Plaats reactie
1
Geachte PC web plus medewerkers,

Afgelopen vrijdag heb ik een brief van Ziggo ontvangen met de mededeling dat mijn computer geïnfecteerd is met het trojaanse paard Zeus.
Na het contact met de Ziggo Service+ heb ik het zekere voor het onzekere genomen en mijn computersystemen middels een back-up hersteld doordat ik als verzekeringsagent geen enkel risico kan nemen.

Dit was volgens de Ziggo Service+ een goede oplossing maar over mijn wedervraag over Microsoft Security Essentials konden zei niet beantwoorden en via Google ben ik eigenlijk hier beland.
Ik gebruik dus Microsoft Security Essentials als virus bescherming en door alle lofuitingen over MBAM overweeg ik deze ernaast te gaan gebruiken.

Vraag 1 Is dit zinvol en kan ik er dan vanuit gaan dat ik genoeg bescherming actief heb?
Vraag 2 Hoe werkt MBAM samen met Microsoft Security Essentials?
Vraag 3 Kan ik ook af met de gratis versie?
Vraag 4 Microsoft Security Essentials is niet zo heel goed blijkbaar, wat bieden jullie als alternatief aan?

Bij voorbaat dank,

Arko
2
Hoi en welkom op het forum,

Laat ik beginnen met het feit dat "Microsoft Security Essentials (MSE)" helemaal niet zo'n goede detectie heeft, in dat geval is het installeren van een aanvullende malwarescanner zoals Malwarebytes Anti-Malware geen overbodige luxe.
Malwarebytes Anti-Malware is bedoeld als aanvullende malwarescanner en werkt over het algemeen probleemloos met primaire beveiligingspakketten samen, daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Arko schreef:Vraag 3 Kan ik ook af met de gratis versie?
De gratis versie biedt geen real-time bescherming zoals IP-protection die malafide website’s blokt en malware-execution prevention die schadelijke software detecteert en blokkeert bij het uitvoeren.
Arko schreef:Vraag 4 Microsoft Security Essentials is niet zo heel goed blijkbaar, wat bieden jullie als alternatief aan?
Wanneer je geen vertrouwen meer hebt in "Microsoft Security Essentials (MSE)" kan je overwegen om over te stappen naar Emsisoft Internet Security Pack, dit is een combinatie van Emsisoft Anti-Malware & Online Armor en die een uitstekende al dan niet de beste beveiliging biedt momenteel.
De resultaten zijn onder meer na te lezen op: http://www.anti-malware-recensies.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Arko schreef:Ik gebruik dus Microsoft Security Essentials als virus bescherming en door alle lofuitingen over MBAM overweeg ik deze ernaast te gaan gebruiken.

Vraag 1 Is dit zinvol en kan ik er dan vanuit gaan dat ik genoeg bescherming actief heb?
Ik heb MBAM Pro gekocht het is een super tool en heb het eigenlijk gekocht voor de ip blocker een betere malware fighter kan je niet krijgen voor deze prijs.
Ik heb dus zelf AVG + MBAM en meer niet en ook niet echt nodig.

Microsoft Security Essentials is trouwens echt onwijs slecht die kan je beter ruilen voor AVG of Avast.
4
Beste Maxstar en MK2,

Ik moest het toch wel eerst controleren om te geloven dat je voor € 27,31 onbeperkt een programma koopt, in crisistijden zoals deze verwacht je dat natuurlijk niet.
Bij Ziggo betaal je namelijk maandelijks voor de door hen geboden internet beveiliging en als je dan een aanbod krijg voor iets waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen gaan anno de 21e eeuw je gedachten wel even over addertje's onder het gras en noem het maar op.
Om dit bericht af te ronden kan ik mede delen dat ik het programma heb aangekocht en door alle lofuitingen die ik over dit programma heb gelezen heb ik er wel vertrouwen in dat ik nu goed beveiligd ben.

Je leest eigenlijk bijna nergens dat het bij dit programma om een onbeperkte licentie gaat als je zoekt op MBAM en kom je alleen links tegen hoe je het gratis kan gebruiken.

Nogmaals heel erg bedankt en jullie staan in mijn favorieten.

Arko
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”