Plaats reactie
1
hallo, 
ik heb een macmini met systeem El Capitan op. Voor een streamingtoepassing heb ik wel bepaald het lagere systeem Mavericks nodig.
Op de apple store kan ik het niet meer  downloaden, gaat alleen naar hogere. Nu heb ik het wel van een  vriend mogen downloaden maar krijg het niet op een stick gezet!ëre
ik heb het gedownload met mijn windows 7 en de stick in exfat geformatteerd, een van 16gb en ook al een van 64gb!
als ik het erop wil kopiëren of opnieuw wil downloaden direkt op die stick krijg ik de melding:
Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar op verwisselbare schijf. Beschikbare ruimte 15,1GB
Er is 734 PB meer nodig om deze bestanden te kunnen kopiëren

kan iemand helpen aub? bedankt!
2
Je kunt Mavericks alleen downloaden via de App Store wanneer Mavericks vroeger op je Mac heeft gestaan (of op een andere Mac waarbij je voor de store dezelfde Apple ID gebruikte). Alleen dan staat Mavericks vermeld bij Aankopen en kun je dat oudere OS opnieuw downloaden.

Wat jij nu probeert heeft geen zin. Wanneer je het gedownloade Mavericks kopieert naar een USB stick, dan zal die USB stick niet opstartbaar worden. Je kunt dan geen verse installatie van Mavericks uitvoeren op je Mac Mini.
Blijkbaar heb jij een vriend die wel ooit Mavericks op zijn Mac had staan. Hij mag dus wel Mavericks opnieuw downloaden. Mavericks op een USB stick zetten waardoor die USB stick opstartbaar wordt, moet gedaan worden met een Mac. Dat lukt niet met een Windows computer. De USB stick zal namelijk opnieuw geformatteerd worden volgens een bestandssysteem dat Windows helemaal niet kent.
Je vriend had dus na downloaden van Mavericks zelf die bootable OS X Maverikcs USB stick voor jou moeten maken. Daarbij had hij dan deze handleiding kunnen volgen: https://www.appletips.nl/10-9-os-x-mave ... ick-maken/

En lees vooral ook de waarschuwingen door op deze website: http://osxdaily.com/2014/12/30/re-downl ... app-store/
Ik vind het nogal wat om terug te gaan naar een ouder besturingssysteem vanwege een streamingtoepassing. Ik vraag me af of er geen andere streamingtoepassing mogelijk is die wel gebruikt kan worden onder El Capitan.. Maar goed, dat is jouw beslissing.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”