Plaats reactie
1
@Maxstar, Kan nog makkelijker. 2x Ukash gehad, op desktop en laptop.
Heb op usb stick Malwarebytes staan. Opstarten in safe mode, uitvoeren, scannen, reboot en klaar.
Heb je Malwarebytes niet liggen, jammer maar dan opstarten in safe mode met netwerkmogelijkheden, Mbam downloaden etc.
Tenminste zo ging het met XP, neem aan met W7 hetzelfde?

Je vraagt je wellicht af waarom ik toch besmet werd door ukash? Omdat ik McaFee total protection heb draaien en Mbam Pro (heb lifetime abo) McAfee's updates verstoord, dus gebruik ik mbam niet realtime.
2
Berichten opgesplitst naar een eigen onderwerp vanuit: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=8268" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Sandra,
Sandra schreef:Heb op usb stick Malwarebytes staan. Opstarten in safe mode, uitvoeren, scannen, reboot en klaar.
Het scannen met alleen MBAM is vaak niet voldoende, als er namelijk nog geen definities zijn voor de betreffende malware is er ook geen detectie vandaar dat het in de meeste gevallen noodzakelijk is om handmatig de achtergebleven bestanden die malware gerelateerd zijn te verwijderen.
Sandra schreef:Je vraagt je wellicht af waarom ik toch besmet werd door ukash? Omdat ik McaFee total protection heb draaien en Mbam Pro (heb lifetime abo) McAfee's updates verstoord, dus gebruik ik mbam niet realtime.
:sorry:
Ik ben heel benieuwd op welke manier Malwarebytes het updaten van McAfee in de weg heeft kunnen zitten aangezien ik niet verwacht dat de IP-protection van MBAM hiervan de oorzaak kan zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef: Hoi Sandra,
Sandra schreef:Heb op usb stick Malwarebytes staan. Opstarten in safe mode, uitvoeren, scannen, reboot en klaar.
Het scannen met alleen MBAM is vaak niet voldoende, als er namelijk nog geen definities zijn voor de betreffende malware is er ook geen detectie vandaar dat het in de meeste gevallen noodzakelijk is om handmatig de achtergebleven bestanden die malware gerelateerd zijn te verwijderen.
Absoluut maar ukash was/is bekend.
Sandra schreef:Je vraagt je wellicht af waarom ik toch besmet werd door ukash? Omdat ik McaFee total protection heb draaien en Mbam Pro (heb lifetime abo) McAfee's updates verstoord, dus gebruik ik mbam niet realtime.

Ik ben heel benieuwd op welke manier Malwarebytes het updaten van McAfee in de weg heeft kunnen zitten aangezien ik niet verwacht dat de IP-protection van MBAM hiervan de oorzaak kan zijn.
Was onder XP een heftig issue zowel op MBAM en McAfee fora, beetje kip en ei verhaal. Je kent de fora wel ;)
Gisteren als test even, op W7, naast McAfee, MBAM evaluation versie (2 weken) gedraaid en ging wel goed.
Geen tijd gehad om me in te lezen ic W7 en beiden maar zal voor de grap morgen mijn MBAM pro eens installeren en zien wat er dan gebeurd.
4
Hoi,

Ik weet dat bij de installatie van McAfee eerst Malwarebytes verwijderd moet worden om verder te kunnen gaan, maar wat vaak wordt aangeraden als je meerdere beveiligingssoftware is dat je in beide moet aangeven dat deze elkaar niet hoeven te controleren.
Zo kan je in Malwarebytes onder het tabblad "Negeerlijst" de map van McAfee toevoegen en in McAfee aangeven dat Malwarebytes uitgesloten in van de beveiliging.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef:Hoi,

Ik weet dat bij de installatie van McAfee eerst Malwarebytes verwijderd moet worden om verder te kunnen gaan, maar wat vaak wordt aangeraden als je meerdere beveiligingssoftware is dat je in beide moet aangeven dat deze elkaar niet hoeven te controleren.
Zo kan je in Malwarebytes onder het tabblad "Negeerlijst" de map van McAfee toevoegen en in McAfee aangeven dat Malwarebytes uitgesloten in van de beveiliging.
Geen tijd gehad, kom hier later op terug, wellicht dat t wel goed werkt onder 7.
Ik ken de negeerlijst maar mcafee moet malwarebytes dus juist niet uitsluiten.
Wat mcafee niet ziet ziet malwarebytes soms weer wel maar ook weer niet altijd, maar ja da's appels en peren vergelijken.
Vandaar dat dubbel gebruik mij beter lijkt, sec.. right? :dank:
Laatst gewijzigd door Sandra op 28 nov 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
6
@Maxstar: McAfee en Malwarebytes Pro zojuist beiden nw geinstalleerd en werken onder W7 dus wel goed samen, met McAfee updates geen problemen zoals onder XP ;D
7
Hoi,

Prima dat het nu wel werkt. :good:
Sandra schreef:Ik ken de negeerlijst maar mcafee moet malwarebytes dus juist niet uitsluiten.
Wat mcafee niet ziet ziet malwarebytes soms weer wel maar ook weer niet altijd, maar ja da's appels en peren vergelijken.
Ja maar dit heeft geen invloed op de detectie van beide programma's, dit is er alleen voor dat beide programma's niet elkaar hoeven te controleren en zo elkaar in de weg kunnen zitten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”