Plaats reactie
16
porrelaar schreef:Probleem is dat ze na verloop van tijd vanzelf verdwijnen, alsof ik ze eruit getrokken zou hebben, wat echter niet het geval is. De iMac raakt dan om wat voor reden dan ook het contact met beide USB apparaten kwijt. En ik krijg dan de melding dat de schijf niet juist is verwijderd, terwijl die er nog gewoon in zit.
Kan aan de aansluiting liggen.
porrelaar schreef:Dat moet je volgens mij meer als een richtlijn zien.
Natuurlijk is dat een richtlijn en die richtlijn is niet zo maar opgesteld.
We zijn allemaal vrij om die richtlijn te volgen of niet  :pray:
porrelaar schreef:Het grijze scherm was geen gevolg van de sluimerstand.
Ja daarom zei ik ook 'wellicht', ook doordat hier helemaal géén sluimerstand wordt gebruikt.
porrelaar schreef:Het lijkt me een goed idee om de systeemvoedingsinstellingen te wijzigen. Ik ben alleen even het spoor bijster. Waar kun je die instellingen wijzigen? Via Systeemvoorkeuren > Energiestand? Of moet ik op meer plekken zijn?
en sluimerstand beeldscherm op 15 minuten.
Is dat voldoende of moet ik nog meer doen in dat venster? Bijvoorbeeld het vinkje weghalen voor 'Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk'?
Ja in dat venster hier zijn bij beide keuzevakjes geen vinkjes.
Test om alle sluimerstand uit te schakelen, ik gebruik hier géén sluimerstand.
porrelaar schreef: En nog een vraag: is het normaal dat in Finder de grootte van de verschillende back-ups in TimeMachine niet wordt weergegeven?
Klik erop en vervolgens druk darna op de Spatie-balk dan wordt vervolgens berekent, het kan heel ang duren.
Afbeelding Note: laatste screenshot in laatste bericht gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
17
Ik heb -om te testen- de Mac een uur aan laten staan, zonder dat ik er verder wat mee deed. Na een kwartier ging het beeldscherm op zwart (dat is ook zo ingesteld); 1 klik met de muis maakte het beeldscherm weer wakker. En nu, een uur later, staan de USB stick én de ext HDD nog steeds op het bureaublad en ze zijn ook zichtbaar in Finder. En nu maar hopen dat dat zo blijft...

Ik heb de energieinstellingen aangepast naar aanleiding van je laatste reactie en de 2 resterende vinkjes weggehaald.

De USB stick heb ik er net uit gehaald, na in Finder op Eject te hebben geklikt. De externe harde schijf laat ik permanent aangesloten. Ik zet de iMac nu uit en zal het een paar dagen aankijken of alles in orde blijft.

Ha, je hebt mijn laatste screenshot aangepast, schrijf je. Huh, ik had in dat screenshot toch 2 x mijn naam weggehaald? Even checken... je hebt gelijk: mijn naam stond nog een derde keer in dat screenshot. Ik had er 1 over het hoofd gezien. Goh, je hebt zo wel veel werk aan mij. Sorry! En nogmaals hartelijk dank voor al je hulp. :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”