Plaats reactie
1
Ik heb een heel groot probleem, mijn PC (wrak) moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar de CD is foetsie.
Dit is waarschijnlijk gebeurd toen de PC de laatste keer naar de winkel terug geweest is, want van elke PC bewaren we de boekjes en cd's apart, en nu is de Windows cd foetsie.

Gister al de winkel gebeld, en nee hun hadden de cd niet >:( ik kon wel een nieuwe komen halen maar dat was een vista home.
volgens de winkel worden er geen meegeleverde cd gebruikt, alleen hun eigen cds.

Maar om nu weer een cd van Windows te kopen ging mijn pa te ver.

Mijn moeder (ja) die kwam op het slimme idee om bij de winkel een kopie van de cd te vragen, zodat we toch windows opnieuw konden installeren.
Nee dat deden ze ook niet, je moet echt een nieuwe kopen zij de winkel verkoper. :-\

Vandaag sprak in een oom en die zij download gewoon een cd van Windows en gebuik je eigen code, zo gedaan zo gezegd.
alleen hoef ik nergens een code in te vullen ? en hij schijnt ineens geactiveerd te zijn..?
2
Vandaag sprak in een oom en die zij download gewoon een cd van Windows en gebuik je eigen code, zo gedaan zo gezegd.
alleen hoef ik nergens een code in te vullen ? en hij schijnt ineens geactiveerd te zijn..?
Waarschijnlijk heb je een (unattented) - (hobby) versie gedownload van Windows, hieraan is flink gesleuteld zodat deze niet geactiveerd hoeft te worden.
Dit houdt dus in dat je momenteel een illegale versie van Windows XP hebt geïnstalleerd.

Met een willekeurige Windows XP home CD kan je iedere computer installeren, zodra je maar gebruik maakt van je eigen licentie code, dit is volkomen legaal.
Dus als je aan een originele Windows XP home cd kan komen, kan je hiermee je de PC met je eigen licentie code installeren en activeren.

De licentie code staat op een sticker die veelal op de kast (behuizing) van de PC wordt geplakt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Oke... :-[ maar dan kan ik dus gewoon de cd van XP home van mijn zusje haar PC gebruiken, en mijn code en die staat idd boven op de kast geplakt
ik ga deze gelijk even pakken en een (kopie) maken voor mijn pc ;D
5
Ik ben bang dat dit niet gaat werken ik heb een XP home edition SP1 en mijn zusje niet daar staat alleen XP home edition.
Nog meer tips ???
6
Timo schreef:Ik ben bang dat dit niet gaat werken ik heb een XP home edition SP1 en mijn zusje niet daar staat alleen XP home edition.
Nog meer tips ???
Dat maakt niet uit hoor, een Windows XP home CD blijft een "XP home CD" welke servicepack de CD ook bevat, het gaat namelijk om de licentie code.

Dus de CD van je zusje kan je gewoon gebruiken hoor.
Als je toch een kopie voor je eigen wilt maken, voeg er dan gelijk de laatste "servicepack" aan toe zodat je deze niet later apart hoeft te installeren.

Hoe je een servicepack aan een Windows CD toevoegd kan je in de onderstaande tutorial lezen.
- Windows XP CD slipstreamen
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Nou het is uiteindelijk na drie keer gelukt :-X

Mijn PC is nu weer een beetje optimaal, nu alleen nog zo houden ;D

thx voor de tips man O0
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”