Plaats reactie
1
Hoi,

In een poging mijn printer vanaf cd-rom te installeren, blokkeert mijn User Account Control dit alles.
Ik heb de firewall uitgeschakeld op de niveaus private en public network, maar hij blijft het weigeren.
Iemand hier ervaring mee hoe je dit oplost?

Ik heb ook AVG_Protection_Free_1597 draaien, maar die houdt zich afzijdig.

Hoop dat iemand mij even de goede kant op duwt, bedankt vast.

Ed
3
Hoi Maxstar,

Het gaat om een Samsung ML-2160, die ik via de router wil gebruiken, net als de andere laptop.
Kan het een rol spelen dat deze nieuwe laptop waar hij op geïnstalleerd moet worden een Windows 10 machine is?
De vorige laptop was een Windows 7 uitvoering.

De exacte melding luidt als volgt:

User Account Control
X This app has been blocked for your protection.

An administrator has blocked you from running this app. For more
information, contact the administrator.

Program name: setup.exe
Publisher: Not trusted
File origin: CD/DVD drive
Program location: "E:\setup.exe"
Laatst gewijzigd door Edjekadetje op 24 mei 2016 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
4
Hallo,

Wanneer de printer is aangesloten op de router dien je deze als netwerkprinter te installeren, zie bijvoorbeeld de onderstaande link voor meer informatie.
http://www.tp-link.us/faq-929.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Edjekadetje schreef:Kan het een rol spelen dat deze nieuwe laptop waar hij op geïnstalleerd moet worden een Windows 10 machine is?
Nee dat maakt niet uit, in Windows 10 werkt dat nagenoeg hetzelfde.

Wat betreft de screenshot kan je deze uploaden naar http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en hier de BBcode link plaatsen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi goedemorgen,

Zojuist de exacte tekst even over getypt in mijn vorige reply.
De printer staat draadloos in contact met de router.
Ik open de setup file als administrator en toch botst dat.
Bedoel je met 'als netwerk printer installeren' dat ik hem vanuit het config scherm moet installeren door het als netwerkprinter toe te voegen ipv via de cd met setup?
6
De melding die je van User Account Control krijgt komt doordat het SmartScreen-filter van Windows 10 preventief blokkeert. In dit scherm staat een knop [Meer info] vanuit hier kan je toch toestaan dat het bestand wordt uitgevoerd.
Echter bevat de CD-rom wellicht ook een verouderde driver, de meest recente kan je via de onderstaande link downloaden. Grote kans dat deze niet door het SmartScreen-filter geblokkeerd zal worden.
http://www.samsung.com/nl/support/model/ML-2160/SEE" onclick="window.open(this.href);return false;
Edjekadetje schreef:Bedoel je met 'als netwerk printer installeren' dat ik hem vanuit het config scherm moet installeren door het als netwerkprinter toe te voegen ipv via de cd met setup?
Inderdaad op deze manier kan je een handmatige installatie uitvoeren, maar automatisch moet het ook geen probleem zijn als je even aangeeft dat het SmartScreen-filter de installatie moet toestaan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi,

Zojuist de SmartScreen beveiliging uitgezet en een reboot gedaan. Helpt niet, melding blijft.
Via het configuratiescherm de bewuste printer toegevoegd, maar zegt wel dat de driver niet beschikbaar is.
Via jouw link (dank daarvoor!) de driver opgehaald.
Hoe ga ik die printer vertellen dat ik zijn driver heb?
9
Hoi,
Ik vermoed dat ik compleet anders bezig ben, want dat blauwe venster van jou zie ik niet.
Hoe kan ik de nieuwe driver het best installeren?
Ik heb vanuit het overzicht van printers de bewuste printer geselecteerd en getracht een troubleshoot uit te voeren, maar hij ziet geen fouten.
Laatst gewijzigd door Edjekadetje op 24 mei 2016 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
10
In principe installeer je de gedownloade driver hetzelfde als die van de cd-rom, daar zit geen verschil tussen.
maar upload als eerste eens de afbeelding van de foutmelding naar http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats hier de BBcode link, wellicht wordt één en ander dan duidelijker.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hoi Maxstar,

Wat is dat een goede howto zeg.
Installeren was toen een piece of cake.
Ontzettend bedankt voor je hulp, echt geweldig!!

grtjs
Ed
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”