Plaats reactie
1
hi , ik heb sinds dagen geregeld problemen met windows 7 ultimate (desktop). het begon met niet meer kunnen afsluiten , afsluiten blijft maar draaien maar sluit niet af. daardoor moet ik een harde afsluit doen. dit euvel scheen na 2 herstarts te zijn opgelost , maar het komt nog (geregeld) voor.daarna merkte ik dat windows update niet meer werkt (blijft eindeloos zoeken , maar vind niks).de prullenmand werkt ook niet altijd (goed).is geregeld niet te openen. problemen zijn opeens begonnen. ik heb geen nieuwe programmas geinstalleerd.

mvg , cormar.
2
Laten we eens een blik in de Windows logboeken werpen.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("eventlog.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")
Set dtmStartDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set dtmEndDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
DateToCheck = Date - 14
dtmEndDate.SetVarDate Date, True
dtmStartDate.SetVarDate DateToCheck, True
dtmConvertedDate.Value = dtmStartDate
dtmStartDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
dtmConvertedDate.Value = dtmEndDate
dtmEndDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
objLog.writeline "--- Eventlog messages between " & dtmStartDate & " and " & dtmEndDate & " ---"
objLog.writeline ""
Set Info_Event = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_NTLogEvent " _
& " Where TimeWritten >= '" _
& dtmStartDate & "' and TimeWritten < '" & dtmEndDate & "'")
For Each objEvent in Info_Event
dtmConvertedDate.Value = objEvent.TimeWritten
dtmTimeWritten = dtmConvertedDate.GetVarDate
EvLo1 = "Category: " & objEvent.Category & VBNewLine & "Computer Name: " & objEvent.ComputerName & VBNewLine & "Event Code: " & objEvent.EventCode & VBNewLine & "Message: " & objEvent.Message & "Record Number: " & objEvent.RecordNumber & VBNewLine & "Source Name: " & objEvent.SourceName & VBNewLine & "Time Written: " & dtmTimeWritten & VBNewLine & "Event Type: " & objEvent.Type
objLog.writeline EvLo1
objLog.writeline ".."
objLog.writeline ""
Next
objLog.close



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:eventlog.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → eventlog.vbsOpenen

Plaats het log dat op je bureaublad is verschenen.
(Het log zal in dezelfde map verschijnen als van waaruit dit script is uitgevoerd)
Afbeelding
3
hi , bedankt voor de vlugge reactie. het bestand is 8.65mb , volgens bericht is maar 1mb de toegestane grootte. wat te doen ?
mvg , cormar.
6
Ik zie heel vaak problemen met PC auto Backup. Daarom wil ik adviseren deze te verwijderen en evt. een nieuwere cq. oudere versie te proberen.
Category: 0
Computer Name: FRANSSEN-PC
Event Code: 1001
Message: Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: ServiceHang
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: AllShare
P2: WiselinkPro.exe
P3: 0.0.0.0
P4: 10
P5: 2
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:

Bijgevoegde bestanden:

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppHang_AllShare_a0ff6d96d08e7e8c85f2cb4f2bc179b44b0c13e_060ddbfc
Ook problemen met Microsoft Update. Deze zijn d.m.v. onderstaand script op te lossen:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Set ServiceManager = CreateObject("Microsoft.Update.ServiceManager")
ServiceManager.ClientApplicationID = "My App"
'add the Microsoft Update Service, GUID
Set NewUpdateService = ServiceManager.AddService2("7971f918-a847-4430-9279-4a52d1efe18d",7,"")



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixupdate.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fixupdate.vbsOpenen
Category: 0
Computer Name: FRANSSEN-PC
Event Code: 1001
Message: Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: WindowsUpdateFailure3
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: 7.6.7601.19161
P2: 8024402c
P3: 00000000-0000-0000-0000-000000000000
P4: Scan
P5: 0
P6: 0
P7: 0
P8: AutomaticUpdates
P9: {7971F918-A847-4430-9279-4A52D1EFE18D}
P10: 0

Bijgevoegde bestanden:

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\NonCritical_7.6.7601.19161_6692fbdb71de52ab27163f3d847a60d794fd_cab_0520031b

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 04b6ac6f-35ab-11e6-81fb-c8600006defb
Rapportstatus: 4Record Number: 261348
Source Name: Windows Error Reporting
Time Written: 19-6-2016 1:18:57
Event Type: Informatie
Bovendien zie ik vaak dat Windows verkenner vastloopt. Dit is een systeembestand dat ik eens aan een controle zou onderwerpen.
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Doe dit na de bestandscontrole:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
ategory: 0
Computer Name: FRANSSEN-PC
Event Code: 1001
Message: Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: AppHangB1
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: explorer.exe
P2: 6.1.7601.23418
P3: 570898dc
P4: 6378
P5: 0
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:

Bijgevoegde bestanden:

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\Users\FRANSSEN\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppHang_explorer.exe_cb9c8ca0999b651da2ee211558ba45c8b6ed5b6_0efd3d7d

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 3cd7342d-35a9-11e6-a915-c8600006defb
Rapportstatus: 0Record Number: 261305
Source Name: Windows Error Reporting
Time Written: 19-6-2016 1:06:15
Event Type: Informatie
Laatst gewijzigd door dorado op 20 jun 2016 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
7
hi , vraag : waar vind ik Pc auto Backup ? waar vind ik een andere versie ?

de windows-update werkt nog niet.
als ik fixupdate.vbs open krijg ik het volgende bericht :
Script : fixupdate.vbs
Regel : 3
Teken : 1
Fout : ongeldig teken
Code : 800A0408
Bron : compilatiefout Microsoft VBScript

De uitkomst van sfc/scannow is :
er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

er komt geen sfcdetails.txt op het bureaublad.

mvg , cormar.
9
hi , pc share manager is ge-deinstalleerd.

script opnieuw uitgevoerd , maar windows update werkt niet.

verkenner problemen blijven.

mvg , cormar.
10
cormar schreef:hi , script opnieuw uitgevoerd , maar windows update werkt niet.
Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates


Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Stap 1:
Download en installeer * AfbeeldingConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log


Stap 2:
Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.


Stap 3:
Open Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

* Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.

Tip: Kopieer en plak de regel in ConEmu (conform de instructie), zo krijg je precies wat gevraagd is.
N.B.:In de opdrachtregel plak je m.b.v. de rechtermuisknop → Plakken Afbeelding
cormar schreef:verkenner problemen blijven.

mvg , cormar.
Ok, een lastig probleem waar je verschillende dingen uit kan proberen, zekerheid heb je niet met onderstaande veranderingen maar je kan het proberen.
Klik rechts op een station van de harde schijf en klik op Eigenschappen.
Ga naar tabblad Hardware.
Klik op de knop Eigenschappen.
Klik op de knop Instelingen wijzigen.
Ga naar tabblad Beleidsregels.
Schakel het beleid voor de schrijfcache eens uit.

Vanaf nu zal windows de data op je schijf niet meer in de cache opslaan, zoals het onthouden van afbeeldingen op de pictogrammen, maar het is wel beter voor je harde schijf en als je dit zo instelt voor usb drives en sticks in de eigenschappen van voor usb drives en sticks, hoef je ze niet meer veilig te verwijderen en is ook veiliger voor je data bij stroomuitval. Je kan eens kijken of het probleem is opgelost, zo niet kan je het indexeren eens uitschakelen.
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Services
Dubbelklik op de service Windows Search en klik op stoppen.
Als dit er voor zorgt dat verkenner (explorer.exe) niet meer chrashed heb je geluk.

Nog een mogelijheid om te kijken of het ligt aan de beeldopbouw (grafische geheugen) is Alles op Beste prestaties instellen nadat je bovenstaande 2 hebt uitgevoert en dat niet hielp.
Je windows skin zal veranderen in een simpelere, maar als het probleem zich dan niet voordoet is de kans groot dat het aan de videokaart kan liggen.
Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op de knop Instellingen onder prestaties.
Vink daar Beste Prestaties aan en klik op OK.
je zal op dat moment dus die andere skin krijgen en de pictogrammen zullen geen afbeeldingen meer vertonen.

Werk ook alle drivers bij tot zo ver dat mogelijk is. Kijk hier voor ondersteuning.

Schakel alle extensies uit van Verkenner m.b.v. ShellexView.

Voer dan als laatste mogelijkheid foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.
Als dit alles niet geholpen heeft, is malware waarschijnlijk de veroorzaker.
Laat hier je systeem maar eens nakijken.
Grtz
Laatst gewijzigd door dorado op 21 jun 2016 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
11
hi , ik doe eerst de acties m.b.t. windows update.

1. aanbevolen updates zijn uitgevinkt.

2. stap 1 :
conemu.log
3. stap 2:
WinUpdateFix.txt
4. stap 3 :
geen tekstfile/log ontvangen. blanco kladblokvenster.

mvg , cormar
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”