Plaats reactie
1
Hallo, mijn pc met windows xp wil niet meer op starten.
Als hij opstart krijg ik dit te zien
file:///F:/DCIM/Camera/2013-08-25%2009.44.02.jpg ff in adres balk plakke ;)
Als ik dan Windows normaal wil opstarten begint hij en dan gaat hij meteen weer terug naar dat beeld.\
Wat kan dat zijn?
2
Gegarandeerd dat dit niet de exacte foutmelding is.
Windows heeft namelijk geen foutmeldingen waarin staat "ff in adresbalk plakke". :D

Heb je iets in een usb poort steken? Het ziet er naar uit dat iets niet goed afgesloten is tijdens of het er uit halen.

Als ik de melding zo bekijk is het iets van je camera of fotocamera. Vaak is zoiets op te lossen door de pc uit te zetten, camera weer in de usb te steken en pc weer op te starten.

Dit soort zaken ontstaan als dingen zomaar uit de usb getrokken worden. Mensen denken dat dit gewoon kan en geen problemen geeft.
USB is eigenlijk bedoeld als hot-pluggable, maar werkt niet altijd even goed op die manier. Het zomaar uittrekken van de usb, kan er dan toe leiden dat bijv. bepaalde lees of schrijfacties naar of van geheugen en/of harddisk nog niet helemaal voltooid zijn.
Dat zie je niet altijd, trek je de usb er dan uit, kan dat ook leiden tot een blauw scherm in windows en dit soort vervelende foutmeldingen.

Ter informatie, ook voor mensen die meelezen!
De veiligste methode om iets uit de usb te halen (ongeacht wat, dus ook usb sticks) is nog altijd rechts in het systeemvak op het usb c.q. externe hardware icoontje klikken met de rechter muisknop, kiezen voor hardware verwijderen.
Dan krijg je een popup, daarin de te verwijderen hardware selecteren en op "verwijderen" klikken. Even wachten tot de melding komt "u kunt nu de hardware veilig verwijderen", dan er uittrekken en klaar.
Dan voorkom je in elk geval dit soort problemen en ga je op een veilige manier met usb om.
Greetings, Black Tiger.
6
Gewoon wat ik schrijf? Want ik begreep jouw antwoord niet helemaal.

Heb je de kaartlezer er nu opnieuw ingestoken en opnieuw veilig verwijderd en is het probleem nu voorbij?
Of heb je dit gedaan en bestaat het probleem nog steeds?
Greetings, Black Tiger.
8
Ook niet in veilige modus?
Ook niet als je op F8 drukt voordat windows start en dan "laatst bekende instellingen die werkten" gebruikt?
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”