Plaats reactie
1
Als ik in IE 7 bij Google "bloemenwinkel" intik, krijg ik vooraal hits van winkels uit de buurt. Dit blijft gek genoeg ook zo als ik uitlog bij Google, mijn browsegeschiedenis verwijder en met een extern VPN ga werken.
Pas als ik "Inprivate" ga werken ziet Google niet meer waar mijn computer staat.

Iemand enig idee hoe het kan dat Google weet waar vandaan ik werk, zelfs bij het het werken met een VPN en na het verwijderen van de browsegeschiedenis?
3
Dat is het gekke, ik heb een ander IP nummer gekregen (van een locatie elders in Nederland, ook in het buitenland) maar Google blijft aannemen dat ik in mijn eigen stad zit te werken.
Laatst gewijzigd door bertus33 op 09 nov 2015 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
7
Mijn mobieltje werkt ook met een VPN verbinding. Vandaag plm. 100 km hier vandaan "locatievoorzieningen " uitgeschakeld en niet meer aangedaan. Google op mijn mobieltje geeft nu de bloemenwinkels uit die streek. Dat kan ik ergens nog wel begrijpen....
9
Bedankt voor de terugkoppeling.

Het blijft vreemd.. als ik werk met https://www.google.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false; wordt ik (zoals ik wil) neutraal van informatie voorzien.
Als ik werk met http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false; krijg ik steeds weer maatwerk informatie over mijn geografische omgeving, ondanks de VPN verbinding en ondanks een gewiste browsegeschiedenis....

Hebben anderen dat ook?
11
Neen, ik ben niet bij Google ingelogd.

Mijn webadres is: https://www.google.com/?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false; (en daar krijg ik dus niet het ongewenste maatwerk van mijn woonomgeving als ik met een VPN IP nummer uit het buitenland werk, heb ik een VPN IP nummer elders uit Nederland dan kijg ik wel weer informatie van mijn eigen woonomgeving)
Laatst gewijzigd door bertus33 op 09 nov 2015 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
13
Surfen met IE7 is feitelijk niet meer van deze tijd en bovendien hoogst onveilig.
Je kan beter Firefox of Google Chrome gebruiken.
indien je over een goed bladwijzerbeheer wil beschikken, kies je voor Firefox.

Bovendien worden de nieuwe HTML 5 sites dan wel in volle glorie getoond.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
14
Abraham54 schreef:Surfen met IE7 is feitelijk niet meer van deze tijd en bovendien hoogst onveilig.
Je kan beter Firefox of Google Chrome gebruiken.
indien je over een goed bladwijzerbeheer wil beschikken, kies je voor Firefox.

Bovendien worden de nieuwe HTML 5 sites dan wel in volle glorie getoond.
Wat heeft dit te maken met het feit dat het gaat om de privacy van iemand? (Wat weet Google van je).
15
Gezien jouw vraagstelling vind je het schijnbaar onbelangrijk dat iemand veilig internet.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”