Plaats reactie
1
Beste mensen,

Jullie hebben me de vorige keer geweldig geholpen. Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een 9 jaar oude desktop pc met windows 7 er op. Altijd netjes laten bijwerken en iedere week een backup gedraaid. Betaalde Bullguard Virusbeveiliging en firewall. Wachtwoordbeveiliging voor windows. Systeemherstelschijf gemaakt.
Gister sloot ik de pc gewoon af niets aan de hand. Vanmorgen startte mijn vrouw de pc op. Het opstartscherm met profielplaatje en reeds ingevulde inlognaam en invulscherm voor het wachtwoord verscheen. Ze typte ze het wachtwoord in. Fout dat kwam niet met elkaar overeen terwijl ze heel zeker was dat het goed was. Daaronder stond de tekst wachtwoord wijzigen onderstreept alsof er een link was. Daarop gedrukt en er verschijnt een klein schermpje met rood kruis en dat diskdriver en usb-apparaten aangesloten moeten kunnen of iets dergelijks. En verder gebeurde er niets. Nog een keer opgestart maar weer het zelfde verhaal. Ik denk dus dat er een virus in zit of dat de pc gehackt is.

Vervolgens heb ik de systeemherstelschijf in de dvd-drive gestopt. Opgestart en toets ingedrukt om van de dvd te starten. Na verloop van tijd verschijnt het keuze menu voor opstart herstel of systeem herstel etc.
Ik heb toen de externe HD aangesloten waarop mijn backup staat en gekozen systeemherstel van andere lokatie. Er werd begonnen met het terugzetten van de windows-systeembestanden. Maar na verloop van tijd, het balkje was nog niet halverwege, viel het beeld weg en ging de monitor in safe energiemodus. Ook het lampje van de HD ging uit. Het leek of dat er helemaal geen activiteit meer was.
Vervolgens heb ik de pc uitgezet en bovengenoemde acties nog 2 keer herhaald, Dat gaf geen verbetering. Erger nog het menu met herstelmogelijkheden verschijnt nu helemaal niet meer. De pc gaat gewoon weer helemaal uit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Koos Bakker
2
Er zit ook een console op die DVD, de CMD wel genoemd, draai daar eens een chkdsk /r om mee te beginnen.
Geen fouten? dan een memtest v.a. een cd of stick.
http://www.memtest.org/
Een virus o.i.d. kan dit niet veroorzaken, lijkt meer een hardware probleem.

Merk  PC? zo ja welk merk en welk type?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Bedankt voor je reactie. Maar hoe kom ik bij die console? Moet ik dan een bepaalde F-knop indrukken?
Merk en type PC komt vanavond.

Met vriendelijke groeten,

Koos Bakker 
4
Ik ben inmiddels er achter gekomen hoe ik bij die console kom. Ook ben ik er achter gekomen dat het wachtwoordprobleem is veroorzaakt van een verkeerde toetsenbordinstelling. Nadat ik een ander toetsenbord had aangesloten kon ik het wachtwoord goed intypen en kon ik verder.

Nu draai ik chkdsk /r. dat wel lang vind ik. Er passeren ook heel veel regels op het scherm. Maar rustig afwachten neem ik aan.

Tot zover een stand van zaken.


Koos Bakker
5
Helaas gaat het nog niet goed. chkdsk werd nog steeds uitgevoerd (al ruim 30 min).11 % voltiood zag ik voorbij komen. Toen werd het beeld zwart en ging de monitor in de energie safe modus. De HD lijkt ook geen activiteiten meer. Toetsen indrukken of muis bewegen heeft geen effect. Het enige wat er op zit is de aan/uit knop ingedrukt houden zodat hij helemaal uit gaat en vervolgens weer aan zetten en opnieuw beginnen. Overigens start ik nu van de eigen HD op niet van de herstel-DVD.

De pc start op en komt met de volgende foutmelding:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert yuor installation disc en restart your computer.
2, choose your language settings, and then click "next"
3. Click repair your computer.

If you do not have this disc, contact yuor system administrator or computer manufacturerr for assistance.

File: \Boot\BCD

Status: 0xc0000225

Info An error occurred while attemping to read the boot configuration data.


Na verloop van tijd wordt het scherm weer zwart en valt de pc in slaap.


Ik zal hem maar weer aanzetten en die hersteldisk plaatsen als die foutmelding weer komt.


Koos Bakker
7
Ik heb een W7 Pe USB-stick aangemaakt. En zowaar ik kom in de pc. Ik het rescueprogramma gedraaid. Maar ook daar valt depc bij in slaap.

Ik voer nu de geheugentest uit. Hopelijk valt hij daarbij niet in slaap halverwege.

Koos Bakker
9
Indien Windows niet is gestart maar alleen met een DVD/USBstick dan kan een PC niet in de slaapstand gaan, monitoren soms wel.
Is die PC wel eens aan de binnenzijde ontstoft?

En een chkdsk / kan wel tot een uur duren.

En welk rescue programma?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
10
De pc heeft in het verleden wel eens een onderhoudsbeurt gehad. En ik heb er de stofzuiger heel voorzichtig door gehaald.

Het is heel wisseld wanneer de pc er mee stopt. De ene keer is het al enige minuten na het opstarten en de andere keer na ruim een half uur chkdsk draaien.

Rescueprogramma ben ik nog niet eens aan toe gekomen.

Nu ben ik een systeemkopie aan het terug zetten in de hoop dat hij niet uitvalt. Maar dat is al een keer mis gegaan.
12
Helaas is de pc weer stil gevallen. Ik heb er nu een andere monitor extra aan gehangen en de power safe en power on recall uitgezet.
Ik probeer nu weer een systeemkopie terug te zetten.
13
Helaas is de pc weer stil gevallen. De monitor staat op zwart.
Het lampje van HD toont geen activiteit, Powerknop is nog wel verlicht en de ventilatoren draaien.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”