Plaats reactie
1
Hallo,

Via Google ben ik op de website gekomen bij het zoeken naar mogelijke oplossingen bij problemen met malwarebytes.
Mijn probleem heeft te maken met het starten en updaten van malwarebytes echter stond er voor mij geen oplossing tussen dus vandaar dat ik mij hier heb aangemeld en deze vraag stel in de hoop dat jullie toch een oplossing voor mij hebben.

Het probleem is dat ik elke dag bij het starten van malwarebytes de melding krijg dat de database missing of corrupt is ik klik dan op yes en dan gaat malwarebytes deze opnieuw downloaden en is het probleem verholpen, maar bij de volgende herstart van de computer is het probleem weer terug.
Ik heb voor de duidelijk een schermafbeelding gemaakt van de melding.
Afbeelding Bij voorbaat :dank:
2
Hoi en welkom op het forum,

Ga naar start>configuratiescherm>software of programma's en onderdelen en verwijder daar Malwarebytes' Anti-Malware.
  • Herstart nu de computer
  • Download mbam-clean naar het bureablad en voer deze uit.
  • Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)
Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Indien u de "Pro" versie van 'MalwareBytes' Anti-Malware' heeft dient u deze opnieuw te activeren met de toegezonden activatie gegevens.
Tevens dient de "realtime bescherming" na het activeren terug ingeschakeld te worden.

Is het probleem nu verholpen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Ik was ook al van plan op malwarebytes opnieuw te installeren maar ik kan nergens meer mijn licentie gegevens terug vinden dus dit is even geen optie om te proberen.
Wat ik niet weet is of de licentie gegevens bewaard blijven als ik malwarebytes nu opnieuw eroverheen installeer zonder deze eerst te verwijderen dus dat durf ik ook nog niet aan.
4
Hoi,

De product en licentiecode van Malwarebytes Anti-Malware kan je op de volgende manier uit het register halen.
  • Ga naar start > uitvoeren en type hier het commando regedit en druk op enter.
  • Navigeer nu naar de onderstaande registersleutel.
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Malwarebytes' Anti-Malware
  • Hier staan twee 'tekenreekswaarden' met de naam "ID" en "Key" en dit is de product en licentiecode van Malwarebytes Anti-Malware.
Ribes schreef:Wat ik niet weet is of de licentie gegevens bewaard blijven als ik malwarebytes nu opnieuw eroverheen installeer zonder deze eerst te verwijderen dus dat durf ik ook nog niet aan.
Als je Malwarebytes Anti-Malware over de bestaande installatie heen installeert blijven de product en licentiecode behouden dus dit kan je als eerste proberen voordat je MBAM verwijderd en MBAM-clean gaat uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxtar,

Ik was al helemaal blij toen ik dit bericht las maar die registersleutel die je geeft klopt bij mij niet. :-[
Ik heb daar geen mapje staan met de naam Malwarebytes' Anti-Malware dus zie ik ook geen 'tekenreekswaarden' met de naam "ID" en "Key"
Wat nu te doen?
7
Hallo Maxstar,

Ik heb inderdaad een 64 bit versie van Windows 7 dit had ik eigenlijk wel even moeten vermelden in mijn bericht. Sorry :-[
De licentie gegevens heb ik terug waarvoor mijn welgemeende dank.
Nu kan ik dus malwarebytes gaan verwijderen en de gegeven oplossing verder uitvoeren.
8
Hoi,
Ribes schreef:Ik heb inderdaad een 64 bit versie van Windows 7 dit had ik eigenlijk wel even moeten vermelden in mijn bericht. Sorry
Geen probleem hoor... ;)
Ribes schreef:Nu kan ik dus malwarebytes gaan verwijderen en de gegeven oplossing verder uitvoeren.
Ja hoor als je de product en licentiecode van MBAM hebt genoteerd kan je dit zonder problemen uitvoeren en deze later weer invoeren na de nieuwe installatie van MBAM om de realtime bescherming (PRO) functie weer te activeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo Maxstar,

Ik heb malwarebytes verwijderd daarna mbam-clean uitgevoerd en malwarebytes opnieuw geïnstalleerd en het probleem is verholpen.
Mag ik je heel hartelijk danken voor de hulp en helemaal voor het terug halen van mijn licentie gegevens. :goed:

M.v.g Ribes
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”