Plaats reactie
1
Hallo,

Om te beginnen weet ik niet of dit de juiste sectie is voor deze vraag, dus als dat zo is meld het a.u.b.

Bij mijn afdeling van de organisatie hebben wij o.a. MacBook Pro-laptops liggen.

Kleine beschrijving van deze machines:
- MacBook Pro 15" (medio 2012)
- 2,3 GHz Intel Core i7
- 4 GB RAM
- NVIDIA GeForce GT 650M grafische chip
- Draait op dit moment OS X versie 10.10.5 (ik gok dat de computers hier NetBoot gebruiken om op te starten, hoewel ik hier verder geen verstand van heb).

Het probleem:
Als ik dan zo naar die hardware kijk die in die dingen zitten, zou het behoorlijk rap moeten werken. Dit is dus niet het geval. Constant 'strandballen' op hrt scherm en wachten, wachten en nog eens wachten.

Er worden programma's als Photoshop, Illustrator en InDesign gebruikt soms, maar vaak is zelfs de Finder zo dramatisch traag dat ik dat soms ook opnieuw moet starten. Ook o.a. Office Word wordt met enige regelmaat gebruikt en het werkt allemaal in zijn geheel 2x zo traag als mijn Mac mini thuis met *slechts* een 1,4 GHz i5 (zie in onderschrift).

De vraag:
Liggen deze problemen aan de hardware, brakke software of aan de ICT-afdeling die sinds april vorig jaar ook Macs moet beheren i.p.v. Pc's?

NB: dit is één van de vele problemen op onze afdeling, sinds april afgelopen jaar is het van kwaad tot erger geworden met de computers daar.
Er zijn al tientallen emails verzonden naar de IT luitjes maar er is nog geen enkele verbetering te merken...

Mijn excuses dat het zo'n verschrikkelijk lang verhaal is geworden om het uit te leggen, maar ik hoop dat het te snappen is.

Alvast bedankt voor al het meedenken en helpen. Iedereen die denkt iets te weten, roep het a.u.b.!
Alle beetjes helpen.

Mvg,
Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
3
Dat Support-artikel heb ik zelf ook al doorgenomen.

Ik heb onlangs gehoord dat de ICT afdeling bij ons waarschijnlijk binnenkort problemen gaan 'oplossen'.
Of dat ook de Macs een stuk soepeler laat werken betwijfel ik.
Ik zit nu ruim anderhalf jaar op die afdeling, maar er heeft in die tijd nog nooit iets probleemloos gewerkt. Of het zijn de computers of de printers die niet goed werken of weer iets anders gaat fout.

Maar eigenlijk sinds OS X 10.10.x Yosemite werden de problemen erger. Tegerlijkertijd werd ook Adobe CC 2014 uitgerold. Dat werkte ook niet erg fantastisch.
CC 2015 werkt al iets stabieler, maar niet uitstekend zonder haperingen e.d.
Met OS X 10.8.x Mountain Lion werkte het het geheel in ieder geval beter, alleen dat OS wordt niet meer ondersteund... Dus ze moesten wel.

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”