Plaats reactie
1
Hoi mensen,

Ik ben Robot_Pedro, bijna 58 jaar oud en woonachtig in Nederland.
Op Computergebied weet ik aardig wat.
Ik ben via een Belgische forum hierop terecht gekomen.
Na het enigzins bestuderen van dit forum, kreeg ik de indruk dat dit forum wel gezellig is en je op Hijackthisgebied zelf mag proberen de problemen op te lossen, kom je er niet uit dan mag je hulp vragen.
Op Hjackthis gebied weet ik aardig wat, ook al ben ik er niet volledig voor opgeleid.
Doch in loop der jaren heb ik van Hijackthis experts geleerd waarop ik moet letten voor besmetting, ook weet ik hoe ik kan bepalen of ik een Virus c.q. Trojan heb dan wel andere rotzooi.
De opleiding volgen kan altijd nog, zal zien wat ik ga doen in de toekomst.
Nu gaat het mij erom dat ik mijn Computervaardigheden kan delen met anderen.
Mijn motto is indeze, een mens is nooit te oud om te leren.
Oke nu weten jullie iets van mij en we zien elkaars berichten vast wel een keer.
Groetende, Robot_Pedro :Typer:
3
Welkom op het forum Pedro,
Robot_Pedro schreef:Na het enigzins bestuderen van dit forum, kreeg ik de indruk dat dit forum wel gezellig is en je op Hijackthisgebied zelf mag proberen de problemen op te lossen, kom je er niet uit dan mag je hulp vragen.
Dit is niet helemaal de insteek van de sectie 'Infectie problemen (HijackThis / DDS logs)' want de mensen met problemen plaatsen een aantal logjes uit het stappenplan en moeten juist niet zelf gaan proberen om malware gerelateerde problemen op te lossen met een heel arsenaal aan tools want dit kan juist negatieve gevolgen hebben. Toevallig heb ik laatst nog een BLOG bericht geschreven.

'Geïnfecteerde computer? wat moet u wel en niet doen!'...
Robot_Pedro schreef:Nu gaat het mij erom dat ik mijn Computervaardigheden kan delen met anderen.
Mijn motto is indeze, een mens is nooit te oud om te leren.
Hulp en advies is natuurlijk altijd welkom en op computer gebied raak je nooit uitgeleerd... :D

:welkom:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Mag ik u ook welkom heten op dit forum.
Qua leeftijd schelen we niet veel als 64 jarige zijnde maar een expert ben ik zeker niet en verre van dat.
Ik weet aardig goed met de computer te werken maar problemen oplossen gaat vaak boven mijn pet en heb ik vaak hulp nodig van zonen en kleinzoon.
6
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de warme welkom.
Ik ontving aardig wat berichtjes en zal proberen deze vandaag na mijn beste weten te beantwoorden.

Beste Maxstar,

Hetgeen jij aan mij uiteenschetste moet ik eerlijk zeggen dat ik het zo wel begrepen had, maar jouw uitleg is helder en duidelijk.
Inderdaad moet je met die tools oppassen, mensen die niet zo op de hoogte zijn hiermee, kunnen inderdaad beter zelf niet mee aan de slag gaan.
Zoals ik in mijn begin bericht zei, weet ik wel aardig wat met Hijackthis operatie, desalniettemin geldt het voor mij precies hetzelfde.
Ik heb 7 jaren gefunctioneerd op het pc Pitstop forum en keek hoe de Hijackthis experts en helpers dat deden, ook kreeg ik van een dame die daar Hijackthis Administratice is, tips waarop ik moet letten van eventuele besmetting.
Ik had daar een forum vriendin die Hijackthis Adviseuze is, uiteraard keek ik ook hoe zij de mensen in nood hielp, maar ik mocht niet van haar, de tools uitvoeren, dit voor mijn eigen bestwil, dus deed ik dit niet.
Gegeven moment had ik voordat ik dingen weet op Hijackthisgebied, zelf een besmetting op mijn Computer en kreeg hulp van haar en ook weleens anderen als zij geen tijd had, moest toen een tool uitvoeren en ja wanneer je dit soort dingen vaker doet, dan krijg je van zelf ervaring.
Vorig jaar zou ik een Hijackthis opleiding gaan volgen, echter ging het er zo chaotisch aan toe waardoor ik sterretjes zag, dat ik de brui er aan gaf.
Ondanks dit heb ik toch geleerd hoe je er achter kan komen of een bepaald iets een besmetting is.
Ik heb als besturingssysteem Windows 7 64-bits versie, indien ik een tool uit moet voeren omdat mijn systeem een infectie heeft; niet te hopen voor me, dan is het de vraag of die tool compatible is met de 64-bits versie van Windows 7.
Enfin, ik heb een schone installatie, ik behoef mij niet in die materie te verdiepen.
Maar mocht het zo zijn dat het gebeurd; ik download weleens van een p2p-site en daar moet je mee oppassen; de p2p-site die ik gebruik controleerd automatisch al of een mp3 file geïnfecteerd is, doch je kan nooit weten, zelf controleer ik ook met mijn virusscan, je loopt natuurlijk de kans dat je ondanks dat het gecontroleerd word, toch iets oploopt, dan zal ik het probleem oplossen, kom ik er niet uit, sla ik alarm.

The old wizzard wrote:
Mag ik u ook welkom heten op dit forum.
Qua leeftijd schelen we niet veel als 64 jarige zijnde maar een expert ben ik zeker niet en verre van dat.
Ik weet aardig goed met de computer te werken maar problemen oplossen gaat vaak boven mijn pet en heb ik vaak hulp nodig van zonen en kleinzoon.


Dat mag u.
Inderdaad is het maar 7 jaar verschil, u behoefd geen expert te zijn, uiteraard kan ik aardig goed overweg met de Computer, maar ik kan u verzekeren dat ik net als ieder ander ook niet alles weet.
Kortom: We weten allemaal wel wat.
Je leerd het beste wanneer je regelmatig Computerforums bezoekt.
In mijn tijd dat ik bij pc Pitstop kwam, wist ik alleen hoe je moet programmeren maar op hardware was ik niet zo onderlegen.
Net als ervaring opdoen met Hijackthis, deed ik ervaring op, door vele postingen te bekijken bij die Amerikaanse forum en in 2007 had ik conversaties met een Computer monteur.
Ik kan u verzekeren old_wizzard, als ik dit niet gedaan had, dan was ik niet verder gekomen dan alleen meepraten over programmeren.
Men leerd dus het beste door vele postingen te bekijken en sommige dingen na te doen.
Betreft uw klein kinderen, tja de Jeugd word met de Computer groot gebracht.
Mijn zoon van bijna 23 jaar weet ook al iets meer dan ik, maar ik kan ermee leven.
Toen was het een andere tijd waarbij wij ouderen, toen jong niet echt de kans kregen door wat voor oorzaak dan ook, ook de scholen in onze tijd waren niet met dit soort dingen bezig, nu anno 21e eeuw zijn de scholen eral mee bezig.
Ik denk dat indien u de scholen van uw klein kinderen gaat bekijken, dat u de Computers en\of Laptops al op de schoolbanken ziet staan.
Dus het feit dat u niet alles weet en uw klein kinderen weleens advies aan u geven, niet getreurd.

The short message from Knutselsmurf is:
Welkom_Pedro.
En met zijn allen zal het zeker wel gezellig worden op dit forum
dat denk ik ook wel.
En dat we maar veel innovatieve berichten mogen zien.

Totziens
8
Hai Juisterr,

We kennen elkaar inderdaad, maar neen ik gebruik niet altijd deze naam.
Ik moest een nickname verzinnen en kwam op deze terecht.
Pedro omdat iemand mij vroeger zo noemde en Robot, tja ik bevind mij op de digitale snelweg en voel mij virtueel, samengevoegd werd het Robot_Pedro.

We spreken elkaar wel weer.
10
Robot_Pedro schreef:Hai Juisterr,

We kennen elkaar inderdaad, maar neen ik gebruik niet altijd deze naam.
Ik moest een nickname verzinnen en kwam op deze terecht.
Pedro omdat iemand mij vroeger zo noemde en Robot, tja ik bevind mij op de digitale snelweg en voel mij virtueel, samengevoegd werd het Robot_Pedro.

We spreken elkaar wel weer.
We kunnen elkaar, mag ik weten onder welke naam, mag evt. per pm als je dat liever hebt.
*******
Afbeelding

Twitter - - -
**
facebook
******
AQMRB - Alliance of Qualified Malware Removal Boards
12
Dank je Chato.

Juisterr we kennen elkaar van de forum van Miekiemoes.
Mijn naam daar was Santa Maria.
Ik ken je daar als Embryo.

8)

Zo zie je maar weer dat de wereld via de digitale snelweg maar klein is.
14
Bedankt voor de link, Juisterr.
Ik wist niet wat ik zag, toen ik die link van jou aanklikte.
De site is veranderd constateerde ik.
Betreft het kennen van elkaar, sorry dat berust dan op een misverstand.
ik neem trouwens aan dat je Emphyrio bedoeld.
Inderdaad, ik twijfelde al een beetje toen ik de verkeerde naam ingevoerd had.
Geeft niks, zijn erger dingen op de wereld, zoals hongersnood in de Hoorn van Afrika, maar daar gaat deze topic niet over.
Ik ben hier pas en wil het zogoed mogelijk doen, zonder off topic te gaan, staat zo slordig tegenover de dienst uitvoerende personeel.
In het kader hiervan ga ik dus er niet overdoor.
In iedergeval zullen wij elkaar wel vaker op het forum tegenkomen, hopelijk zonder malware problemen.
Ik wil gelet op het Hijackthis gebeuren toch een beetje bij blijven, ik ga dus met jullie goedvinden de Hjt of Dds logjes volgen en zien hoe jullie het doen.
Geen nood mensen, net als ik bij pc Pitstop van mijn gewezen forum vriendin het niet na mocht doen, zal ik het nu ook niet doen.
Maar om bij te blijven zal ik zo nu en dan wel jullie reacties bestuderen.
Wie weet zeg ik wel, ik vind het toch wel leuk om die logjes op te lossen en pak ik alsnog de draad op, om die opleiding te gaan volgen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”