Plaats reactie
1
Hoi,

tijdens de vakantie de externe harde schijf van de pc afgehaald en opgeborgen ivm "veiligheid"
Na de vakantie weer aangeloten en de foto's erop geplaatst.

een aantal dagen later ziet de pc wel de driveletter "G" maar als ik die aanklik dan komt er de melding

gegevensfout (cyclische redundantie controle), bij een tweede poging kwam er de mededeling dat ik de schijf eerst
moest formateren (niet gedaan).

wat moet ik doen om mijn foto's en andere gegevens te redden ?

greetz

Erik
2
Dat klinkt niet goed en de makkelijkste manier om te recoveren is om eerst eens te booten met een Linux live CD grote kans dat Linux geen fout geeft en je dan de gegevens kan kopieren.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 278&t=5328" onclick="window.open(this.href);return false;

Een andere manier is recoveren met PC Inspector.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 285&t=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hoi,


Pc inspector ging niet zoals in topic vermeld stond, uiteindelijk met programma GetDataBack for NTFS is het gelukt om
alle data terug te halen van de schijf en te plaatsen op een interne hdd.
de externe usb-drive zal ik formateren en kijken of deze verder nog bruikbaar is.

bedankt voor de tips.

Mvg

Erik.
4
Geen dank hoor en goed dat je de data heeft weten terug te halen. :goed:

Na het formatteren kan je eens HD Tune laten uitvoeren post dan je results eens.

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”