Plaats reactie
1
Maxstar schreef:Als u uw computer gaat scannen met MBAM (MalwareBytes' Anti-Malware) dient u deze eerst te updaten volgende de onderstaande procedure.

Start MalwareBytes' Anti-Malware (MBAM)
  • Klik op het tabblad "Update" en vervolgens op "Controleer op updates"

    Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies) Klik op het tabblad "scanner"
  • Kies de optie "snelle scan" en klik op "scannen"
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Ik wil toch een ongevraagd adviesje geven, als het mag, en dat is hetvolgende.

Als je vermoedens hebt dat je pc besmet zou zijn, of als je bereid bent om een scan te gaan doen om wat voor redenen dan ook, update dan je programma maar doe dan gelijk een 'full system scan' (of hoe dat ook heten mag). Doe dat op een moment dat je naar bed gaat, of naar je werk, maar in ieder geval gedurende een lange periode dat je de pc niet gebruikt.
Want een 'snelle scan' is natuurlijk heel leuk, maar als je pc na een 'snelle scan' toch besmet blijkt te zijn, dan nodigt dit natuurlijk uit om een 'full system scan' (of hoe dat ook heten mag) er achter aan te gaan doen, en dan ben je uiteindelijk veel langer bezig...
Vini, vidi, Firefox!
2
Een snelle (quick) scan met MBAM is voldoende om actieve malware op te sporen, alle locaties waar de malware zich nestelt word namelijk gescand zoals het geheugen de 'loading points'.
Het verschil tussen de snelle scan en de 'full' scan is dat er met de 'full' scan alle aanwezige harddisks en partities worden gescand.
Een snelle scan is dus voldoende.
Op de onderstaande link staat wat meer info hierover.
http://forums.malwarebytes.org/index.ph ... opic=10405" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef:Een snelle (quick) scan met MBAM is voldoende om actieve malware op te sporen, alle locaties waar de malware zich nestelt word namelijk gescand zoals het geheugen de 'loading points'.
Het verschil tussen de snelle scan en de 'full' scan is dat er met de 'full' scan alle aanwezige harddisks en partities worden gescand.
Een snelle scan is dus voldoende.
Op de onderstaande link staat wat meer info hierover.
http://forums.malwarebytes.org/index.ph ... opic=10405" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het gelezen. Weer wat geleerd. Ik ga nooit meer een full scan doen! Liever een uurtje scannen (quick scan) dan 2 en een half uur (full scan). Nooit geweten dat die scan net zo effectief was. Thanks for the info! :dank:
Vini, vidi, Firefox!
4
Bastos schreef:Ik heb het gelezen. Weer wat geleerd. Ik ga nooit meer een full scan doen! Liever een uurtje scannen (quick scan) dan 2 en een half uur (full scan). Nooit geweten dat die scan net zo effectief was. Thanks for the info!
MBAM scant niet op dezelfde manier als b.v. een virusscanner, lees het stukje 'heuristisch' scannen eens op de onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 207&t=3521" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”