Plaats reactie

Gebruikt u Linux?

Ja ik gebruik Ubuntu.
Totaal aantal stemmen: 5 (33%)
Ja ik gebruik Open Suse.
Totaal aantal stemmen: 1 (7%)
Ja Ik gebruik Mandriva. (Geen stemmen)
Ja ik gebruik Kubuntu.
Totaal aantal stemmen: 1 (7%)
Ja ik gebruik een andere distributie.
Totaal aantal stemmen: 4 (27%)
Nog niet maar ben het wel van plan? (Geen stemmen)
Nee, maar heb Linux wel ooit gebprobeerd?
Totaal aantal stemmen: 4 (27%)
Totaal aantal stemmen: 15
1
Ik ben wel benieuwd eigenlijk wie er van de forum-leden Linux gebruikt of wel eens gebruikt heeft.
Vandaar dit topic met een Poll vraag erbij.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
2
Alleen op mijn server gebruik ik Cent OS maar die staat niet in de Poll. :-[

Ik gebruik vooral Live Cd's als red-middel om bestanden e.d. veilig te stellen indien nodig, een volwaardig Linux systeem voor dagelijks gebruik heb ik momenteel niet draaien.
Dit heb ik wel gehad, alleen gebruikte ik deze bijna niet.

Groet Maxstar
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Heb reeds diverse Linux distributies geprobeerd zowel geïnstalleerd als van een live cd en dan voornamelijk om bestanden veilig te stellen. Ook gebruik ik ze de laatste tijd vaker vanaf een USB-stick.

Heb de volgende al eens geprobeerd

DSL, Puppy Linux, TinyMe Ubuntu, Kubuntu, openSUSE.

Ubuntu heb ik ooit geïnstalleerd gehad als OS maar daar maakte ik zelden gebruik van.
Groetjes Dasle
4
Ik heb een laptop met Ubuntu en een USB stick met Ubuntu om de PC op school van mijn USB stick op te starten.
Voor algemeen gebruik werkt het perfect, en zeker op school ;D
5
Ooit eens red-hat op mijn oude pc geinstalleerd gehad, maar kon er niet erg aan wennen, en daarna heb ik nooit meer iets met Linux gedaan.
Geef mij maar mijn vertrouwde Windows. ;)
6
Op één computer heb ik Ubuntu 9.10 draaien en ben daar zeer tevreden over op mijn andere computer heb ik Windows XP met Windows 7 RC1 in dual boot.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
9
De populariteit van Linux is de laatste jaren flink aan het dalen (bron).
Ondanks de sterke opkomst van Ubuntu halverwege dit decenium.

Mijn eerste kennismaking met Linux was met Red Hat Linux (het latere Fedora).
En ik vond het ver-schrik-ke-lijk!!
Het ziet er niet uit en ik kon er maar niet aan wennen. Toen heel wat jaren niets (tja, Windows dan), maar tijdens de opleiding kwam ik in aanraking met Slackware, wat ik nog steeds gebruik. Althans een variant hierop: BackTrack. (Sinds kort is BackTrack overgestapt op Ubuntu ipv Slackware).

Ik heb wel eens wat andere distro 's bekeken (DSL, PuppyLinux, FeatherLinux) maar ik ben inmiddels een echte 'Debian-fan' geworden.
Ubuntu, wat afgeleid is van Debian, heb ik op de computer van mn zoon staan, vanwege de gebruiksvriendelijkheid.
En een computer draait op CentOS, die het hele netwerk regelt en 'in de gaten houd'. Heb bewust gekozen voor CentOS omdat dit IMHO een van de veiligste linux-distro' s is.
Maar de meeste computers draaien hier dus op Debian ('Lenny').

Windows is mooi en is helemaal niets mis mee.
Het is slechts een persoonlijke voorkeur en afhankelijk van hoe je tegen een computer aankijkt.
Voor gewoon wat internetten, mailen, chatten, muziek luisteren, enz voldoet Windows prima.
Maar ik wil toch wat meer.

oh, sorry, ja ik gebruik Linux, Debian dus.
Zeg maar Duncan.
10
Ik vindt het erg leuk om met Linux te spelen dit komt doordat mijn broer er alleen maar mee werkt.
Ik heb diverse versies geprobeerd maar telkens liep ik toch weer tegen allerlei problemen aan waar ik zo snel geen oplossing voor kon vinden, en mijn broer wil niet alles voorkauwen en laat me altijd maar aanklooien :-\ hierdoor heb je Linux het snelste onder de knie zegt hij.. :conf:
Nou das makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb al diverse Linux versies uitgeprobeerd en met Ubuntu kon ik aardig overweg, Mandriva, OpenSuse, PC linux, Lindows vondt ik helemaal niks.

Ik heb de Debian versie eens bekeken, dit zijn 31 cd's of 5 dvd's :w00t:
Waarom zoveel, en wat is dit allemaal... :eek:
11
wel ,even alle reaktie's overlopen , en lees gewoon dat het werken met linux ( welke versie dan ook ) niet zo evident is
ik lees meer con's dan pro's , waar mede ik in geen enkel geval linux afbreek , ieder systeem heeft voor- en nadelen
als je vraagt naar de voordelen dan krijg je een ganse lijst , maar vraag niet naar de nadelen want blijkbaar is dit uit den boze ( of bestaan die niet ?)
ik heb hier ergens op een forum dit reeds gevraagd maar kreeg lik op stik
noteer dat ik geen grote favoriet ben van windows ( er zijn betere ja ja ) maar de werkvloer gebied me om deze onder de knie te houden en bedoelde bedrijven zijn niet van de minste,
gelukkig zijn er fervente gebruikers en die je moet een pluim geven :good:
12
Ik maak gebruik van Centos op mijn servers en thuis heb/had ik dualboot Ubuntu/Windows XP.
Toen ik een nieuwe pc kocht was ik van plan om alleen maar Ubuntu te draaien.
Tot ik een Windows 7 installatie dvd bij mijn nieuwe zelfbouw pc kreeg als cadeautje van de leverancier ( ultimate 64bits).
Ik was eigenlijk meteen verkocht en verknocht.
Ik ben en blijf nog steeds een fan van Ubuntu en ben ook van mening dat dit de enige schil is die een beetje mee kan komen met W7.
Ik hoop alleen maar op meer ondersteuning van games want ik denk dat dit veel mensen tegenhoudt om linux te proberen/gebruiken.
//Hans O0
Van der Toorn Internetdiensten
13
Ik ben maar eens een experiment begonnen.

Ik heb op mijn hoofd laptop windows eraf gegooid en ben overgestapt op linux. (kubuntu-12.04.1)
Waarom kubuntu?
Voornamelijk voor de ondersteuning. Ubuntu heeft toch wel de beste driver ondersteuning out of the box en kde zorgt voor de 'eye candy'

Ik ga deze computer gebruiken als een gewone gebruiker, internet, media, ect.

Pro's tot dusver:
-lekker snel
-eigenlijk werkte alles direct
-Mooie alternatieven voor de gewone windows programma's

Con's
-Netflix werkt niet vanwege een drm ondersteuning in silverlight ::)
-Power management blijft raar doen, alles staat op het moment uitgeschakeld. mijn display bleef uitvallen na 2 minuten, ongeacht de instellingen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
14
Vladimir schreef:Netflix werkt niet vanwege een drm ondersteuning in silverlight ::)
Het open-source alternatief voor silverlight is moonlight.
Is eenvoudig te installen vanuit synaptic / kynaptic
Zeg maar Duncan.
15
Chato schreef: Het open-source alternatief voor silverlight is moonlight.
Is eenvoudig te installen vanuit synaptic / kynaptic
I know, maar moonlight kan niet omgaan met drm ;)
http://blog.mpshouse.com/?p=625
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”