Plaats reactie
1
Beste pcwebplus,

Dit is de laptop van m'n moeder. Sinds een paar weken blijft windows update zoeken en vind niks. Het zoekbalkje blijft dus maar lopen als je op "naar updates zoeken" klikt.
Heb zelf de windows fixit tool WindowsUpdateDiagnostic.diagcab gerund. Die vond en loste 3 problemen op maar heeft niet geholpen.

Zie printscreen voor het resultaat van de systeemscan. CBS.log kan ik niet openen.. Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Moet erbij zeggen dat ik, rond dezelfde tijd dat de updates zijn gestopt, handmatig kb3035583 heb gedownload (zet ugrade naar windows 10 in de systemtray). Toen besloten deze computer toch niet te upgraden en deze update uit de lijst verwijderd.

Of het ermee te maken heeft..je zou denken van niet maar ik zeg het er maar even bij
3
Krijg nou ineens steeds foutmeldingen, nooit eerder gehad, "windows search protocol host werkt niet meer" dit komt om de zoveel seconden terug. Wil ik er een screenshot van maken en wil ik paint openen, krijg ik de melding "paint werkt niet meer".  
4
ik vrees dat dit een plagerij van windows/microsoft is: ik heb hier een prima pc die opnieuw geinstalleerd moest worden, en die vertoont exact hetzelfde gedrag.
heb w7 nu al twee keer opnieuw op een steeds geformatteerde schijf gezet, en zelfs na 48 uur constant (slaap/sluimerstanden uitgezet) zoeken nog geen sjoege....
5
:eek: en ik maar denken dat w7 tot 2020 (of zoiets) ondersteund zou blijven. Ik hoop zo dat je ongelijk hebt..
Misschien moet ik hem terug zetten naar een herstelpunt.. :idea:

p.s. de problemen uit bericht #3 zijn na opnieuw opstarten nog niet teruggekomen
7
Is dit echt handig om te doen in dit geval. Ik heb alle updates, op een paar weken na er gewoon op zitten. Ik heb geen herinstallatie van windows 7 gedaan.
Heb het idee dat dit misschien gericht is aan falstring van post #4?
8
@Meneerdevries,

Er is recent een probleem ontdekt in Windows Updates waarbij dit probleem optreedt.
Doe als eerste stap het volgende:

Klik op Start en type cmd in het witte invoerveld.
Rechtsklik op cmd in de lijst die verschijnt en klik op Als administrator uitvoeren.
Een zwart venster verschijnt. Kopieer onderstaande code, plak dat in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\hotfix.txt"
Wacht geduldig tot dit commando klaar is. Het bestand hotfix.txt wordt op je bureaublad geplaatst.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Bij het installeren van deze update bleef hij ook eerst oneindig zoeken naar updates..oplossing was opnieuw opstarten zonder internetverbinding. Toen lukte het wel. Windows update vind nu updates. Probleem is dus opgeslost :good:
15
FSS hoeft niet geïnstalleerd te worden. Je kan dus simpelweg het bestand FSS.exe en het logje daarvan verwijderen.
Onnodig om Delfix hiervoor te gebruiken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”