Plaats reactie
1
Ik heb een HP Pavilion 15-n078ed, deze gebruik ik al een tijdje.
Er is een tijdje terug jus d'orange overheen gevallen (voornamelijk in de sd/hdmi/usb ingangen). De laptop is hierna uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Hierna heeft hij het gedurende lange tijd normaal gedaan.
Toen begonnen een aantal toetsen uit te vallen,
Hierna kreeg ik veel last van mal-/adware, Hiervan is een groot deel verwijderd geworden,
daarna werd de computer opnieuw gestart, waarna ik opeens niet meer kon inloggen op het hoofdaccount.
Deze toetsen doen het niet meer:
[spatie][z][x]

Voer nu als laatste nog even het programma "Delfix" uit, deze zal alle gebruikte tools en bijbehorende logbestanden van uw computer verwijderen.

  • Download "Delfix by Xplode" naar het bureaublad.
    • Dubbeklik op "Delfix.exe" om de tool te starten, wanneer u een melding van het gebruikersaccountbeheer krijgt staat u dit toe.
    • Vink nu de volgende items aan:
      • Remove disinfection tools
      • Purge System Restore
      • Reset system settings

    • Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Tot slot hieronder nog een overzicht met advies over de onderstaande onderwerpen:

  • Windows Updates
  • Software Updates
  • Wachtwoorden wijzigen
  • Beveiligingssoftware
  • Veilig gebruik van het internet
Windows Updates
Beveiligingsupdates voor Windows bieden bescherming bieden tegen nieuwe en doorlopende bedreigingen van uw privacy en uw computer. De beste manier om beveiligingsupdates te krijgen is het inschakelen van automatische updates van Windows en op de hoogte te blijven van actuele zaken op het gebied van beveiliging. Op de onderstaande link leest u hoe u de automatisch updates kunt instellen en hoe u kunt controleren of er updates voor Windows beschikbaar zijn.

Software Updates
Naast het installeren van de beschikbare updates voor Windows is het ook heel belangrijk om uw overige software up-to-date te houden, verouderde software kunnen namelijk kwetsbaarheden bevatten die misbruikt kunnen worden door kwaadaardige programma's zoals virussen en malware. Op de onderstaande links kunt u nalezen hoe u uw software up-to-date kunt houden.

Beveiligingssoftware
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Malwarebytes Antimalware of Emsisoft Anti-Malware.

Beide beveiligingspakketten zijn gratis als on-demand malwarescanner te gebruiken als aanvulling op uw geïnstalleerde virusscanner of ander beveiligingspakket, de gratis versie bieden echter geen real-time bescherming.
De betaalde versies bieden beide echter wel real-time bescherming, waarbij Malwarebytes Anti-Malware puur ontwikkeld is om te gebruiken als aanvullende malwarescanner en Emsisoft Anti-Malware ook geschikt om als primair beveiligingspakket te gebruiken.
Daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Wachtwoorden wijzigen
De meeste malware maakt een uitgaande verbinding met een Command & Control-server waarbij er vertrouwelijke gegevens zoals bijvoorbeeld inloggegevens worden buitgemaakt, indien uw computer geïnfecteerd is geweest is het dan ook raadzaam om al uw gebruikte wachtwoorden te wijzigen.

Veilig gebruik van het internet
Wees altijd alert op het internet, zowel bij het bezoeken van websites als het downloaden van software. Hieronder een aantal informatieve artikelen.
[v][m][,][.][/]
bij het inloggen gebruikte ik een pincode. Bij het intypen van het laatste (vd 4) cijfers van de code, springt het scherm weer terug naar het inlogscherm (aanwezige accounts)
Soms komt er dan een foutcode (deze heb ik helaas niet kunnen vastleggen tot nu toe) te staan, maar hij geeft niet aan dat de code onjuist is ingevoerd.
Als ik het normale wachtwoord (v.h. hoofdaccount) intyp, staat er eerst kort 'Welkom', daarna geeft ie aan dat het wachtwoord onjuist is.
Op het andere account kan ik wel inloggen, maar vervolgens kan ik niet op internet (Geen netwerkhardware gevonden), en als ik een usb/sd/of een van de andere ingangen gebruik, of op de luidspreker rechtsonderaan klik, herkent hij deze ook niet. Probleemoplossing geeft gevonden problemen: "Hardwarewijzigingen zijn mogelijk niet gedetecteerd"
Ook een ethernetkabel insteken heeft geen zin.
Ik heb mijn Microsoft-wachtwoord niet onlangs gewijzigd.
Als ik op het 2e account inlog, krijg ik na een tijdje een melding van HP:
'HPSF.exe werkt niet langer.
In deze applicatie is een ernstig probleem opgetreden. De
applicatie moet worden afgesloten. Klik op "OK" om de applicatie
automatisch opnieuw te starten."
2
Missmachine schreef: Deze toetsen doen het niet meer:
[spatie][z][x]

Voer nu als laatste nog even het programma "Delfix" uit, deze zal alle gebruikte tools en bijbehorende logbestanden van uw computer verwijderen.

  • Download "Delfix by Xplode" naar het bureaublad.
    • Dubbeklik op "Delfix.exe" om de tool te starten, wanneer u een melding van het gebruikersaccountbeheer krijgt staat u dit toe.
    • Vink nu de volgende items aan:
      • Remove disinfection tools
      • Purge System Restore
      • Reset system settings

    • Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Tot slot hieronder nog een overzicht met advies over de onderstaande onderwerpen:

  • Windows Updates
  • Software Updates
  • Wachtwoorden wijzigen
  • Beveiligingssoftware
  • Veilig gebruik van het internet
Windows Updates
Beveiligingsupdates voor Windows bieden bescherming bieden tegen nieuwe en doorlopende bedreigingen van uw privacy en uw computer. De beste manier om beveiligingsupdates te krijgen is het inschakelen van automatische updates van Windows en op de hoogte te blijven van actuele zaken op het gebied van beveiliging. Op de onderstaande link leest u hoe u de automatisch updates kunt instellen en hoe u kunt controleren of er updates voor Windows beschikbaar zijn.

Software Updates
Naast het installeren van de beschikbare updates voor Windows is het ook heel belangrijk om uw overige software up-to-date te houden, verouderde software kunnen namelijk kwetsbaarheden bevatten die misbruikt kunnen worden door kwaadaardige programma's zoals virussen en malware. Op de onderstaande links kunt u nalezen hoe u uw software up-to-date kunt houden.

Beveiligingssoftware
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Malwarebytes Antimalware of Emsisoft Anti-Malware.

Beide beveiligingspakketten zijn gratis als on-demand malwarescanner te gebruiken als aanvulling op uw geïnstalleerde virusscanner of ander beveiligingspakket, de gratis versie bieden echter geen real-time bescherming.
De betaalde versies bieden beide echter wel real-time bescherming, waarbij Malwarebytes Anti-Malware puur ontwikkeld is om te gebruiken als aanvullende malwarescanner en Emsisoft Anti-Malware ook geschikt om als primair beveiligingspakket te gebruiken.
Daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Wachtwoorden wijzigen
De meeste malware maakt een uitgaande verbinding met een Command & Control-server waarbij er vertrouwelijke gegevens zoals bijvoorbeeld inloggegevens worden buitgemaakt, indien uw computer geïnfecteerd is geweest is het dan ook raadzaam om al uw gebruikte wachtwoorden te wijzigen.

Veilig gebruik van het internet
Wees altijd alert op het internet, zowel bij het bezoeken van websites als het downloaden van software. Hieronder een aantal informatieve artikelen.
[v][m][,][.][/]
Lukt het om in te loggen wanneer je gebruik maakt van een bedraad USB-toetsenbord dat je met je laptop verbindt ? ...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
4
Zijn er op je HP nog bestanden aanwezig die je wil recupereren ?
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
5
Dag Missmachine,

welke is de actuele stand van zaken ? ... heb je nog bepaalde stappen ondernomen ?
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
6
Ik heb uiteindelijk de laptop laten nakijken door een ict-er. hij heeft al mijn bestanden op een externe harde schijf gezet en vervolgens windows 8 er opnieuw op geinstalleerd.. dat leek allemaal erg goed te gaan, tot die k*t-popup over de gratis update naar windows 10 in mijn scherm verscheen.. die ga ik dus duidelijk weer de-installeren want nu doet niets het meer fatsoenlijk..
7
Je kan KB3035583 van je systeem verwijderen, nadien laat je je PC manueel zoeken naar updates en wanneer KB3035583 terug wordt aangeboden kan je deze update verbergen.

Meer info - met schermafbeeldingen - via deze link.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”