Plaats reactie
1
Hallo,

Sinds enige tijd zie ik geen specifieke iconen meer op mijn bureaublad, maar bij elke snelkoppeling een algemeen vierkantje. De iconen zijn nog wel aanwezig in de verschillende progam files. Maar als ik in het betreffende bestand een nieuwe snelkoppeling maak, krijg ik ook niet het icoon maar het algemene vierkantje. Terwijl als ik van het bureaublad een snelkoppeling naar de taakbalk verplaats, in de taakbalk plotseling wel het bijbehorende icoon verschijnt. Systeemherstel tot ruim vóór het moment waarop dit probleem zich manifesteerde levert niets op, evenmin als het deleten van IconCache.db.
Windows 7, servicpack 2.
4
Verborgen bestanden weergeven

1. klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen en klik vervolgens op Mapopties.
2. Klik op het tabblad Weergave.
3. Klik in het overzicht op "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".
4. Verwijder het vinkje voor 'Beveiligde besturingsysteembestanden verbergen'. en klik op OK.

Staan er nu twee bestanden met de naam desktop.ini op de desktop?
5
Bedankt voor je reactie. Er stond geen vinkje bij verborgen systeembestanden. Heb het wel geprobeerd en weer uitgezet, maar geen desktop.ini op mijn bureaublad. Zoekopdracht desktop.ini leverde op:
Programma's (18) plus daaronder 3 x een file met de naam desktop.ini
Documents (8) plus daaronder idem
Music (34) plus daaronder idem
Pictures (1) plus daaronder 1 x een file met de naam desktop.ini
Videos (1) plus daaronder idem

Geeft dit nog duidelijkheid?
6
Worden nog wel de juiste programma's geopend of verwijzen deze snelkoppelingen allemaal naar hetzelfde programma?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
Als er geen desktop.ini bestanden zichtbaar zijn als de verborgen systeembestanden wel zichtbaar zijn zit hier het probleem.
Het meest logische geval is dat deze verwijderd zijn door een schoningsprogramma.

Je kan een nieuw desktop.ini bestand aanmaken met de volgende inhoud, dit bestand heb je in ieder geval nodig voor de weergave van de iconen.

Code: Selecteer alles

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21769
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-183
Normaal zijn er twee desktop.ini bestanden hoe dit mogelijk is weet ik nog steeds niet eigenlijk, maar dat zal een Microsoft trucje zijn.
Het ene bestand bevat alle twee de regels en het andere bestand maar één die hetzelfde is van het andere bestand. :-\
10
Dit bestand kan je met kladblok aanmaken en opslaan als desktop.ini
Let er wel goed op dat je het niet als een tekstbestand opslaat want dan word het desktop.ini.txt en dat gaat niet werken.
Afbeelding
11
Richard schreef:Normaal zijn er twee desktop.ini bestanden hoe dit mogelijk is weet ik nog steeds niet eigenlijk, maar dat zal een Microsoft trucje zijn.
Dat kan normaal helemaal niet, ik heb een privebericht naar MicrosoftHelpt gestuurd met deze vraag want zou dit wel graag willen weten.
12
Ik heb inmiddels een desktop.ini bestand gemaakt met de aangegeven inhoud en dat staat nu op het bureaublad. Laptop overnieuw opgestart, maar er is niets veranderd. Moet ik nog meer/wat anders doen?
Bvd
13
timmera schreef:Ik heb inmiddels een desktop.ini bestand gemaakt met de aangegeven inhoud en dat staat nu op het bureaublad. Laptop overnieuw opgestart, maar er is niets veranderd. Moet ik nog meer/wat anders doen?
Bvd
Heb je ook al eens opnieuw het bestand IconCache.db verwijderd?
Als je dat niet hebt gedaan doe dit dan nogmaals en herstart de computer.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
15
Dit bestand is verborgen maar laten we eens zoeken hiernaar met het volgende programma.

Download zoek.exe
Plaats hem op je bureaublad en dubbelklik hem om te starten.
Typ B gevolgd door Enter om de "Custom search" te starten.
Een bestand met de naam "input.txt" zal openen.
Kopieer hier de volgende code in:

Code: Selecteer alles

IconCache.db;
Als je code in het bestand geplaatst hebt mag je input.txt sluiten, laat wijzigingen opslaan.
Hierna begint de scan te lopen, wacht geduldig tot een log opent en post het resultaat in je volgende bericht.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”