Plaats reactie
1
Ik heb een probleempje, mijn csv adressen bestand krijg ik maar niet geïmporteerd in Windows live mail, na een schone installatie van Windows 7, 64bits.

Wie kan mij helpen?, alvast dank voor het meedenken, fahen.
2
Ik denk even met je mee...
Hier heb je een duidelijke handleiding voor het exporteren en later weer importeren van het adresboek in Windows Live Mail: https://www.seniorweb.nl/artikel/contac ... overzetten" onclick="window.open(this.href);return false;

Op welk punt gaat het bij jou verkeerd? Wordt het adresboek helemaal niet geïmporteerd of krijg je een foutmelding te zien?

Controleer in ieder geval het aangemaakte .csv bestand. Je kunt het openen met Excel (als Microsoft Office op je pc staat) of met Calc (onderdeel van OpenOffice of LibreOffice). Let op: wanneer Excel bij sluiten van het .csv bestand vraagt om veranderingen op te slaan, dan kies je Nee. Je wilt immers alleen even kijken hoe het bestand er uitziet.
Controleer in het geopende .csv bestand of de velden van elkaar gescheiden zijn door komma's. Bij mij ging het importeren van een .csv bestand een keer fout omdat het aangemaakte .csv bestand geen komma's maar puntkomma's bevatte. Het importeren leverde onzin op: één lange regel waar alles achter elkaar stond.
3
,"XXX","Xxxx","de Xxxxxx","(Terschelling)",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"xxxxxxx@provider","SMTP","xxxxxxx@provider",,,,,,,,,,,,"Niet-gespecificeerd","Normaal",,,,,,,,,,"",,,"Normaal","Onwaar",,,,"0-0-00",,,"0-0-00"
,"XXXX","","Xxxxxxxx","",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"xxxxxxxxxxx@email","SMTP","xxxxxxxxxxx@email",,,,,,,,,,,,"Niet-gespecificeerd","Normaal",,,,,,,,,,"",,,"Normaal","Onwaar",,,,"0-0-00",,,"0-0-00"
,"Xxxxxxx","en","Xxxxxxx","",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"Niet-gespecificeerd","Normaal",,,,,,,,,,"",,,"Normaal","Onwaar",,,,"0-0-00",,,"0-0-00"
,"SDU","klantenservice","software","",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"xxx@xxx.com,","SMTP","xxx@xxx.com",,,,,,,,,,,,"Niet-gespecificeerd","Normaal",,,,,,,,,,"",,,"Normaal","Onwaar",,,,"0-0-00",,,"0-0-00"

Het is mij niet duidelijk of dit een goed CSV bestand is, zoals je beschrijft, met komma's ed.

fahen
4
@ falen,

De namen en e-mailadressen in uw post zijn verwijderd, dit om te voorkomen dat ze spamberichten ontvangen.
Wees vooral voorzichtig met gevoelige privé-informatie van anderen.
Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan. Indien dit soort info toch is geplaatst zullen wij dit zo snel mogelijk verwijderen indien wij dit opmerken.
Lees PC Web Plus forum regels eens door.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Het ging erom dat er tussen de velden (naam, e-mailadres, adres en woonplaats enz.) komma's moesten staan en dat is bij jou het geval.
De woorden Niet gespecificeerd, Normaal, Onwaar komen niet voor in het .csv bestand dat ik net geëxporteerd heb uit WLM, maar dat kan misschien komen doordat ik ervoor koos om minder gegevens op te slaan. Ik heb dus geen extra vinkjes gezet voor diverse velden die geëxporteerd moesten worden, maar nam genoegen met de standaard instelling.

Je hebt dat csv bestand op een usb stick of externe harde schijf, of je hebt dat csv bestand al gekopieerd naar je bureaublad.
Dan kom je bij stap 3 van de handleiding van SeniorWeb:

Stap 3: csv-bestand importeren op nieuwe computer

U gebruikt het csv-bestand om contacten naar een andere pc over te zetten. De meeste e-mailprogramma's ondersteunen deze functie. In onderstaande stappen gaan we uit van Windows Live Mail.
  1. Sluit de USB-stick of externe harde schijf aan op de nieuwe pc.
    Open Windows Live Mail via Starten > Alle programma's > Windows Live Mail.
    Klik linksonder op Contactpersonen.
    Klik bovenaan op Importeren. Afbeelding Klik op Bestand met door komma's gescheiden waarden (.CSV).
    Klik op Bladeren.
    Selecteer het csv-bestand op de USB-stick of externe harde schijf.
    Klik op Openen.
    Klik op Volgende.
    Klik op Voltooien. Het adresboek is nu aan de pc toegevoegd.
Heb je stap 3 geheel uit kunnen voeren? Kreeg je ergens een foutmelding?
7
Stap 3 kon ik uitvoeren, dan een zeer korte download balk en de adressen zijn niet geïmporteerd, het is alsof het wel wil maar op het laatste moment wordt tegengehouden om te im- of exporteren, dus ik zie de balk wel die gewoonweg niets doet.

fahen
8
Met "een zeer korte download balk" bedoel je dat je die downloadbalk slechts heel even ziet en dat hij dan uit zichzelf verdwijnt? Je krijgt geen melding daarna?

Sluit WLM (Windows Live Mail) eens af en controleer het volgende:

Klik op de knop Start.
Type in het zoekvak dat vlak boven de knop Start staat: Contactpersonen.
Zie je dan bij de zoekresultaten bovenaan, onder Programma's, de map Contactpersonen staan? Zo ja, dan die map openen en controleren of er iets in staat.
10
Ai, dan zijn mijn opties uitgeput.
Natuurlijk zijn namen en e-mailadressen nog wel zichtbaar in het csv bestand en kun je die allemaal handmatig in het adresboek van WLM gaan zetten (intypen), maar wanneer je veel contactpersonen hebt, is dat ook zeer veel werk.
Hopelijk kunnen andere forumleden jou toch nog verder helpen.
11
Bedankt voor de moeite en het meedenken, ik ben al begonnen met het handmatig invoeren van de adressen, het zijn er veel:-(.

Prettige feestdagen, fahen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”