Plaats reactie
77
Hij doet het wel weer zoals voorheen. Had alleen geen Flash Player meer, dus die moest ik opnieuw installeren. Dus of er nu toch wat veranderd is n.a.v. die verifier ondanks systeemherstel zou ik niet weten.
80
Weer wat minidumps verzameld. BSOD's komen nog steeds voor net na de opstart. Ook was net mijn PC 'bevroren' en kon ik niet anders doen dan hem handmatig uit en aan te zetten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
82
Hallo,

Gezien de info uit de BSOD en de problemen ontkom je eigenlijk niet aan een schone installatie van Windows.
Wat je kunt doen is eerst een complete back-up en systeemimage maken, dit kan bijvoorbeeld met Macrium Reflect.
Op deze manier kan je dus altijd terugkeren naar de huidige situatie als ook een herinstallatie de oplossing niet blijkt te zijn.
Dit lijkt mij gezien alle problemen momenteel de beste oplossing.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
83
Dat heb ik niet zo lang geleden al eens gedaan, maar dan stuit je toch weer op dezelfde problemen door alle windows updates die er bij komen waardoor het systeem het niet meer trekt en dus BSOD's veroorzaakt. Dweilen met de kraan open, voor eventjes een oplossing maar niet blijvend dus. Lijkt me dus geen oplossing. Sinds die laatste rits windows updates heb ik deze BSOD's al dus daar zit iets bij wat het veroorzaakt. Het liefst zou ik weer terug willen naar het punt dat ik deze updates plaatste, maar hoe. Weet ook niet welke update(s) dit probleem veroorzaken. Kon ik ze maar verwijderen maar waar en hoe? Volgens mij heb ik deze updates in november geïnstalleerd 
84
Het heikele punt is dat de ondersteuning voor Windows Vista 11 april dit jaar zal eindigen.
Microsoft zal eventueel corrupte updates ook niet meer herstellen, net zoals er geen beveiligingsupdates meer uitgebracht zullen worden.
Is één van de updates van afgelopen maanden de oorzaak dan zal het probleem dus ook onopgelost blijven.

Mijn advies zou zijn om bijvoorbeeld over te stappen op Windows 10, qua systeemspecificaties kan je gewoon de 64-bit versie draaien.
Sowieso heeft Windows 10 een lagere systeemimpact dan Vista, dus met betrekking tot performance ga je er dan zeker op vooruit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
85
Tja, dat zit er niet 123 in, hoe duur is Windows 10?

En is er niet in de recovery van Acer niet een oplossing om problemen te verhelpen zonder dat je je hele systeem opnieuw moet installeren? Zodat hij alleen de beschadigde onderdelen hersteld naar de fabrieksinstelling of iets dergelijks?
86
In principe hoeft een licentie niet veel te kosten, zeker niet als je bijvoorbeeld de mogelijkheid hebt om via via een studentenlicentie te kunnen aankopen.
Maar ook een goedkope OEM-licentie kan een optie zijn; https://tweakers.net/pricewatch/453556/ ... t-oem.html

Wat betreft de recovery van Acer is dit een herinstallatie die je soms met behoud van gegevens kan uitvoeren.
Echter heb ik zelf met de disc-to-disc recovery van Acer geen goede ervaringen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
87
Ok bedankt. Ik ga het overleggen met mijn moeder aangezien het haar PC (nu) is.

Hoe kom je in de recovery modus tijdens het opstarten? Weet de toetscombinatie niet voor de Acer.
90
Ik kom helaas niet bij een optie om gedeeltelijk terug te gaan naar de fabrieksinstelling met het behoud van data. Ik krijg alleen een optie om drivers terug te installeren, een hele opsomming.

Verder las ik dat Windows 10 gratis is te downloaden en te gebruiken? Kan dat op mijn PC of is er een mogelijkheid om Windows 7 er gratis op te zetten?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”