Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb (onder Windows 8.1) al jaren Avast Free met tevredenheid tot vorig jaar (zie ander topic hier) ik opeens geen mail meer kon binnenhalen behalve als ik even mijn mailschild uitzette. Een oplossing ervoor niet echt gevonden. Later in het jaar gaf Avast opeens aan dat ik opnieuw Avast moest verlengen/registreren. Dit lukte niet, ik krijg wel dat schermpje om tussen de betaalde en free versie te kiezen maar als ik klik op Free dan gebeurt er verder niks. Met mijn geregistreerde gegevens aangemeld (terwijl ie dat al was) en opeens deed Avast Free het weer. Begin december jl. begon hetzelfde euvel weer! Avast verwijderd en de restjes ervan verwijderd via zo'n tooltje dat was te downloaden via de Avast site en wat via Windows veilige modus de restanten weghaalde. Daarna Avast Free opnieuw gedownload via de Avast site. (versie 17.9.2322 build 19.93761.0) En nu precies een maand en 3 dagen later begint het weer dat Avast aangeeft dat mijn licentie verlopen is en of ik de gewenste bescherming opnieuw voor een jaar wil selecteren! Er sinds mijn (totale Avast) herinstallatie van 6 december jl. nog geen jaar verstreken en nu begint het alweer. Overigens na selecteren (links) van de Free versie kom ik in een scherm voor de Gratis 20 dagen premium proefversie, daar klik ik op de link/knop: Liever Niet omdat ik die niet wil proberen maar verder gebeurt er dus niks en is Avast Free dus niet verlengd!
Overigens las ik dat tegenwoordig zelfs Avast Free verlengen om het jaar niet meer nodig is? Iemand enig idee voor een oplossing?

Alvast bedankt!

Ronald 
3
Hoi,

Wat je beschreef hierboven is precies zoals ik het al tig keer geprobeerd heb. (je kan met een kruisje afsluiten of met Liever Niet als je die 20 dagen proefversie niet wilt, volgens de Avast site zit daar geen verschil in vond ik al eerder) (ik heb Avast Free dan ook al jaren en heb voorheen al zo vaak weer een jaar verlengd op precies dezelfde manier) Desondanks heb ik nu net de hierboven genoemde stappen nog een keer laten uitvoeren door iemand anders hier in huis zonder dat ik er zelfs maar naast wilde staan, maar diegene kwam net met hetzelfde resultaat: er gebeurt helemaal niks! Raar is ook na mijn totale herinstallatie van 6 december is er ook natuurlijk geen jaar verstreken, dus ik zou eigenlijk helemaal nog niet moeten verlegen maar pas in december 2018! Ik heb trouwens ook geprobeerd in die e-mail van Avast van 6 december opnieuw in die mail te klikken van ze op die link voor activatie maar die is expired wordt er aangegeven.

Alvast bedankt!

Ronald
5
Hoi,

Top! Want verwijderen en opnieuw installeren is misschien de snelste oplossing maar dan zit ik misschien over een maand en 3 dagen weer hier met hetzelfde probleem haha. Ik zou inderdaad graag weten waar het aan ligt. Bedankt alvast! Ronald
6
Hallo,

Ik wil nog wat toevoegen misschien is het van belang? Ondanks dat Avast Free aangeeft dat ik moet verlengen, blijven bepaalde onderdelen nog steeds werken, hoort dat zo? Ik bedoel hiermee rechtsboven in mijn browser geeft Avast nog steeds aan met rood of groen of een site veilig is volgens hen. En over dat probleem dat ik sinds vorig jaar opeens alleen e-mail kan binnenhalen als ik handmatig mailshield even uitzet, dat is nog steeds zo dat ik mailshield uit moet zetten voor ik mijn mail kan binnenhalen. Als Avast Free zichzelf volledig uitgeschakeld had omdat ik moet verlengen zouden die twee dingen niet meer moeten werken of is dat normaal?

Groet,
Ronald
7
Hallo,

Diegene die ik geprobeerd heb te bereiken reageert jammer genoeg niet.
Dus het besten is toch weer om avast! geheel te verwijderden:
Verwijder volgens de handleiding avast! http://www.gratisvirusscanner-downloade ... rwijderen/
Gebruik ook de avastclear.

Het beste is dan om het volgende programma uit te voeren zodat ik kan kijken of er nog restanten staan.
Zo weten we dan zeker of alles weg is voor je de nieuw installeert:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hoi,
Avast Free zojuist verwijderd en daarna in veilige modus dat avastclear tooltje gebruikt! Ik kreeg trouwens voor ik Avast Free verwijderde via het comfiguratiescherm van Avast de "mogelijkheid" om te verijderen danwel Avast opnieuw te verlengen. De eerste keer (hoopvol) voor verlengen gekozen, Avast gaf aan dat dat gebeurd was en vervolgens bleef alles hetzelfde, zelfs na opnieuw opstarten!? Dus gooi maar in mijn pet haha. Hierbij
Addition.txt
de gevraagde bijlagen van FRST. Alvast bedankt weer! Ronald
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Hallo,

Stap 1.
Verwijder de volgende programma's:
Java 8 Update 31 <== verouderde versie mocht je Java nog gebruiken kan je de nieuwste weer downloaden.
Online Armor 7.0 <== die bestaat niet meer en word dus ook niet meer up to date gehouden.


Stap 2.
Gestart vanaf C:\Users\Ron\Install Programma's\Farbar Recovery Scan tbv pcwebplus
Sleep de tool FRST vanuit die map naar je bureaublad.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fixlist.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hoi,

Oké, ga ik binnenkort ff doen maar dan draai ik eerst een backup van alles. (ik wist niet dat FRST persé vanaf het bureaublad moest?...er stond bijvoorbeeld vanaf je bureaublad haha) Ik heb nog wel twee vraagjes:

Wat is een veilige download locatie voor Java, (mocht ik 'm ergens voor nodig hebben) is dat gewoon bij Java.com?
En vraag twee is wat is een goed alternatief voor die gratis Online Armor?

Bedankt alvast!

Ronald
11
Hallo,

Als het txt bestand op de zelfde locatie staat is ook goed, maar omdat het nog wel eens moeilijk is om de tool te vinden raden wij bureaublad aan.
Java kan je het beste bij de eigen pagina halen: https://www.java.com/nl/download/

Een vervanger voor Online Armor, je zou eens kunnen kijken naar Comodo https://www.comodo.nl/software/Comodo_Firewall
Je zou kunnen overwegen om meten het gehele pakket te nemen Comodo Internet Security: http://www.gratisvirusscanner-downloade ... -security/
Want lees de testen maar eens door: https://www.av-test.org/en/antivirus/ho ... ober-2017/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Hoi,

O' oké FRST vroeg idd om de txt bestanden op dezelfde locatie op te slaan en ik had er speciaal een map voor aangemaakt zoals je zag. Java wordt volgens mij gebruikt door mijn zoontje vanwege Minecraft.

Ik heb je links bekeken (en ook gelijk wat verder gezocht) maar ik snap iets nog niet helemaal: Een combinatie van AV en FW zou zeker eventueel een optie zijn maar als ik die link bekijk van Comodo Internet Security dan heeft Comodo de score: Protection, Performance, Usability, 4,5/6, 3,5/6, 5/6 Terwijl Avast Free 6/6, 5/6, 5,5/6 scoort, toch?
(maar Avast Free heeft geen gratis ingebouwde firewall of wel?) (ik weet niet of de volgorde er ook nog toe doet, dan zou Avast Free op de 2e plaats staan en Comodo op plaats 7?)
De Comodo firewall komt idd wel goed uit de tests (zover ik er wat van snap haha) soms wordt ZoneAlarm genoemd als beter. In het verleden had ik een betaald compleet pakket van ZoneAlarm maar toch een paar keer per jaar problemen met virussen e.d. die er doorheen kwamen, sinds ik hier de tip kreeg voor Avast Free en Online Armor is dat niet meer voorgekomen zover ik mij herinner. (terwijl toch een kind hier gebruik maakt van dezelfde pc)
Kan die Comodo Firewall ook goed in combinatie met Avast Free? (mocht die weer naar behoren aan de praat worden gekregen?)
Ik las ook dat de Comodo Firewall kan in combinatie met de ingebouwde WIndows 8.1 Firewall, is dat zo en heeft dat wel voordelen twee Firewalls naast elkaar laten draaien of slaat dat nergens op?

Ik vond ook over de Comodo Firewall nog dit, waar ik wat vragen over heb:  Effective but noisy, with easy sandboxing to stop malware in its tracks wat bedoelen ze met noisy, dat ie herrie maakt terwijl je je pc gebruikt?

It’s worth taking your time when installing Comodo Free Firewall because it comes bundled with an extra browser, and if you click through too hastily you might find that it's installed itself without you realizing. Behalve uncheck mijn startpagina veranderen, (wat ik nog net snap haha) kan je 'm ook foutief installeren zodat ie niet optimaal werkt dan? Of kan je later met behulp van hier alsnog 'm juist instellen?

Comodo Free Firewall sits in a small window at the top right of your desktop, providing one-click access to sandboxed versions of Chrome, Firefox and Comodo Browser for safer surfing. You can also run any other programs in a sandbox – ideal if you enjoy experimenting with free software. Blijft er als ik het goed begrijp rechtsboven in je scherm de hele tijd een klein "schermpje" in het zicht, ook als je een bijv. game speelt of film bekijkt? (ondertussen heb ik wel half en half begrepen wat een sandbox is en dat dat misschien soms handig kan zijn haha)

Alvast bedankt weer!

Ronald
13
Hallo,
O' oké FRST vroeg idd om de txt bestanden op dezelfde locatie op te slaan en ik had er speciaal een map voor aangemaakt zoals je zag. Java wordt volgens mij gebruikt door mijn zoontje vanwege Minecraft.
Maar is de fix nu gelukt want ik zie het logje niet?
Dan installeer je de Java weer opnieuw na het verwijderen van de oude versie.
Ik heb je links bekeken (en ook gelijk wat verder gezocht) maar ik snap iets nog niet helemaal: Een combinatie van AV en FW zou zeker eventueel een optie zijn maar als ik die link bekijk van Comodo Internet Security dan heeft Comodo de score: Protection, Performance, Usability, 4,5/6, 3,5/6, 5/6 Terwijl Avast Free 6/6, 5/6, 5,5/6 scoort, toch?
Klopt avast! komt altijd goed uit de testen en is zeker een goede scanner, maar de free versie heeft geen Firewall.
Dus kom je uit op een aanvullende firewall, de keuzes zijn daar kleiner in het is niet zo als met gratis anti-virus programma's.
Dus waar je uit kan kiezen is:
Standaard Windows Firewall.
Comodo firewall.
ZoneAlarm.

Tegenwoordig hebben die firewalls ook een av en die proberen ze toch erbij te laten nemen.
Dus dacht ik ik wijs je op een totaal pakket en dan komt Comodo als beste (totaal pakket) er uit en dat wilde ik je even laten zien.
En daarom staat Comodo op de plaats 7.
Maar omdat Online Armor niet meer bestaat moet je voor een andere bescherming gaan kiezen en dat blijft altijd moeilijk en zeer persoonlijk.
Emsisoft is helemaal gestopt met een firewall omdat de infecties/virussen die je vroeger had nu heel anders zijn en anders worden aangepakt/bestreden.
Tegenwoordig spreek je meer over malware  en adware en die worden weer anders aangepakt waardoor de anti-virus programma's en andere strategie kiezen.
Ook is de firewall van Windows beter geworden waardoor de anti-virus programma's zich daar mer op aanpassen (dit even tussendoor als uitleg).
Dus de keus die je nu moet maken is anders als een aantal jaar geleden, als je tevreden bent met avast! zou je die kunnen behouden met de firewall van Windows. Wat nu belangrijk is om erbij te gaan gebruiken is en goede malware scanner en dat is bv Malwarebytes free en hiermee 1x in de wek je pc mee scannen.


Dan nog de antwoorden over Comodo:
Ik vond ook over de Comodo Firewall nog dit, waar ik wat vragen over heb:  Effective but noisy, with easy sandboxing to stop malware in its tracks wat bedoelen ze met noisy, dat ie herrie maakt terwijl je je pc gebruikt?
Hiemee word bedoeld dat hij goed aanwezig is met het schermpje rechts boven (en dat gaat zeker irriteren).
En een antwoord op de vraag of dat ook is met een film en games volgens mij niet want het schermpje is alleen actief op je bureaublad.
It’s worth taking your time when installing Comodo Free Firewall because it comes bundled with an extra browser, and if you click through too hastily you might find that it's installed itself without you realizing. Behalve uncheck mijn startpagina veranderen, (wat ik nog net snap haha) kan je 'm ook foutief installeren zodat ie niet optimaal werkt dan? Of kan je later met behulp van hier alsnog 'm juist instellen?
Je kan hem zeker foutief instellen maar is meestal via de instellingen weer te veranderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Hoi,

Zoals pm al doorgegeven ik ben er weer! :) Image Backup gedraaid en Java via configuratiescherm verwijderd en nieuwe installeren is nog niet nodig. (heeft Java nog "troep" bestanden achter gelaten of maakt dat niet uit?)
De fix.txt gebruikt en zie bijlage voor het resultaat...

Ik verneem graag de vervolgstappen? Ik wil graag Avast Free er weer op hebben en dan in combinatie met de Comodo stand alone Firewall die je adviseerde. Ik heb er een review op YouTube van bekeken en ik denk dat ik schermpje rechtsboven niet zo hinderlijk ga vinden, (mijn bureaublad staat toch al vol met icoontjes) (En die sandbox erbij lijkt me heel handig)

Dan moet ik dus de Online Armor firewall verwijderen, doe ik dat gewoon via "Configuratiescherm-Windows-Programma Verwijderen" of laat ie dan ook weer allerlei sporen/bestanden na op mij pc?
Enig idee wat ik bij de Comodo free firewall bij installatie aan en/of uit moet vinken? (ik zag op YouTube iemand die vinkte DNS of zoiets uit of liet het vinkje juist aanstaan en had geen internet toegang meer?)

En Malwarebytes heb ik ook gedownload, kan ik die installeren en laten scannen of moet ik daarmee wachten tot de nieuwe Avast Free en Comodo FW geinstalleerd is?

Alvast bedankt weer!

Ronald
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hallo,


Zo dat is een opruiming 40.3 GB verwijderd dat geeft weer ruimte.
Verwijder nu eerst Online Armor via "Programma's en onderdelen"

Herstart je pc en installeer daarna Comodo, ik heb de handleiding herschreven: viewtopic.php?f=284&t=15228
Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”