Plaats reactie
1
Plotseling zijn een aantal pictogrammen op het bureaublad gewijzigd in de standaard (wereldbol). Ook in een map zijn een groot aantal gewijzigd.

Wie weet een oorzaak en de oplossing?
2
Zijn deze pictogrammen snelkoppelingen of bestanden of mappen.
Heb je al geprobeerd om een systeemherstelpunt terug te plaatsen?
3
Zijn allemaal snelkoppelingen naar internet (Wiki) enkel een paar softwarebestanden/programma's.

Systeemherstelpunten hebben bij nog nooit gewerkt en ik ben bang dat de schade dan groter wordt.
5
Hi,
open de Verkenner, klik Mapopties, Tab Weergave, vink aan:
Verborgen bestanden en mppen weergeven.
Ga dan naar: C:\Gebruikers\naam\ Application Data\Local.
Delete hier het bestand IconCach.db en Reboot.
Windows bouwt de Icon Cache opnieuw op in de originele staat.
Groet Piet.
6
Helaas Piet, dat is niet de goede manier, want zo had ik dat al gedaan.

Onderstaand de juiste manier.
Wat heb ik gedaan?

Note: %userprofile% represents the path to user profile folder.
Rebuilding the Icon Cache Database
1. Close all folder windows that are currently open.

2. Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe.

3. In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process.

4. Click the End process button when asked for confirmation.

5. From the File menu of Task Manager, select New Task (Run…)

6. Type CMD.EXE, and click OK

7. In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT
8. In Task Manager, click File, select New Task (Run…)

9. Type EXPLORER.EXE, and click OK.

Het is opgelost. De eerste keer had ik de IconCache via een zoekmachine verwijderd en dat is dus niet de goede manier. Bedankt voor het meedenken allemaal.
7
Het beste is ook om dit soort handelingen uit te voeren in de veilige modus van Windows.
Hier had de oplossing van Piet Koenen zeker wel gewerkt en dit heeft ook te maken met de toegekende rechten want je moet altijd dit soort acties uitvoeren op een Administrator account.
8
Beste Synthax, of iets werkt in Windows 7 Ultimate moet je altijd maar afwachten. Ik ben administrator, eigenaar, heb volledige rechten en beheer en heb de computer betaald en alles is legaal. Als ik me eerst met beheersrechten, eigenaar en machtigingen moet bezig houden in Windows 7 dan ben ik twee dagen of een week verder en dat is vaak niet eens op te lossen. Meerdere fora kunnen dat soort problemen niet oplossen en dat zijn de keiharde feiten.
9
De Hulk schreef:Beste Synthax, of iets werkt in Windows 7 Ultimate moet je altijd maar afwachten.
Bij een goed geconfigureerd systeem zal alles zonder problemen werken daar ben ik zelf van overtuigd.
De Hulk schreef:Ik ben administrator, eigenaar, heb volledige rechten en beheer en heb de computer betaald en alles is legaal. Als ik me eerst met beheersrechten, eigenaar en machtigingen moet bezig houden in Windows 7 dan ben ik twee dagen of een week verder en dat is vaak niet eens op te lossen. Meerdere fora kunnen dat soort problemen niet oplossen en dat zijn de keiharde feiten.
Hier zit al een fout. :!:
Een administrator account moet je gebruiken als een leraar naast een leerling, de administrator heeft de rechten en de gebruiker het gemak en bereik wat is toegekend.
Waarschijnlijk klinkt dit behoorlijk crú maar zo is het zeker niet bedoeld.
Een administrator account is niet gemaakt voor daily-use maar als een account om de computer te beheren.
Een beperkt account is wel geschikt voor dagelijks gebruik en daar zit het verschil en ook gelijk het probleem.
Veel mensen gebruiken een administrator account voor daily-use en dat is dus FOUT!!!!

Met een administrator account heb je volledige onbeperkte toegang en dit is gewoon een account waarmee je problemen lokt.
Ik weet niet beter dat heel veel mensen standaard zo'n account gebruiken, maar het is wel fout en je stelt de gebruikte computer hiermee kwetsbaar op. :conf:
De Hulk schreef:Systeemherstelpunten hebben bij nog nooit gewerkt en ik ben bang dat de schade dan groter wordt.
De systeemherstelpunten zijn vanaf Windows XP juist ingevoerd voor dit soort problemen.
10
De Hulk schreef:Beste Synthax, . . . .
syntax error: het is Cynthax in plaats van Synthax
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”