Plaats reactie
1
Iemand een oplossing voor dit?

Ik heb m'n outlook 2013 open staan, klik op nieuwe mail schrijven dus er gaan een apart venstertje open om mail te schrijven.
Moet even wat opzoeken en dan start ik dus Firefox vanaf de taakbalk. Vervolgens dat gevonden, klik op m'n Outlook en die wil dus niet meer op de voorgrond.

Als ik de browser klein klik kan ik er wel nog bij.
Als ik het hoofdscherm van outlook met alt-tab selecteer krijg ik dat wel te zien, klik ik vervolgens op het "bij-venstertje" zodat ik ook weer die nieuwe mail krijg waar ik mee bezig was, gaat dat ook weer niet, ook dat moet ik weer met alt-tab doen maar met de muis dus niet.
Dit is ook als ik bijv. in Steam bezig ben en dan naar de mail wil kijken. Met de browser switchen is geen probleem, maar dus terug naar Outlook wil sinds enige tijd niet meer.
Misschien heb ik een verkeerde toetscombo gebruikt of zo, weet iemand hoe dit op te lossen?

Dus ik kan in de statusbalk tussen vanalles switchen door er met de muis op te klikken, behalve Outlook, die komt dan niet op de voorgrond.
Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
3
Bedankt voor de tip!
Normaliter zou dat vermoedelijk de oplossing zijn geweest. Ware het niet dat ik vandaag voordat ik hiermee aan de slag wilde gaan ontdekte dat hetzelfde euvel zich ook voordeed met de windows verkenner. Heel vreemd dus.
Een sfc /scannow gaf overigens geen reparaties.
Greetings, Black Tiger.
4
Ik zie dat Word 2 x is geopend (screenshot in eerste post).
Afbeelding Als je met de muis overheen gaat dan verschijnt twee Word documenten, die op dat moment zijn geopend.
Als je met de muis op één van twee schermen overheen gaat dan wordt dat scherm fullscreen getoond op de achtergrond.
Klkt je op één van de twee schermen dan wordt dat scherm geopend. Hetzelfde met de Verkenner of andere programma's.
Afbeelding (sorry kan geen echte screenshot maken.)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Dat screenshot in de eerste post wat je aanhaalt, dat is Outlook 2013.
Wat je omschrijft, dat klopt, zo zou het moeten werken, maar dat laatste deel, dat switchen, werkt niet anders had ik geen probleem gehad. ;)
Als je er op klikt, moet dat scherm waar je op klikt geopend worden, maar dat is dus wat er niet gebeurt.
Als ik bijv. de browser op de voorgrond heb, en ik ga met de muis over dat icoon (ook verkenner gisteravond) en klik dan op het scherm wat ik zien wil, dan opent een pagina in de browser wat onder dat scherm ligt.
Het vreemde is dat dit voorheen altijd goed gewerkt heeft zoals je omschrijft. Maar sinds kort dus niet meer. Andere dingen openen wel gewoon zoals het hoort op die manier.
Ik ga toch eens even die fix van Microsoft proberen, als ik dan weer met Outlook kan schakelen ben ik blij genoeg. Zal nog even laten weten of dat geholpen heeft.
Greetings, Black Tiger.
6
Nee helaas, heeft niets geholpen die fix, voor de zekerheid ook NormalEmail.dotm gedaan maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik kan evt. een filmpje er van maken maar ik denk dat je na mijn uitleg wel weet wat er niet werkt. Vreemd is dat dit alleen bij Outlook gebeurt en af en toe met verkenner en tot nu toe niet met andere geopende applications.
Greetings, Black Tiger.
7
Aanvulling. Zolang er 1 icoontje is, dan is er geen probleem, maar zo gauw er 2 icoontjes zijn, dan doet dit zich voor.
Ook bij verkenner. En ook bijv. als ik iets open heb en dan het tweede venstertje wil zien, kan ik dat alleen met alt-tab tevoorschijn krijgen. Niet met de muis zoals zou moeten kunnen.
Greetings, Black Tiger.
8
Vanaf wanneer is het probleem?, wellicht systeemherstel naar een datum voordat het probleem is ontstaan?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Tja dat is het probleem. Ik weet niet exact wanneer dit is begonnen, volgens mij van 1 a 1,5 weken geleden. Systeemherstel is geen optie in mijn geval, heb ook maar 1 herstelpunt en dat is van een paar dagen geleden, toen deed het probleem zich al voor.
Dan maar even wachten of verder zoeken. Ben ik ook een rare in misschien maar ik blijf sowieso liever zoeken naar de oorzaak dan systeemherstel te gebruiken. Heb ik een oorzaak kan het immers niet meer gebeuren of weet ik meteen de oplossing, ook als het zich bij anderen voor mocht doen.
We komen er wel achter op een gegeven moment, zal 'ns proberen op wat meer forums te vragen.
Greetings, Black Tiger.
10
Bijna opgelost!

Na nog het nodige zoeken met de Engelse zoekterm toch een oplossing gevonden.
Kwam op deze site terecht:
https://superuser.com/questions/377279/windows-7-cant-reopen-minimised-window-on-taskbar-preview-ok/377289

Het tweede antwoord waar de 10 naast staat bleek de oplossing.
Dingens openen en een aantal keren Windowstoets+Shift en dan pijltje naar links en rechts duwen.

Dus nu kan ik de gecombineerde iconen weer openen, alleen op mijn tweede monitor is nu alles full screen als ik daar iets op zet, maar op mijn hoofd monitor blijft er boven de taakbalk een klein stukje bureaublad te zien, ter hoogte van 1 regel zeg maar, ondanks dat e.e.a. fullscreen staat.

Edit: Dat laatste is ook gefixed door even een ander Aero thema in te stellen en meteen weer terug te schakelen.

Vermoedelijke oorzaak: Tijdens een spel schakelen tussen het full-screen spel en Windows en dan het openen van andere dingen waarbij waarschijnlijk iets bij het terug gaan naar het spel zich een beetje vernaggelt heeft.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”