Malware Hitman Pro lukt niet vanwege "geen internet"

Stel hier uw vragen met betrekking tot HitmanPro en HitmanPro.Alert.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dzjon
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2013 06:26
OS: Windows7
AV: McAfee

#1

Hitman Pro Kickstart geladen op geinfecteerde PC conform instructie. Krijg melding:geen internetverbinding en programma stopt, terwijl internetverbinding aanwezig moet zijn. Graag hulp via dit forum.

bvd Johan
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

Hallo en welkom op het forum,

Wat is precies het probleem met de computer, is deze soms geïnfecteerde met het zogenaamde politievirus waardoor je HitmanPro.Kickstart gebruikt?
Gebruikersavatar
dzjon
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2013 06:26
OS: Windows7
AV: McAfee

#3

Hallo Maxstar,

Ja, het politievirus inderdaad. Het probleem is inmiddels opgelost overigens. Voor jullie informatie: Ik heb vanochtend vroeg de optie van laden van de HitmanPro software via de safe modus geprobeerd. Hier is geen internetverbinding voor nodig. Leek goed te gaan; computer werd gecheckt op 'foute' data. Er werd iets verdachts gevonden. Vervolgens heb ik gekozen voor de optie van 6 maanden gratis gebruik. Daar ging het mis: mijn firewall hield registratie tegen. Kreeg dit niet gefixt om reden van een vage foutcode. Ik heb toen gekozen voor opnieuw opstarten computer in normale modus, er van uitgaande dat het virus wel verdwenen zou zijn. Dan zou ik later de registratie rond kunnen maken. Na opnieuw opstarten kwam de blokkade toch weer vrijwel direct terug.

Ik meen dat ik binnen dit forum ook getipt werd over de optie van het terug gaan naar een eerder opgeslagen systeemversie. Heb hier uiteindelijk voor gekozen. Laatste systeemversie was van 26-12-13 dus leek mij goede optie. Laptop werkt tot nu toe probleemloos.

Welk advies geef je mij om deze situatie niet meer voor te laten komen, bijvoorbeeld welke virusscanner? Ik had McAfee maar hier kwam het virus dus doorheen.

Bedankt voor jullie hulp, kan ik erg waarderen, ondanks dat het niet lukte met HitmanPro.

Gr. Johan
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

Hallo,

Laten we als eerste even het systeem verder controleren, want wellicht is door het gebruik van systeemherstel alleen de verwijzing in het register verwijderd en zijn de malware gerelateerde bestanden nog aanwezig.

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Plaats reactie

Terug naar “HitmanPro & HitmanPro.Alert (Sophos)”