Plaats reactie
1
Hallo, is het mogelijk om gmail berichten van de voorgaande jaren te
selecteren en op te slaan op een externe hdd / usb stick?
Zodat er extra cloud opslagruimte vrij wordt gemaakt.
Dus verplaatsen van de berichten van de cloud naar een extern opslagapparaat.
Alvast bedankt voor reactie(s).
4
Bedankt @pearl en @Black Tiger voor jullie advies.
Ik werk hoofdzakelijk op een chromebook, echter ook op een windows laptop.
Dus ik zal mailstore home proberen. Ik houd jullie van de voortgang op de hoogte,
5
Ivm privacy gebruik ik MailStore niet. Mails downloaden en opslaan via Google lukt me helaas niet. Export: deel 1 is een zipbestand van 102 KB.
Deel 2 is 6,83 GB groot. De downloadvoortgang wordt in het begin netjes weergegeven, maar valt na enige tijd weg. Na lang wachten (ca 50 minuten), is er een niet bevestigd crdownload bestand van 2,4 GB alsmede een takeout bestand van 102 KB op de HDD opgeslagen.
6
Ivm privacy gebruik ik MailStore niet.
Kun je dat eens nader toelichten? Wat heeft Mailstore met privacy te maken of een gebrek daar aan? Want dat begrijp ik niet helemaal.
Het is immers een programma wat je mails download (of uit je lokale bestanden vist i.g.v. gebruik van een e-mail client) en lokaal opslaat.
Er wordt immers geen gebruik gemaakt van Mailstore servers en ook niet van opslag in de cloud.
Greetings, Black Tiger.
7
Bedankt @Black Tiger voor je bericht.
Zie bijgaande png. Begrijk ik het wellicht verkeerd?
8
Ik denk niet dat je het verkeerd begrijpt.

Als je Gmail niet via je mail client (bijv. Thunderbird of Outlook) gebruikt maar via webmail, dan zal de applicatie inderdaad toegang moeten hebben om bij de mails te kunnen om een back-up te maken. Zonder toegang kun je immers geen back-up maken.

Ik werk zo goed als nooit via webmail en haal van al mijn e-mail accounts de mail via e-mail clients binnen. Mailstore hoeft in dat geval dan ook alleen maar de mails uit de lokale bestanden te vissen en hoeft het programma niet zelf in te loggen bij de betreffende accounts.
Greetings, Black Tiger.
9
Ter info. Ik heb bijgaande png verwijderd, je e-mail adres stond er in vermeld en dat zou kunnen leiden tot extra spam of spoofing.
Greetings, Black Tiger.
10
Bedankt @Black Tiger voor het verwijderen van mijn png! Zeer attent!
Ik ben al een tijdje bezig om mijn gmailarchief gedownload te krijgen via Google, tot op heden helaas zonder succes.
Het downlaod bestaat uit 2 bestanden, #1 kleinner dan 1 MB, #2 ca 7 GB. Download #1 lukt telkens, #2 niet.
Download naar usb stick > onvoldoende rechten.
Download naar c-schijf w10 laptop, leek gelukt, echter bij het kopieren werd #1 een png en bij #2 verscheen een rood kruis.
Download vandaag naar externe hdd via chromebook mislukt, #1 aanwezig, #2 niet.
Groet, Hermie
11
V.w.b. het verwijderen graag gedaan, maar heel eerlijk moet ik zeggen dat ik helaas niet zo attent was. :-[
Ik had het niet opgemerkt maar werd er gelukkig door een andere gebruikster (Roxmarie) op gewezen, waarvoor dank, dus de eer van attent zijn gaat naar haar toe. :good:

V.w.b. het downloaden van je Gmail archief. Als dat niet via Mailstore Home gebeurt zal misschien @pearl of iemand anders je kunnen adviseren, ik gebruik die methode nooit dus geen ervaring mee.
Greetings, Black Tiger.
12
Bedankt @Black Tiger en @Roxmarie voor jullie bijdrage.
Ik wacht rustig af op hulp van iemand die ervaring heeft met het downloaden van het gmailarchief.
Groet, Hermie
13
Hermie schreef: 7 GB.
Ik ben er voor de grap nu ook mee bezig, en zie dat je kunt aangeven hoe je het geleverd wilt krijgen.
En je kunt werkelijk alles van google downloaden. Ik heb alleen mijn email archief gedaan.
Wat afbeeldingen om het duidelijk te maken.
Je kunt dus bij de gmail aangeven dat je alle mailgegevens wilt hebben, het viel mij op toen ik hierop klikte dat niet alles geselecteerd was, wat ik wilde. Mijn aangemaakte mappen.

Afbeelding
Klik bij de rode pijl op het vakje, het wordt dan mogelijk om zelf te kiezen wat er meegenomen wordt in de back-up. Scroll helemaal door naar beneden om b.v. persoonlijk aangemaakte mappen te selecteren (deze stonden bij mij namelijk niet aan)
Afbeelding
In het de afbeelding hieronder kun je aangeven hoe groot de archieven mogen worden, wellicht handig om dit op 2gb te laten staan. Dan krijg je als het goed is meerdere downloadlinks die makkelijker te dwonloaden zijn. En een zip bestand groter dan 4gb laat zich ook niet op alle usb-stick plaatsen, omdat ze soms in fat32 geformateerd zijn, en ze niet grotere bestanden lezen dan 4gb.
Afbeelding

Edit:
Ik zie dat het gedwonloade mailrchief mbox alsextensie heeft, geen idee hoe je dit uit zou moeten lezen.
14
Bedankt @Roxmarie voor je reactie.
Ik heb de google download procedure meermaals doorlopen, begrijp dan ook niet dat google een 2e bestand van ca 7 GB (!) als download aanbiedt.
Heb zelfs 1 keer als downloadgrootte max. 1 GB ipv 2 GB gekozen maar ook daar ging het mis.
Zie ook mijn bijgaande screenshots.
Afbeelding

Afbeelding
15
Nog tips? Ik ben helaas nog niet verder gekomen met de aanmaak van het gmail archief. Wat te doen? Waarom is deel 2 zo groot?
Ik werk hoofdzakelijk met een chromebook.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”