Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 10:10:12

Hallo,

Ik gebruik al een geruime tijd dit programma, en zo te merken vindt deze regelmatig de nodige rommel die deze netjes in quarantaine plaatst.

Nu zie ik de laatste tijd steeds dat deze logbestanden en tevens de in quarantaine geplaatste bestanden vrij snel niet meer te vinden zijn.

Dit laatste gebeurd zowat om de 2 dagen.

Nu probeer ik te achterhalen of er een bepaald bestand in quarantaine is geplaatst omdat ik nu problemen ondervind met een bepaald programma die nu geen verbinding meer kan maken met internet en ik het idee heb dat er iets van dit programma in quarantaine is geplaatst.

Maar deze is dus nu nergens te vinden, ook niet in het logbestand wat wordt aangegeven die op mijn computer zou moeten staan, ook dat is leeg.

Kan iemand mij uit de brand helpen, want zo vertrouw ik dit programma niet meer.

Groet.

 
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 697
Lid geworden op: vr 03 aug, 2012 12:58:31
OS: Windows 10

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 11:44:58

Ik gebruik zelf ook regelmatig Malwarebytes Anti-Malware. Meestal om een enkel gedownload bestand te scannen en soms om de hele pc te scannen. MBAM heeft bij mij nog nooit wat gevonden, dus ik kan niets zinnigs zeggen over de oorzaak waardoor bestanden die in quarantaine geplaatst zijn, zomaar verwijderd worden.
Wat betreft de verdwenen logboeken heb ik wel een vraag: gebruik jij misschien een opschoonprogramma, zoals CCleaner? Indien ja, dan mag er bij Cleaner > Toepassingen geen vinkje staan voor Malwarebytes Anti-Malware.
Staat daar nu wel een vinkje, dan zullen door het onderdeel Cleaner van CCleaner steeds alle logbestanden van MBAM verwijderd worden:
Ik heb als test dat vinkje wel even gezet en daarna Cleaner laten analyseren:

Afbeelding

Zoals je ziet is CCleaner nu van plan om alle 20 logboeken van MBAM te verwijderen.

Wanneer jij geen opschoonprogramma als CCleaner gebruikt, dan laat ik de verdere hulp graag over aan de malware specialisten.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 12:36:04

Inderdaad gebruik ik dit programma en ook onlangs gedraaid, dus dit zou kunnen verklaren waarom ik dit nu niet meer kan vinden.
Bedankt voor de tip en zal in het vervolg daar opletten.

Maar dan toch tevens een vraag, wanneer logbestanden niet meer ter inzag zijn worden dan ook de in quarantaine geplaatste bestanden verwijderd.
 
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 697
Lid geworden op: vr 03 aug, 2012 12:58:31
OS: Windows 10

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 13:00:21

Zoals ik al schreef heeft MBAM op mijn pc nog nooit iets gevonden. Er is dus nog nooit een bestand door MBAM in quarantaine geplaatst. Ik kan dat dus niet testen voor jou.
Dat door CCleaner de logboeken van MBAM verwijderd worden lijkt me logisch, wanneer er in CCleaner een vinkje staat voor MBAM. Maar wanneer daardoor ook in quarantaine geplaatste bestanden verwijderd worden zou ik dat erg vreemd vinden. Die horen gewoon te blijven staan totdat jij zelf besluit om die bestanden te verwijderen of te herstellen: https://www.malwarebytes.com/support/gu ... ory_Q.html
Het wachten is nu op een reactie van een van de malware experts die hier hopelijk meer over weten.
-----------------------------------
Update: ik heb even verder gezocht op internet en kwam deze website tegen: https://www.winhelp.us/configure-malwar ... are-2.html
Onder het kopje Managing Malwarebytes Anti-Malware 2 Quarantine and Logs lees ik:

All detected malware is moved to a quarantine folder by default. As this folder might waste loads of disk space, it is recommended to clear it about a month after detection. Free CCleaner can also do the job for you.

Wanneer de informatie van die website klopt, dan zou dat betekenen dat CCleaner niet alleen de logbestanden van MBAM verwijdert, maar ook de quarantaine map van MBAM leegt.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 14:00:49

Oke, bedankt voor je reactie en uitleg.

Dat is dan niet zo best dus, want ik zal anders even voorleggen waar ik nu tegen aan loop.

Ik probeer steeds een website te benaderen in dit geval www.bigfishgames.nl en deze is dus niet te benaderen  zowel niet met Chrome als Firefox, alleen weer wel via Opera, maar als ik daarvandaan een spel wil downloaden komt deze met een opmerking die ik helaas hier niet kan plaatsen als afbeelding zag ik.

Ook heb ik een big fish games manager geïnstalleerd op mijn pc waar vanuit een aantal spellen te spelen zijn, maar diegene die een update vereist wordt wederom geblokkeerd.

Misschien ben ik hier weer in de verkeerde topic, maar is daar anders een oplossing voor?

Ik heb van de blokkade of probleem een plaatje gemaakt, maar kan ik hier niet kwijt.
 
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 697
Lid geworden op: vr 03 aug, 2012 12:58:31
OS: Windows 10

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 14:19:46

Blijf maar gewoon in dit topic. Iemand anders zal het straks wel van mij overnemen. Mogelijk moeten je browsers hersteld worden.

Om een afbeelding die op jouw pc staat op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar de website van het PC Web Plus. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onderaan dat tekstvak op de knop ‘Volledige bewerker & voorbeeld’.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 14:36:06

Ik heb het net uitgevoerd en gedaan zoals uitgelegd en krijg het hier niet geplaatst tenzij het al wel is gebeurd, maar ik zie het hier niet terug
 
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 697
Lid geworden op: vr 03 aug, 2012 12:58:31
OS: Windows 10

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:09:53

Nee, het is niet gelukt. Je afbeelding staat niet op het forum. Via de website imgdumper.nl kun je alleen afbeeldingen uploaden, geen Word bestanden en dergelijke. Werd je afbeelding daar wel zichtbaar?
Je kunt de melding die je krijgt met Opera natuurlijk ook letterlijk overschrijven en hier neerzetten.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:21:38

[img][img]http://www.imgdumper.nl/uploads9/582b19ce2077a/582b19ce10153-Naamloos.png[/img][/img]
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:26:38

Wil maar niet lukken, maar zal in het kort het om schrijven
Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 92.242.144.162 reageert.
Probeer het volgende:
Controleer je internetverbinding.
Controleer alle kabels en herstart alle routers, modems of andere netwerkapparaten die je mogelijk gebruikt.

Geef Opera toegang tot het netwerk in je firewall- of antivirusinstellingen.
Als dit programma al wordt vermeld als een programma dat toegang heeft tot het netwerk, kun je proberen het uit de lijst te verwijderen en het opnieuw toe te voegen.

Als je een proxyserver gebruikt…
Controleer de proxyinstellingen of neem contact op met de netwerkbeheerder om zeker te zijn dat de proxyserver goed werkt. Als je niet denkt dat je een proxyserver zou moeten gebruiken: Ga naar het Hoofdmenu > Instellingen > Proxyinstellingen wijzigen… > LAN-instellingen en zet "Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken" uit.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:27:44

Zoals je ziet heb ik het hele verhaal gekopieerd en geplakt 
 
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 697
Lid geworden op: vr 03 aug, 2012 12:58:31
OS: Windows 10

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:44:07

Je afbeelding bleek wat te groot voor dit forum. Afbeeldingen mogen niet breder zijn dan 1280 pixels. Ik heb het essentiële gedeelte uit jouw afbeelding geknipt en hieronder geplakt:

Afbeelding

Ha, intussen heb jij zelf alles al over zitten typen... :D

Ik heb het adres 92.242.144.162 ingevoerd in de adresbalk van de volgende browsers:
Opera: ik kreeg dezelfde melding als jij liet zien
Edge: niet bereikbaar
Internet Explorer: Deze pagina kan niet worden weergegeven
Firefox: De wachttijd voor de verbinding is verstreken.

Er is dus niet zozeer iets aan de hand met je browsers, maar mogelijk is de Game Manager van Big Fish van slag.
Je zou kunnen proberen om die Big Fish Game Manager opnieuw te installeren.
Ga daarvoor naar deze website: https://bigfishgames.custhelp.com/app/a ... 20download
Klik op die pagina op jouw besturingssysteem (versie van Windows) en volg de instructies.

Wanneer het verwijderen en opnieuw installeren van Big Fish Game Manager niet helpt, dan zou ik het spel dat je nu niet kunt spelen verwijderen van je pc.
Je zult een account hebben bij Big Fish. Je hebt betaald voor dat spel, dus je kunt dat spel daarna gewoon opnieuw downloaden en installeren. Lees daarvoor deze informatie: https://bigfishgames.custhelp.com/app/a ... 20a%20game
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:52:59

Wederom bedankt

Ja ik vond het nogal vreemd dat ik dat plaatje maar niet kon plaatsen, en heb de tekst vuit opera gewoon gekopieerd en geplakt, over typen zag ik niet zo zitten.
Wij zijn verwend. :)

Ik ga dit eens proberen wat jij aangeeft.
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 15:59:37

En weer kom ik zelfs daar niet in, want deze verwijst naar hetzelfde IP adres, tenminste dat is toch een IP adres dacht ik.

Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 92.242.144.162 reageert.
Probeer het volgende:
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
 
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 12:18:00
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

Re: Logbestanden verdwijnen

di 15 nov, 2016 16:04:36

Ik zou ook eens de virusscanner en de firewall tijdelijk kunnen uitzetten dacht ik zelfs, maar ja als ik die later weer aanzet kom ik er waarschijnlijk weer niet in vrees ik

Als ik dit verhaal volg https://bigfishgames.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/459/kw/redownload%20a%20game en naar purchase histoy navigeer wordt deze laatste wederom door mijn systeem geblokkerd als zijnde 

[color=#333333][size=175]Je verbinding is niet privé
Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van store.bigfishgames.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails).
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID
[/size][/color]

 Automatisch informatie over mogelijke beveiligingsincidenten aan Google melden. [color=#585858]Privacybeleid[/color]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast