Plaats reactie
1
Hallo,
Heel veel mensen hier hebben een oude PC met daarop windows xp. Geen probleem zolang het allemaal maar goed draait. Nu Microsoft de ondersteuning heeft stopgezet hebben veel levenranciers van andere toepassingen dat ook gedaan. Zoals Google Chrome en Skype. Heel veel vervelend als XP moet worden geherinstalleerd of Google of Skype. Dan moet worden teruggegrepen op een oudere versie. Dat deed ik via Softonic, maar die site krijg ik niet goed meer in beeld (et lijkt op de/een sitemap) Mijn vraag is of jullie een oplossing weten of waar ik oudere versies van bedoelde toepassingen kan downloaden.. Moet erbij aantekenen dat IE8 ook niet goed werkt bij het het downloaden van niet meer ondersteunde toepassingen. Weet iemand raad? (maar niet in de vorm van ga maar over op bijv. Windows 10, want zoals gezegd oude beestjes dus ook geen reg.nummers meer voorhanden)
Alvast bedankt.
Naveke
2
Hallo,

Het is moeilijk want veel software ondersteunt XP niet meer en/of update meteen naar de nieuwste versie na installatie ervan.
Hier is een site waar je nog oude versies kan downloaden KLIK
Ik heb een paar downloads nagekeken op adware maar vond niks, dat zegt niet alles dus ik zou je adviseren om Unchecky te gaan gebruiken KLIK
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Bedankt voor de tip. Alleen heb ik een probleem met het downloaden. De bestanden hebben een php extensie. Programma komt ook niet met het scherm RUn en Save, maar met Open en Save. Lijkt alsof programma niet weet waar hij het gedownloade en te installeren bestand moet wegzetten. Komen ook niet voor in Download Manager. Met Unchecky geen probleem gehad. Werkt goed. Wat zie ik over het hoofd. Deze oude PC heeft overigens geen SSE2 processor.

Groet, Naveke
5
Hallo,
Ik heb het met een andere browser geprobeerd (SeaMonkey) en het downloaden en installeren gaat nu ziaks het moet. Het enige wat niet wil lukken is Flash Player. Wordt wel gedownload, maar de installatie wordt afgebroken met de melding dat de Adobe download manager een probleem heeft geconstateerd. Toch zou Flash Player versie 23 volgens Adobe compatibel moeten zijn met Windows XP professional. Het zou kunnen dat de PC zelf het probleem is, omdat het geen Intel 4 is. Jij enig idee? Wel sneu natuurlijk dat alles werkt, maar dat er geen games gespeeld kunnen worden
6
Kan nog toevoegen dat het wel is gelukt om Adobe Flash Player 23 ActiveX te downloaden en te installeren. Maar in IE8 ziet FB er echt niet uit en worden ook de games niet getoond. Waardeloos dus
7
Naveke schreef:Kan nog toevoegen dat het wel is gelukt om Adobe Flash Player 23 ActiveX te downloaden en te installeren. Maar in IE8 ziet FB er echt niet uit en worden ook de games niet getoond. Waardeloos dus
Ja je word echt door alles verplicht om naar een ander besturings- systeem (pc) toe te gaan. Hier kan ik je jammer genoeg niet mee verder helpen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo,

In plaats van Windows XP blijven gebruiken kan je ook een overstap naar Linux overwegen. Zeker als de computer alleen voor taken als internetten en e-mailen wordt gebruikt is Linux een erg goed alternatief. Veel computergebruikers denken bij Linux aan een moeilijk besturingssysteem maar dat is eigenlijk niet waar. Het is even wennen, dat wel.

Linux Mint is zo'n voorbeeld, dat is een prima vervanger voor Windows XP. Ook is het mogelijk om Linux naast Windows XP te installeren. En om kennis te maken met Linux kan je bijvoorbeeld altijd een live-CD downloaden. Hiermee kan je Linux proberen zonder dat je het hoeft te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Betreffende PC draait weer voor 100%, zelfs nog beter dan tevoren. Via onweggetje Flash Player kunnen installeren. Thnx
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”