Plaats reactie

Welke versie gaat u aanschaffen of heeft u aangeschaft.

Windows 7 - starter (Geen stemmen)
Windows 7 - Home Basic
Totaal aantal stemmen: 1 (14%)
Windows 7 - Home Premium
Totaal aantal stemmen: 3 (43%)
Windows 7 - Professonal (Geen stemmen)
Windows 7 - Ultimate
Totaal aantal stemmen: 3 (43%)
Totaal aantal stemmen: 7
1
Volgende maand is het zover, dan wordt de officiële versie van Windows 7 gelanceerd.
Veel PC-gebruikers werken nu al met de RC1 versie van Windows 7 die publiekelijk door Microsoft beschikbaar is gesteld en tot Juni 2010 te gebruiken zal zijn.

1. Wat zijn uw ervaringen tot nu toe met Windows 7?
2. Gaat u Volgende maand Windows 7 gelijk aanschaffen?
3. Zo ja kiest u voor een volledig pakket of een upgrade?
4. Welke versie gaat u aanschaffen?
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
2
Mijn ervaringen met W7 zijn zeer goed het is stabiel snel, ik denk dat ik W7 tegelijk met een nieuwe computer ga aanschaffen en dan wordt het denk ik de Home Premium versie. :P
3
Ik gebruik nu 1 week Microsoft Windows 7, omdat dit mij aangeraden werd, maar het is wel even wennen het is allemaal net iets anders als in mijn Vista, maar volgens mij is mijn pc nu wel sneller, maar dat kan misschien komen doordat er een pas geinstaleerde versie van Windows op staat.

Verder twijfel ik tussen een upgrade of een volledige versie, want ik las op computer idee dat een upgrade soms wel 20 uur kan duren, nah dat is niks want als je een keer problemen hebt en je moet Windows opnieuw installeren (wat nog wel eens gebeurt) moet is elke keer 20 + uur wachten :(
Als ik Windows 7 koop wordt het de home basic of home premium, maar ik heb de volgende test gelezen op de website maar over home basic wordt niet gesproken, hoe kan dat?
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7verschillen.html
4
Mijn ervaringen met Windows 7 zijn zeer goed. Het is snel & stabiel en nog steeds probleemloos.
Als ik Windows 7 aanschaf dan zal het waarschijnlijk home premium worden daar ik de meerprijs voor de ultimate niet echt gerechtvaardigd vind en dan kies ik voor het volledige pakket.
Sandra27 schreef:ik heb de volgende test gelezen op de website maar over home basic wordt niet gesproken, hoe kan dat?
Home Basic zou enkel in ontwikkelingslanden verkrijgbaar zijn en daarom zal deze niet vermeld zijn.
Groetjes Dasle
5
Home Basic zou enkel in ontwikkelingslanden verkrijgbaar zijn en daarom zal deze niet vermeld zijn.
Inderdaad vooralsnog zal Windows 7 Home Basic in Nederland niet los en ook niet voor geïnstalleerd op PC verkocht worden.

De Windows 7 Home Basic versie is iets uitgebreider dan de starter versie zo heeft de Home Basic versie wel de AERO functie maar dan beperkt, want Aero Peek is niet aanwezig.

De starter versie heeft helemaal geen AERO functies, zodat deze versie meer geschikt is voor netbooks (Eee PC).

Volgens mij wordt de Enterprise ook niet in Nederland verkocht, maar zal dit nog even uitzoeken.?
EDIT
Enterprise is alleen voor Bedrijven, lees het bericht hieronder.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Windows 7 Enterprise is alleen verkrijgbaar voor bedrijven die een softwareabonnement (Software Assurance) of volume license-contract hebben bij Microsoft. De licentiesleutel voor Windows 7 is dan ingebakken in het besturingssysteem. Hierdoor is wel een volledige herinstallatie nodig na het verlopen van de evaluatieperiode en dan aanschaf van een volledige licentie voor de Enterprise-variant van Windows 7.

De 90-dagenproefversie van Windows 7 Enterprise is gratis te downloaden na het invullen van een formulier. Daarbij leidt het invullen van 'consument' tot een weigering, maar het opgeven van 'It manager' maakt de download mogelijk. Vervolgens wordt er via een ActiveX-element een download manager gestart die het iso-bestand binnenhaalt. Downloaden moet dus via Internet Explorer.

http://technet.microsoft.com/nl-nl/eval ... n-us).aspx
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Bedankt voor de info,
Verder twijfel ik tussen een upgrade of een volledige versie, want ik las op computer idee dat een upgrade soms wel 20 uur kan duren, nah dat is niks want als je een keer problemen hebt en je moet Windows opnieuw installeren (wat nog wel eens gebeurt) moet is elke keer 20 + uur wachten
Maar kan ik dan beter een volledige versie nemen of een upgrade, of voorlopig nog de RC1 blijven gebruiken, die is toch nog tot volgend jaar geldig?
8
Ik heb zelf Windows Vista over geslagen en gebruik nog steeds naar tevredenheid Windows XP.
Mijn vrouw heeft een notebook met Windows Vista home premium maar ik zelf vindt het net een kermis met o.a. de sidebar en de AERO effecten.

Ik heb wel de RC1 versie van Windows 7 als triple-boot naast open-suse op mijn desktop geïnstalleerd en moet zeggen dat er qua snelheid met Windows XP zowat geen verschil is.
De GUI is daarentegen wel even wennen, maar ik moet toegeven dat Microsoft met Windows 7 een degelijk en futuristisch besturingssysteem op de markt brengen.

Mijn notebook is zo langzamerhand aan vervanging toe dus hoogstwaarschijnlijk zal deze natuurlijk uitgerust zijn met Windows 7, ik zal dan kiezen voor de "Ultimate" versie want hierin zit de bitlocker optie.
9
Ik werk al een tijdje met Windows 7 en het bevalt me goed, beter dan Vista die lag er bij mij na een maand al weer af ;D

Als mijn PC aan een nieuwe installatie toe (dat zal wel snel zijn) neem ik Windows 7 home premium 32BIT.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”