgende willen proberen?

Als bijlage bij dit bericht doe ik een bestand genaamd net.conf
In de volgende map op je computer C:\Program Data\Malwarebytes\Malwarbytes Anti-malware\Configuration moet je de oude versie van dit bestand verwijderen (MBAM uitgeschakeld)
en dan het bestand uit de bijlage in diezelfde map plaatsen als vervanging.

Start dan MBAM opnieuw op en laat ons weten of het geholpen heeft.

Met vriendelijke groet
Pieter Arntz

PS Bijlage lukt niet vanwege niet toegestane extensie. Ik plaats zo een link waar je het bestand kunt downloaden.
Laatst gewijzigd door Metallica op 15 aug 2014 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
15
Heb het uitgevoerd voor zover begrepen maar het heeft geen succes gehad.
MBAM startte normaal op en ging, na commando, gegevens updaten en toen was daar weer de popup dat het niet meer werkte.

Ik stop er mee, zoek een ander programma wat het wel doet.
Het zal aan mij of de p.c. liggen maar ik kom er niet uit.
Bedankt voor de poging!
groeten van Ruud
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”