Plaats reactie
21
Ik zie mijn laatste reactie niet terug (misschien gelijktijdig met jouw reactie): ik vermoed dat ik een krachtige tool nodig hebben om alle CIS restanten te kunnen verwijderen (je krijgt ook bij het verwijderen van CIS allerlei meldingen van bijwerken van bestanden e.d.; komt mij niet zo bekend over). Ik kan niet meer precies controleren welke versie ik had (was reeds verwijderd), maar ik heb al eerder een versie verwijderd en een nieuwe gedownload in de hoop dat dat de oplossing was, dus ik ga er vanuit dat het de meest recente versie was.
22
Krijg je bij het verwijderen van CIS nog bepaalde meldingen te zien? En welke restanten blijven er nog precies achter na het verwijderen.
Helaas heeft Comodo geen eigen removal tool, wat je kan proberen is om CIS met Revo Uninstaller te verwijderen.

Download Revo Uninstaller Portable naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op revouninstaller.zip en kies voor de optie "alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op het bestand Revouninstaller.exe om het programma te starten.
  • Selecteer de Comodo software en klik vervolgens op "Uninstall"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
kluut schreef:ik vermoed dat ik een krachtige tool nodig hebben om alle CIS restanten te kunnen verwijderen (je krijgt ook bij het verwijderen van CIS allerlei meldingen van bijwerken van bestanden e.d.; komt mij niet zo bekend over)
Welke restanten er achterblijven kan ik helaas niet achterhalen met mijn geringe softwarekennis. Revo Uninstaller -waarover ik reeds beschikte- bood geen mogelijkheid: CIS kwam niet in de programma's voor die verwijderd konden worden met R.U.
Wat dat betreft is CIS -in mijn ogen- een enigszins sneaky product: geen removal tool, geen mogelijkheid bieden aan R.U. om verwijderd te worden.
24
Laten we dan eens met een andere tool kijken of er nog restanten van CIS aanwezig zijn.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
FRST uitgevoerd. FRST.text & Addition.text bijgevoegd. Tevens scprts van meldingen tijdens verwijderen CIS.
20151016 Comodo Sc Prts.docx
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Hallo,

Comodo is gewoon netjes van het systeem verwijderd, die meldingen zijn verder ook normaal. Bepaalde componenten van beveiligingssoftware kunnen pas na een herstart verwijderd worden.
Echter zie ik in het logbestand nog wel restanten van Online Armor, en een driver van Unlocker 1.9.2 die wellicht conflicteert met Comodo?
Ook is er nog een driver van SpyHunter aanwezig, die achtergebleven drivers gaan we in ieder geval even verwijderen. Verwijder dan handmatig Unlocker 1.9.2 en herstart daarna de computer.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Installeer hierna CIS eens opnieuw en kijk of je dan nog last hebt van de download problemen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
'Het is normaal dat je computer een herstart nodig heeft bij bepaalde programmas die (de)installeren. Vaak omdat bepaalde processen die actief zijn, aangepast moeten worden.
28
Hallo Maxtar,
Na een dringend noodzakelijke onderbreking kan ik 'ons werk' weer oppakken.
Starten van FRST.exe wordt niet toegestaan. Er verscheen: Je beschikt niet over de nodige permissies om deze bijlage te downloaden.
30
Goedemorgen Maxtar,
Ik heb vanmorgen geprobeerd om Fixlist.txt op de 'probleemcomputer' zelf te downloaden. Helaas zonder resultaat. Ik krijg weer opnieuw een schermpje te zien met: 'Fixlist.txt. Er zijn geen bestanden meer.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”