Plaats reactie
1
Dag allemaal,
Hoewel tevreden gebruiker van HitmanPro v.3.7.15.281 ondersteund door Win8.1 heb ik toch een probleem: HitmanPro werkt té goed ;)
Kort uitgelegd: Ik heb nogal wat informatiebestanden van mijn werk op mijn thuiscomputer staan die - het einde van het jaar nadert - weggegooid kunnen worden. Ik wil deze bestanden niet meer zoals voorheen gewoon naar de prullenmand slepen. Vandaar dat ik een programmaatje heb gedownload genaamd: FreeEraser DataShredder
Zie: https://pendriveapps.com/freeraser-portable-file-shredder/#more-2085
Feitelijk is dit 'progje' van slechts 1,81MB bedoeld om op een FlashDrive te plaatsen, maar omdat ik het alleen op mijn privécomputer wil gebruiken moest ik het installeren op de C-schijf. Ingelogd als gebruiker verleende ik tijdens de installatie beheerdersrechten om het in C:>Program Files, te installeren, maar de installer sloot de installatie zonder resultaat af.
Een tweede poging om het in C:>Users:Gebruiker>Standalone Programma's, te installeren werkte wel. Testen van het Progje met een bestand werkte perfect. Maar met een map vloog HitmanPro er als een wesp op af en sindsdien werkt FreeEraser niet meer. ;(
Ik heb al op de site van HitmanPro gezocht voor ondersteuning (support) maar daar is niet te vinden waar ik naar op zoek ben: Is het mogelijk in HitmanPro een uitzondering/exceptie in te stellen voor programma's naar keuze?

Hartelijk dank voor een reactie!
3
Alvast dank voor de reactie!
Even een kleine correctie. Inmiddels weet ik dat HitmanPro Alert ingreep, niet HitmanPro.
Nadat ik later in Console keek begreep ik vrijwel direct wat er was gebeurd: HmpAlert's Cryptoguard zag een poging tot encryptie, door een Cryptolocker omdat Freeraser een bestand random overschrijft. Hierbij als screendump op imgur.com (afbeeldingen hoster) wat Console heeft opgetekend over dit event:
http://i.imgur.com/TfZRA5d.jpg
Daarnaast is een compliment aan de makers van Hitmanpro ook wel op zijn plaats. Hoewel Freeraser niet in het lijstje Exploitbescherming voorkomt, waarschijnlijk omdat het niet in de Program files mappen staat - grijpt HmpAlert toch in.

Correctie: Neen, dat laatste over exploitbescherming doet niet ter zake: zag ik even verkeerd.
5
Maxstar schreef:Hallo,

Oké en van CryptoGuard is het inderdaad logisch dat de activiteit van FreeEraser als schadelijk is aangezien.
Maar in HitmanPro.Alert kan je het programma dan wel uitsluiten van controle.
Inderdaad en dank voor de aanwijzing,
Dat had ik helemaal over het hoofd gezien, gefixeerd op HitmanPro. Toen ik de highlight van het grote blauwe veld Exploitbescherming in HmPalert zag begreep ik meteen dat het een knop was en daar heb ik FreeRaser in Toepassingen > Exclude ingevoerd.
Toch werkt de exclude functie niet goed. Ik heb nu ook het vermoeden dat het programmaatje een beetje warrig is (buggy?) omdat Hitmanpro.Alert na een dag alweer toestaat dat het bestanden wist, hoewel één tegelijkertijd want dan blokkeert HmPalert het progje weer.
Vanwege deze onregelmatigheden gebruik ik FreeRaser maar niet meer.

In ieder geval dank voor de hulp.
p.s.
:mod:
Mijn complimenten met deze mooie site. Jammer dat er zo weinig activiteit is. Het verdient beter!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”