Plaats reactie
1
Hoi,

Op dit moment heb ik XP op de computer. ik heb op een USB een licentie voor 7.
Wie kan mij vertellen welke stappen ik moet volgen.
Moet ik eerst de pc zoals hij nu is, schoonmaken; malware, virus etc vrij maken en daarna andere zaken verwijderen?
Zaken die je wil houden op een externe schijf plaatsen (documenten, foto's etc)

Op de USB staat een map "Boot" betekent dit dat de USB al reeds bootalble is en verder niets meer hoeft te gebeuren? gewoon opstarten met
de USB en dat gaat het vanzelf?
Ik weet er niet zoveel vanaf zoals je merkt, het is al een paar jaar geleden dat ik een herinstallatie van XP heb moeten doen, maar
dat ging gewoon met de bij geleverde cd's.

Wie kan mij/wil mij helpen. De windows 7 upgrade advisor werkt ook al niet meer namelijk. Hij heeft het ooit wel gedaan, maar nu blijft hij in het venster
controleren hangen. Al laat je hem 4 uur draaien, er gebeurt niets meer.

alvast :dank:
2
Blokkendoos schreef:Moet ik eerst de pc zoals hij nu is, schoonmaken; malware, virus etc vrij maken en daarna andere zaken verwijderen?
Als je vanaf de USB stick opstart kan je je schijf formatteren hiermee wordt dan alles verwijderd en hoef je de computer niet eerst op te schonen.
Blokkendoos schreef:Zaken die je wil houden op een externe schijf plaatsen (documenten, foto's etc)
Ja van alles wat belangrijk is en je wilt bewaren moet je een reservekopie maken want met een format zal alles verwijderd worden.
Blokkendoos schreef:Op de USB staat een map "Boot" betekent dit dat de USB al reeds bootalble is en verder niets meer hoeft te gebeuren? gewoon opstarten met
de USB en dat gaat het vanzelf?
Ik weet niet hoe je de USB-stick hebt aangemaakt maar als dat op de volgende wijze is gedaan moet je er van kunnen booten.
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het vanzelf opstarten moet je wel de boot-volgorde in de BIOS aanpassen zodat de USB-device als eerste boot-optie staat.
Je kan ook met F11 opstarten dan krijg je vaak de keuze om de USB stick te kiezen en dan gaat de rest vanzelf.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Van eigen bestanden (documenten, foto's, muziek, e-mail, allerlei instellingen, ......) maak je inderdaad best een back-up.
Blijft wel de vraag is je PC geschikt om Windows 7 te draaien?

Best controleer je eerst onderstaande:

Doet de onderstaande upgrade advisor zijn werk niet?
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... de-advisor" onclick="window.open(this.href);return false;

De systeemvereisten voor Windows 7 vindt je terug via volgende link: http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... quirements" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er nog drivers beschikbaar voor je aanwezige hardware in de PC?
Heb je een merk- pc geef dan merk, model en modelnummer door.

Indien je een printer, scanner of andere externe hardware gebruikt, zijn die nog geschikt voor Windows 7?
4
Hoi,

Het lukt me niet op te starten vanaf de usb. In het bios is niet een optie te selecteren als portable devices of zoiets.
Alleen de volgende; 1st floppy, cdrom, en nog een die ik ff vergeten ben.

Ook met F11 werkt niet, hij doet niets anders dan normaal starten.

Misschien de bestanden van usb naar cd?
5
Inmiddels werkt het om op te starten via usb. In het bios vond ik onder Hardware devices de 1st boot device. Hier kan het verandert worden. ;)
6
Rest mij nog te vragen;

*hoe men back ups maakt van outlook en thunderbird mails, en daarna weer kan gebruiken op het nieuwe systeem.(laden in bv Thunderbird)

*hoe men oudere software weer kan installeren na de w7 installatie, als de oudere software niet meer op
het web te vinden is. (als het überhaupt draait onder W7)

*tips voor vervangende software voor bv Nero dat ooit meekwam in het OEM pakket.

*en mijn grootste zorg; drivers vinden om alles werkend te krijgen (programma's voor
identificeren van de juiste! drivers)
Omdat ik eerder met een herinstallatie van XP al eens een nachtmerrie heb gehad met het vinden van de juiste drivers
op een pc. Hier had ik een programma voor, maar deze gaf de verkeerde drivers door.

wederom jongens: :dank:
7
Blokkendoos schreef: *en mijn grootste zorg; drivers vinden om alles werkend te krijgen (programma's voor
identificeren van de juiste! drivers)
Omdat ik eerder met een herinstallatie van XP al eens een nachtmerrie heb gehad met het vinden van de juiste drivers
op een pc. Hier had ik een programma voor, maar deze gaf de verkeerde drivers door.

wederom jongens: :dank:
Een antwoord op de vragen uit bericht 3 gaan een antwoord kunnen geven op bovenstaande en of het wel zinnig is om W7 te installeren.
Best controleer je eerst onderstaande:

Doet de onderstaande upgrade advisor zijn werk niet?
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind" onclick="window.open(this.href);return false; ... de-advisor

De systeemvereisten voor Windows 7 vindt je terug via volgende link: http://windows.microsoft.com/nl-be/wind" onclick="window.open(this.href);return false; ... quirements

Zijn er nog drivers beschikbaar voor je aanwezige hardware in de PC?
Heb je een merk- pc geef dan merk, model en modelnummer door.

Indien je een printer, scanner of andere externe hardware gebruikt, zijn die nog geschikt voor Windows 7?
8
Het is zinvol om W7 te installeren, de upgrade kan gewoon. is gecheckt
De pc is merkloos, het is een zelfbouw uit 2009.
Maar alleen de harde schijf is meegekomen uit een oude XP machine (OEM versie) waarop XP stond.
Destijds met ombouwen, ander moederbord, processor, geheugen, dvd, etc,
en door de oude meegeleverde cd te gebruiken kwam meteen de melding dat dit niet de juiste pc was.
We hebben uit coulance een nieuwe licentie van Microsoft ontvangen en konden we XP herinstalleren.
Iets waar geen weet van was op dat moment.

En dus nu w7.
9
Blokkendoos schreef:Het is zinvol om W7 te installeren, de upgrade kan gewoon. is gecheckt
De pc is merkloos, het is een zelfbouw uit 2009.
Maar alleen de harde schijf is meegekomen uit een oude XP machine (OEM versie) waarop XP stond.
Destijds met ombouwen, ander moederbord, processor, geheugen, dvd, etc,
Controleer dan eerst even of de drivers (W7) voor je moederbord, videokaart,...... aanwezig zijn op de site van de fabrikant.
Zorg dat je een backup hebt van je persoonlijke bestanden en installeren maar...
10
Dat is wat ik bedoelde met software voor zaken als videokaart etc.
Ik wil weten welke ik zelf moet installeren. misschien ook dingen waar je niet zo snel aan denkt
als bepaalde controllers of zoiets?

Is Secunia PSI een programma dat dat kan?
11
Speccy is een programma dat je hardware laat zien zie ik, maar laat hij alles zien?
Omdat ik eerder al problemen had met niet functionerende onderdelen, er staat dan zo een geel
vraagteken achter.
Maar de juiste driver vinden was echt een ramp. allerhande programma's die beweren dat je de juiste driver
kan vinden maar ho maar.
Maar misschien dat het dmv Speccy wel gaat.
Ik zie nu ik Secunia opgestart heb dat het voor beveiliging is... :P
12
Via speccy kan je al heel wat info over hardware vinden, als je onderstaande uitvoert kunnen de leden je mee helpen zoeken naar geschikte drivers.
Download en installeer Speccy via onderstaande link.

http://www.piriform.com/speccy/download/standard" onclick="window.open(this.href);return false;

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
14
Hey,

Omdat ik ook Firefox gebruik en thunderbird heb, kwam ik erachter dat er een functie in thunderbird zit om te importeren vanaf Outlook
en Outlook Express, en zo heb ik alles daaruit naar Thunderbird geladen.
Ik las dat er een backup programma is wat niet door Mozilla zelf is gemaakt maar wel een backup kan maken van zowel Thunderbird
als Firefox op bijvoorbeeld een USB stickje.
Dit heb ik dan ook gedaan, wel hopen dat het ook echt werkt straks anders heb ik niets meer.
Misschien thunderbird leeg maken en importeren vanaf de USB stick om te testen...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”