Plaats reactie
1
Beste,
onlangs kon ik eens een windows 7 live opstartbare usb-stick kunnen maken. Hiermee kan ik opstarten via een besturungssysteem op de usb waarop programma's staan om de pc te controleren op fouten.
Mijn vraag is als ik dit zou kunnen voor windows 8 en 8.1 . Waar vind ik dit en hoe moet dit nu alweer?
Badankt bij voorbaat.
Patric
2
Je kunt hier een schijfinstallatiekopie (iso-bestand) downloaden om je eigen installatiemedium te maken met behulp van een USB-flashstation d.m.v. Rufus of de Media Creation tool die d.m.v. de download op Microsoft aangeboden wordt.




Hoe werkt Rufus?
Dubbelklik op rufus-x.x.exe (x.x staat voor het versie-nummer van Rufus) Afbeelding Het venster van Gebruikersaccountbeheer verschijnt, klik op Ja om het programma te starten. Afbeelding
De ingeplugde USB-stick wordt automatisch herkend. Indien er meerdere USB-sticks zijn ingeplugd, vergewis je dan ervan dat je de juiste USB-stick selecteert.
FreeDos staat standaard ingesteld voor het creëren van een opstartbare USB-stick.
Selecteer in het keuzemenu ISO Image.
Klik op het cd icoontje en navigeer naar de .iso van de Live CD, selecteer de .iso en klik op Openen. Afbeelding Verdere wijzigingen zijn niet nodig en klik vervolgens op Start waarna de volgende waarschuwing verschijnt.

Afbeelding Controleer of je de juiste USB-stick hebt geselecteerd, want alle data op de USB-stick gaat verloren bij het aanmaken van de Live USB-stick.
Klik vervolgens op OK om met het aanmaken van de Live USB-stick te beginnen.

Afbeelding De USB-stick word geformatteerd, het bestandssysteem aangemaakt en de nodige bestanden worden naar de USB-stick gekopieerd.
Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Afbeelding De Live USB-stick is succesvol aangemaakt, klik op Sluiten om het programma te verlaten en nu kan men, indien dit door de gebruikte hardware wordt ondersteund, opstarten van deze Live USB-stick.
Afbeelding
3
Beste,
met dat media creation tool op die site zal ik rufus niet nodig hebben denk ik.
Maar die pc start niet meer op, dus ik kan niet kijken als het 32 of 64 bit moet zijn.
Is er een andere manier om dit te weten te komen?
Ik had die stick willen gebruiken om te kijken wat fout is in die laptop, met behulp van die tools ie erop staan. misschien virus of harde schijf kapot, dit zou ik dus kunnen zien met die stick denk ik.
Beste groeten,
Patric
5
Beste,
ik werk nu op een laptop win 7. Deze die niet opstart is win 8, kan er dus niet mee werken.
Ik kan dat programma dat u nu aangeeft dus moeilijk installeren op de goede pc denk ik, anders loopt daar alles ook fout. Zou ik niet moeten opslaan en dan op een usb stick uitvoeren als dit kan? Sory, maar ik ben eigenlijk een leek hoor in deze materie. Graag een beetje fijnere uitleg als het kan.
Dank bij voorbaat, ik wil geen fouten maken.
Met die eerste opstartbare usb zou ik dus kunnen nazien wat fout loopt, en met dit tweede programma kijken f het 32 of 64 bit is? Ik zal het wel fout hebben denk ik.
Groeten,
Patric
6

Ik kan dat programma dat u nu aangeeft dus moeilijk installeren op de goede pc denk ik, anders loopt daar alles ook fout

Zou ik dat adviseren als ik wist dat alles fout zou gaan?
Afbeelding
7
Beste,
ik weet echt heel goed dat ik vertrouwen in u kan hebben, is alleen dat ik geen vertrouwen heb in mijzelf. Ben zelf niet zo goed op de hoogte, sory hoor.
Graag daarom iets meer uitleg. Lazesoft dient waarom? Als ik dit installeer op mijn win7 hoe dan in die kapotte win 8 krijgen? Zou ik niet moeten opslaan i.p.v. uitvoeren en dan .....? Kan ik daar mee dan zien als het 32 of 64 bit is, is dat de bedoeling van dit programma?
Moet ik dan ook nog die live usb maken om de pc na te zien?
U ziet, ik ben maar een beginner, dus graag iets meer info.
Alvast dank voor uw begrip.
Patric
9
Beste,
het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik werk met mijn win 7 om lazesoft decurity te zoeken, wat doe ik? kiezen uitvoeren of opslaan?
Ik moet dit dan op een usb stick krijgen om die dan in de win 8 pc te stoppen die niet opstart (opstartvolgorde in de bios veranderen zou ik moeten kunnen)
Kan je mij duidelijk maken hoe ik dit moet doen in kleine stapjes aub.
Dank u

Patric
10
  • De Lazesoft Recovery Suite Home installeer je door op het lsrshsetup.exe te dubbelklikken
  • Vervolgens klik je op het burn logo Afbeelding
  • In het volgende scherm kies je welk besturingssysteem Afbeelding
  • In het laatste scherm kun je kiezen uit het volgende:
    • cd
    • usb
    • iso
Vervolgens verander je de opstartvolgorde in de bios en start je met deze aangemaakte cd of usb.
  • Klik op Windows Recovery
  • tabblad OneclickFix
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”