Plaats reactie
1
Hallo,

Ik had elders op het forum er ook al iets over gevonden, maar sinds dat ik gisteren een melding van HitmanPro Alert kreeg dat er een update aangekondigd werd en dat bij de eerstvolgende opstart denk ik van de computer deze geïnstalleerd zou worden krijg ik nu steeds een melding dat er een indringer werd gevonden met steeds een groot scherm met een waarschuwing dat het onveilig is te internet bankieren en geen persoonlijke gegevens zou mogen invullen.

Als ik dan vervolgens een scan met HitmanPro doe, zoals wordt aanbevolen vindt deze vervolgens niets, behalve 5 cookies.

Als ik op details klik zie ik dat het om de Google chrome browser zelf gaat, met wat aanvullende informatie.

Vervolgens heb ik ook een scan met mijn virusscanner, Kaspersky free laten uitvoeren en ook die kan niets vinden.

Het gaat om dit scherm weet nu even niet hoe een plaatsje erbij moet met de eztensie png





Dus wat er nu aan de hand is, ik weet het niet, en dan dus de vraag komt dit bekend voor en wat kan ik hieraan doen?
2
Overigens ook nog met Malwarebytes gescand ook daar niets gevonden.

En eigenlijk sinds een update van HitmanPro is dit aan de orde, en ik heb dat onderdeel maar uitgevinkt anders valt er niet met de browser te werken.
Dit wordt er gemeld:

Intruder

PID          9936
Application  C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
Description  Google Chrome 65


Code Injection
0000022AD1108000-0000022AD1109000    4KB C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe [12468]
00007FFC2D150000-00007FFC2D151000    4KB
00007FFC2D152000-00007FFC2D153000    4KB
1  C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe [12468]
2  C:\Windows\explorer.exe [6692]
3  C:\Windows\System32\userinit.exe [6500]
4  C:\Windows\System32\winlogon.exe [980]
winlogon.exe
5  C:\Windows\System32\smss.exe [808]
\SystemRoot\System32\smss.exe 000000c4 00000080 

Thumbprint
b579a32c03a09580153481505a8e476aec4658b4809cc549f336715d570ca4e7
3
Hallo,

Even na wat googelen over dit probleem blijkt het euvel te liggen aan wederom Malwarebytes die blijkbaar elkaar bijten.

Juist na de laatste update van HitmanPro is dit opgetreden.

Ik heb het onderdeel die dit controleerd van HitmanPro maar uitgeschakeld anders valt er gewoon niet te werken met de browsers.

Is er inmiddels al wat meer over bekend?
7
Even terugkomend op dit probleem welke nog steeds maar niet opgelost lijkt, vraag ik mij af of dit ook bij de betaalde versie plaatsvindt of alleen bij de gratis versie.

Is daar al wat meer over bekend?

En overigens nadat ik eens een andere nieuwe browser had geïnstalleerd namelijk Puffin browser die onlangs ook voor Windows beschikbaar is gekomen, was al langer uitsluitend bedoelt
voor alleen de mobiele apparaten blijkt dat HMPA daar wel goed mee omgaat.

Ook vreemd.

Maar dus is mijn vraag, is er al wat meer over bekend, want ik voel mij nu niet echt veilig meer zonder HitmanPro Alert
9
Ik gebruik juist Malwarebytes premium.

Maar zoals ik zojuist heb ontdekt en heb gelezen op het forum waar jij eerder naar verwees lijkt de oplossing al dichterbij te zijn gekomen.

Wat blijkt nu als je in Malwarebytes de exploit beveiliging uitschakelt lijkt het probleem voorbij, dus daar zit dus de kneep, maar ja ben ik dan niet alweer kwetsbaar.

Dus waarschijnlijk zitten beide programma's elkaar daarmee in de weg.

Zie anders dit verhaal wat een gebruiker hier over zegt. https://www.wilderssecurity.com/threads/hitmanpro-alert-support-and-discussion-thread.324841/page-593en scroll helemaal naar beneden om dit te lezen
10
Hallo,

Dat ze elkaar in de weg zitten gaat steeds meer voorkomen niet alleen HitmanPro-Alert met Malwarebytes maar ook vele andere actieve virus en malware programma's.
Dit omdat elkaar zien als een soort aanval ze gebruiken dezelfde detectie, daarom is het aangeraden om maar één actieve anti-virus of malware programma te gaan gebruiken.
Het is niet meer twee doen meer als één dat is nu dus het omgekeerde.
Ze werken elkaar tegen, dus het beste is om maar één actieve anti-virus en één actieve malware programma op je pc te zetten in jou geval of Malwarebytes of HitmanPro-Alert (actief).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Even een vraag omtrent HMPA, als ik tijdens het typen in zoekveld o.a een groen kadertje om mijn venster zie wil dit dan zeggen dat ik veilig surf, want bij het starten van de browser zie ik dit niet, was altijd wel in de vorm van een zgn groen veldje rechtsboven met de opmerking dat ik veilig surf.
13
Ja dat kan bij de gratis versie ook, allen bedoel ik eerder als ik tijdens dat ik bv iets intik in het zoekveld van de browser dat er een groen kader om het venster van de browser zelf te zien is met onderaan rechts een oranje vakje met versleutelen en rechts daarnaast een groen hitmanpro schildje.

Mag ik er dan vanuit gaan dat ik dan ook tegen indringers ben beveiligd.
14
Nipcweb schreef:Ja dat kan bij de gratis versie ook, allen bedoel ik eerder als ik tijdens dat ik bv iets intik in het zoekveld van de browser dat er een groen kader om het venster van de browser zelf te zien is met onderaan rechts een oranje vakje met versleutelen en rechts daarnaast een groen hitmanpro schildje.

Mag ik er dan vanuit gaan dat ik dan ook tegen indringers ben beveiligd.
Ja zodra er wat raars gebeurt grijp hij in of komt er een melding waarop jij dan kan reageren.
Uitleg: http://www.gratisvirusscanner-downloade ... pro-alert/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”